SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Porsche 911 GT3 dostalo aktívne natáčanie zadných kolies

Porsche prichádza na trh s novou generáciou 911 GT3, ktoré dostalo nový vysokootáčkový motor, natáčanie zadných kolies a extrémne rýchlu sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Tohtoročný autosalón vo švajčiarskej Ženeve ukázal verejnosti aj piatu generáciu legendárneho Porsche 911.

Verzia GT3 991 prichádza s úplne novým motorom, podvozkom a prevodovým ústrojenstvom Porsche PDK s dvoma spojkami, ktoré sa dostáva do vozidla ako štandard.

Sedemstupňová automatická skriňa definitívne nahradí manuálnu prevodovku. Dôvodom je extrémne krátky čas radenia prevodových stupňov (< 0,1 s), čo zabezpečí po dvoch preradeniach náskok o celú dĺžku vozidla voči manuálnemu radeniu.

Zachovaná bola klasická konštrukcia s plochým motorom pred zadnou nápravou.

Atmosférický šesťvalec so zdvihovým objemom 3,8-litra a priamym vstrekovaním paliva DFI, vyprodukuje 350 kW (475 k) pri závratných 9 000 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment 440 Nm je k dispozícii od 6 240 ot/min.

Kombinácia pohonného agregátu a prevodovky zabezpečí športovej ikone zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 3,3 sekundy. Hranicu 200 km/h pokorí za menej ako 12 sekúnd a pri podržaní plynu na podlahe sa rýchlosť môže vyšplhať až na 315 km/h.

Na jedno kolo v „zelenom pekle“ – nemeckom okruhu Nürburgring Nordschleife nepotrebuje viac ako 7 minút a 30 sekúnd.

V rámci produktov Porsche je úplnou novinkou aktívne natáčanie kolies zadnej nápravy. Tie sú schopné natočiť zadné kolesá o maximálne 1,5 stupňa, v závislosti od aktuálnej rýchlosti. Pri nízkych rýchlostiach v prospech ľahšej manévrovateľnosti, vo vyšších pre lepšiu stabilitu auta.

Nová „deväťstojedenástka“ GT3 je k vozovke bližšie o 30 mm ako štandardná Carrera. Nechýba samosvorný diferenciál s variabilnou svornosťou a 20-palcové kované disky kolies s jednou centrálnou maticou, alebo príplatkové keramické kotúče s priemerom 410 mm vpredu.

Zmenou je aj použitie elektrického posilňovača riadenia.

Za Porsche 911 GT3 991 si v Nemecku vypýtajú niečo vyše 137 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 283
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 117
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 418
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 316
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 316
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 2 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  2. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  5. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  7. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  8. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 086
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 288
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 704
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 626
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 546
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 2 940
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 893
  8. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 2 661
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťZatvoriť reklamu