Aj keď mala prednosť, križovatkou mala prejsť ako posledná

Na križovatke úzkych ciest sa stretlo niekoľko áut. Vodička, pre ktorú bolo cúvanie najjednoduchšie, sa zaťala a cúvať museli ostatné autá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

krizovatka.jpgČitateľ z Poradne: "Bol som účastníkom nepríjemnej dopravnej situácie, ktorá sa stala na neoznačenej križovatke Súmračná/Jadrová v Bratislave.

Spolu s ďalšími asi 4 autami som vchádzal z Ružinovskej ulice na parkoviská medzi blokmi. Vodička modrého vozidla musela zastaviť, pretože zo Súmračnej jej vošla do cesty vodička zeleného vozidla a zostala stáť v strede križovatky.

Vodička modrého vozidla sa nemala kam uhnúť, pretože za ňou už stáli iné autá.

Blikanie a ani trúbenie na zelené vozidlo nepomohlo a po 2 minútach státia sme spolu s vodičkou modrého vozidla vystúpili, aby sme požiadali vodičku blokujúceho vozidla, aby sa posunula (ako jediná mala miesto, kam sa uhnúť). Tá nervózne odmietla, pretože vraj vychádza z jednosmerky a my ju musíme pustiť a že sa z princípu neposunie."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Po niekoľkých minútach, napísal čitateľ, sa rozhodol všetky vozidlá prichádzajúce z Ružinovskej navigovať tak, aby vycúvali a uvoľnili cestu "zásadovej" vodičke. Podľa neho sa autá na Ružinovskej museli vyhýbať cúvajúcim autám.

Čitateľ sa spýtal, ako sa zachovať v takýchto prípadoch.

Keďže sa vodičom nepodarilo presvedčiť vodičku zeleného auta, aby ustúpila, jednou z možností bolo zareagovať tak, ako o tom napísal čitateľ. Síce si vybrali nebezpečnejšiu možnosť, keďže riziko dopravnej nehody bolo väčšie, problém však mohli vyriešiť relatívne rýchlo.

Ďalšou možnosťou bolo zavolať políciu, aby vyhodnotila situáciu a pomohla sprejazdniť križovatku. Pravdepodobne by to ale trvalo dlhšie a niekto z vodičov by riskoval pokutu.

Vodička zeleného auta sa správala neohľaduplne

Podľa nášho názoru porušila dopravné predpisy len vodička modrého zeleného vozidla.

Vodička ignorovala pravidlo, ktoré určuje každému účastníkovi cestnej premávky správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky. Pritom je povinný prispôsobiť svoje správanie situácii v cestnej premávke.

Cesty v spomínanej lokalite sú obojsmerné a úzke. Aj pre zaparkované vozidlá sa tam dve autá v premávke vedľa seba nezmestia. Bez tolerancie a vzájomného porozumenia tam môžu vznikať podobné konfliktné situácie.

Mala prednosť, ale prejsť križovatkou mala ako posledná

Vodička zeleného auta mala pri vchádzaní do križovatky prednosť. Napriek tomu križovatkou nemala prejsť ako prvá.

V zákone o cestnej premávke sa píše, že vodič nesmie vojsť do križovatky, ak ňou nemôže plynule prejsť. Vodička zeleného auta, ak chcela odbočiť vľavo, mala počkať, kým sa cesta vľavo uvoľní a až potom vojsť do križovatky.

Autá prechádzajúce križovatkou od Ružinovskej by vtedy pravidlo o prednosti neporušili. Dať prednosť znamená neprinútiť toho, kto má prednosť v jazde, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Okrem toho, ak sa protiidúci vodiči nemôžu bezpečne vyhnúť, prednosť v jazde je povinný dať ten vodič, na ktorého strane jazdy je prekážka alebo zúžená vozovka. "Ak jeden z nich musí cúvať, urobí to ten, pre ktorého je to ľahšie alebo menej nebezpečné," dodáva zákon.

Ak by na mieste boli policajti, spomínanej vodičke by mohli dať 60-eurovú pokutu.


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 437
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 360
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 360
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 000
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 972
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 109
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 542
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 900
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 561

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop