Päťnásobný majster, Béreš, presedlal na Subaru a nový tím

Jozef Béreš junior začne ďalšiu sezónu automobilových súťaží v novom tíme a s úplne iným autom než mal doposiaľ. Zatiaľ neľutuje, teší sa na jazdu šmykom a rozpis v maďarčine.

(Zdroj: (Autosportfoto)Tibor Szabosi)

BRATISLAVA. Celú kariéru rely jazdca odjazdil v tíme Styllex, ktorému získal päť titulov majstra Slovenska v rely a svojho času dosiahol významné úspechy v juniorských Majstrovstvách sveta Junior WRC. Po desaťročí opúšťa náš zatiaľ najúspešnejší rely jazdec najsilnejší tím a rovno vstupuje do novej stajne L Racing Team.

Zároveň vymení ultraľahký špeciál S2000 za klasické náradie s vyšším výkonom a to Subaru Impreza STi R4. Prestup "Ďodiho" na historickú koľaj, o ktorej sa šepkalo, je zažehnaný, hoci v pretekoch do vrchu sa majster ukáže na skutočnom skvoste Audi S1.


Ďodi, prvýkrát v Tvojej pretekárskej kariére odštartuješ v tomto roku v novom tíme. S akými pocitmi do nadchádzajúcej sezóny nastupuješ ?

„Do novej sezóny nastupujem s tým, že to bude niečo úplne iné ako v predošlom tíme. Iné auto, ktoré vyžaduje iný štýl jazdy, nový spolujazdec, ktorý mi bude prvýkrát čítať rozpis po maďarsky, čo bude pre mňa tiež novinka, keďže doteraz som používal slovenský rozpis. Myslím však, že to nebude problém, už sme si to spolu vyskúšali na niektorých amatérskych podujatiach.“

Prečo práve L Racing Team ?

„So šéfom tímu pánom Liptákom sa poznáme dlhé roky. Som mu veľmi vďačný za podporu, lebo keby sme sa nedohodli, určite by som tento rok nejazdil s modernou technikou, preto si to veľmi vážim a urobím maximum pre to, aby som bol medzi top jazdcami.“

13_beres_big.jpg

L Racing Team má výborne vybudované zázemie tímu s vlastnými mechanikmi. Budeš využívať iba ich služby, alebo si do tímu privedieš aj nejakých svojich „osobných“ mechanikov ?

„Je pravda, že v L Racingu je dosť málo mechanikov, ale myslím si, že keď všetko dobre pôjde a nebude žiaden problém, tak budú stačiť tí, čo sú. Okrem toho som nikdy nemal problém vykasať rukávy na kombinéze a pustiť sa sám do roboty, takže nevidím v tom žiaden problém.“

Po niekoľkých rokoch sa Tvojim súťažným autom stane Subaru Impreza, prvýkrát to ale bude v špecifikácii R4. Je to pre Teba veľká výzva ?

„Naposledy som so Subaru jazdil v roku 2005, ale odvtedy sa tie autá dostali oveľa ďalej. Mal som možnosť si opäť Subaru vyskúšať na Szilveszter Rally a veľmi sa mi jazda s ním zapáčila. Okrem toho som už Dobšinskú zimu išiel za L Racing Team so Subaru Impreza a mal som z toho opäť veľmi dobrý pocit. Teraz sme auto prestavali do špecifikácie R4, čo by malo byť ešte lepšie.“

Máš za sebou testovacie jazdy, čiže už si asi vieš tipnúť, či bude Subaru konkurencieschopné proti súčasným S 2000-kam.

„Uvidíme na prvej súťaži, či bude auto konkurenčné S2000-kam, ale osobne si myslím, že budú rýchlostné skúšky, kde bude rýchlejšia R4 a zase na vyslovene technických tratiach bude mať navrch S2000. Všetko ukáže čas.“

Preteky automobilov do vrchu máš v pláne jazdiť s S1-kou, na čo sa tešia všetci diváci. Aké máš plány v rámci tohto seriálu ?

„Plány na kopce mám, ale ešte nikto presne nevie ako sa ich podarí naplniť a ako sa bude Audi S1 správať na trati. Doteraz som s ňou išiel iba pár súťaží, vždy to však bola iba show. S1-ku sme poskladali dosť narýchlo, keď sme chceli odštartovať na Barum Rally, a tak dnes ešte v podstate netušíme ako bude to auto sedieť na 18-kach slickoch, ako bude zatáčať a podobne. Už po Barumke sme prišli na to, že musíme do auta zainvestovať a niektoré veci zmeniť, aby bolo konkurencieschopné, takže ak sa nám niektoré veci podarí prerobiť, rád zabojujem o najvyššie priečky.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  3. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  4. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Rozhodujú činy!
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 13 158
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 713
  3. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 11 691
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 366
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 846
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 512
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 769
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 300
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 118
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 2 970

Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Kočnerovi kamaráti sa pretekajú v jeho zapieraní

Pre čo iné než pre prachy by niekto za takýchto okolností zotrvával vo funkcii.

SVET

Nová anexia? Putina hnevá Lukašenko, pozýva aj Američanov

Putin by mohol byť opäť prezidentom.

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.