SME

Porsche 911 GT3 dostalo aktívne natáčanie zadných kolies

Porsche prichádza na trh s novou generáciou 911 GT3, ktoré dostalo nový vysokootáčkový motor, natáčanie zadných kolies a extrémne rýchlu sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Tohtoročný autosalón vo švajčiarskej Ženeve ukázal verejnosti aj piatu generáciu legendárneho Porsche 911.

Verzia GT3 991 prichádza s úplne novým motorom, podvozkom a prevodovým ústrojenstvom Porsche PDK s dvoma spojkami, ktoré sa dostáva do vozidla ako štandard.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedemstupňová automatická skriňa definitívne nahradí manuálnu prevodovku. Dôvodom je extrémne krátky čas radenia prevodových stupňov (< 0,1 s), čo zabezpečí po dvoch preradeniach náskok o celú dĺžku vozidla voči manuálnemu radeniu.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Zachovaná bola klasická konštrukcia s plochým motorom pred zadnou nápravou.

Atmosférický šesťvalec so zdvihovým objemom 3,8-litra a priamym vstrekovaním paliva DFI, vyprodukuje 350 kW (475 k) pri závratných 9 000 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment 440 Nm je k dispozícii od 6 240 ot/min.

Kombinácia pohonného agregátu a prevodovky zabezpečí športovej ikone zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 3,3 sekundy. Hranicu 200 km/h pokorí za menej ako 12 sekúnd a pri podržaní plynu na podlahe sa rýchlosť môže vyšplhať až na 315 km/h.

Na jedno kolo v „zelenom pekle“ – nemeckom okruhu Nürburgring Nordschleife nepotrebuje viac ako 7 minút a 30 sekúnd.

Načítavam video...

V rámci produktov Porsche je úplnou novinkou aktívne natáčanie kolies zadnej nápravy. Tie sú schopné natočiť zadné kolesá o maximálne 1,5 stupňa, v závislosti od aktuálnej rýchlosti. Pri nízkych rýchlostiach v prospech ľahšej manévrovateľnosti, vo vyšších pre lepšiu stabilitu auta.

SkryťVypnúť reklamu

Nová „deväťstojedenástka“ GT3 je k vozovke bližšie o 30 mm ako štandardná Carrera. Nechýba samosvorný diferenciál s variabilnou svornosťou a 20-palcové kované disky kolies s jednou centrálnou maticou, alebo príplatkové keramické kotúče s priemerom 410 mm vpredu.

Zmenou je aj použitie elektrického posilňovača riadenia.

Za Porsche 911 GT3 991 si v Nemecku vypýtajú niečo vyše 137 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 450
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 257
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 655
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 389
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 554
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 837
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 781
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu