BRATISLAVA. Tohtoročný autosalón vo švajčiarskej Ženeve ukázal verejnosti aj piatu generáciu legendárneho Porsche 911.
Verzia GT3 991 prichádza s úplne novým motorom, podvozkom a prevodovým ústrojenstvom Porsche PDK s dvoma spojkami, ktoré sa dostáva do vozidla ako štandard.
Sedemstupňová automatická skriňa definitívne nahradí manuálnu prevodovku. Dôvodom je extrémne krátky čas radenia prevodových stupňov (< 0,1 s), čo zabezpečí po dvoch preradeniach náskok o celú dĺžku vozidla voči manuálnemu radeniu.
Zachovaná bola klasická konštrukcia s plochým motorom pred zadnou nápravou.
Atmosférický šesťvalec so zdvihovým objemom 3,8-litra a priamym vstrekovaním paliva DFI, vyprodukuje 350 kW (475 k) pri závratných 9 000 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment 440 Nm je k dispozícii od 6 240 ot/min.
Kombinácia pohonného agregátu a prevodovky zabezpečí športovej ikone zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 3,3 sekundy. Hranicu 200 km/h pokorí za menej ako 12 sekúnd a pri podržaní plynu na podlahe sa rýchlosť môže vyšplhať až na 315 km/h.
Na jedno kolo v „zelenom pekle“ – nemeckom okruhu Nürburgring Nordschleife nepotrebuje viac ako 7 minút a 30 sekúnd.
V rámci produktov Porsche je úplnou novinkou aktívne natáčanie kolies zadnej nápravy. Tie sú schopné natočiť zadné kolesá o maximálne 1,5 stupňa, v závislosti od aktuálnej rýchlosti. Pri nízkych rýchlostiach v prospech ľahšej manévrovateľnosti, vo vyšších pre lepšiu stabilitu auta.
Nová „deväťstojedenástka“ GT3 je k vozovke bližšie o 30 mm ako štandardná Carrera. Nechýba samosvorný diferenciál s variabilnou svornosťou a 20-palcové kované disky kolies s jednou centrálnou maticou, alebo príplatkové keramické kotúče s priemerom 410 mm vpredu.
Zmenou je aj použitie elektrického posilňovača riadenia.
Za Porsche 911 GT3 991 si v Nemecku vypýtajú niečo vyše 137 000 eur.