Päťnásobný majster, Béreš, presedlal na Subaru a nový tím

Jozef Béreš junior začne ďalšiu sezónu automobilových súťaží v novom tíme a s úplne iným autom než mal doposiaľ. Zatiaľ neľutuje, teší sa na jazdu šmykom a rozpis v maďarčine.

(Zdroj: (Autosportfoto)Tibor Szabosi)

BRATISLAVA. Celú kariéru rely jazdca odjazdil v tíme Styllex, ktorému získal päť titulov majstra Slovenska v rely a svojho času dosiahol významné úspechy v juniorských Majstrovstvách sveta Junior WRC. Po desaťročí opúšťa náš zatiaľ najúspešnejší rely jazdec najsilnejší tím a rovno vstupuje do novej stajne L Racing Team.

Zároveň vymení ultraľahký špeciál S2000 za klasické náradie s vyšším výkonom a to Subaru Impreza STi R4. Prestup "Ďodiho" na historickú koľaj, o ktorej sa šepkalo, je zažehnaný, hoci v pretekoch do vrchu sa majster ukáže na skutočnom skvoste Audi S1.

Článok pokračuje pod video reklamou


Ďodi, prvýkrát v Tvojej pretekárskej kariére odštartuješ v tomto roku v novom tíme. S akými pocitmi do nadchádzajúcej sezóny nastupuješ ?

„Do novej sezóny nastupujem s tým, že to bude niečo úplne iné ako v predošlom tíme. Iné auto, ktoré vyžaduje iný štýl jazdy, nový spolujazdec, ktorý mi bude prvýkrát čítať rozpis po maďarsky, čo bude pre mňa tiež novinka, keďže doteraz som používal slovenský rozpis. Myslím však, že to nebude problém, už sme si to spolu vyskúšali na niektorých amatérskych podujatiach.“

Prečo práve L Racing Team ?

„So šéfom tímu pánom Liptákom sa poznáme dlhé roky. Som mu veľmi vďačný za podporu, lebo keby sme sa nedohodli, určite by som tento rok nejazdil s modernou technikou, preto si to veľmi vážim a urobím maximum pre to, aby som bol medzi top jazdcami.“

13_beres_big.jpg

L Racing Team má výborne vybudované zázemie tímu s vlastnými mechanikmi. Budeš využívať iba ich služby, alebo si do tímu privedieš aj nejakých svojich „osobných“ mechanikov ?

„Je pravda, že v L Racingu je dosť málo mechanikov, ale myslím si, že keď všetko dobre pôjde a nebude žiaden problém, tak budú stačiť tí, čo sú. Okrem toho som nikdy nemal problém vykasať rukávy na kombinéze a pustiť sa sám do roboty, takže nevidím v tom žiaden problém.“

Po niekoľkých rokoch sa Tvojim súťažným autom stane Subaru Impreza, prvýkrát to ale bude v špecifikácii R4. Je to pre Teba veľká výzva ?

„Naposledy som so Subaru jazdil v roku 2005, ale odvtedy sa tie autá dostali oveľa ďalej. Mal som možnosť si opäť Subaru vyskúšať na Szilveszter Rally a veľmi sa mi jazda s ním zapáčila. Okrem toho som už Dobšinskú zimu išiel za L Racing Team so Subaru Impreza a mal som z toho opäť veľmi dobrý pocit. Teraz sme auto prestavali do špecifikácie R4, čo by malo byť ešte lepšie.“

Máš za sebou testovacie jazdy, čiže už si asi vieš tipnúť, či bude Subaru konkurencieschopné proti súčasným S 2000-kam.

„Uvidíme na prvej súťaži, či bude auto konkurenčné S2000-kam, ale osobne si myslím, že budú rýchlostné skúšky, kde bude rýchlejšia R4 a zase na vyslovene technických tratiach bude mať navrch S2000. Všetko ukáže čas.“

Preteky automobilov do vrchu máš v pláne jazdiť s S1-kou, na čo sa tešia všetci diváci. Aké máš plány v rámci tohto seriálu ?

„Plány na kopce mám, ale ešte nikto presne nevie ako sa ich podarí naplniť a ako sa bude Audi S1 správať na trati. Doteraz som s ňou išiel iba pár súťaží, vždy to však bola iba show. S1-ku sme poskladali dosť narýchlo, keď sme chceli odštartovať na Barum Rally, a tak dnes ešte v podstate netušíme ako bude to auto sedieť na 18-kach slickoch, ako bude zatáčať a podobne. Už po Barumke sme prišli na to, že musíme do auta zainvestovať a niektoré veci zmeniť, aby bolo konkurencieschopné, takže ak sa nám niektoré veci podarí prerobiť, rád zabojujem o najvyššie priečky.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 590
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 660
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 064
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 249
  5. Vizuálny smog je problém 2 981
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 777
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 693
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 370
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 643
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 396

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHAELY TERENZANI

Tých, ktorí odišli, svet prijal s otvorenou náručou

Aké by to bolo, len tak sa zbaliť?

KOŠICE KORZÁR

Fotil okupáciu v Košiciach, snajper ho zasiahol do hlavy, ostal ochrnutý

Okupáciu ovplyvnila životy ľudí.

PÍŠE SHASHI THAROOR – FÓRUM

Indii hrozia etnické čistky

Tlejúca kríza hrozí eskaláciou.

Neprehliadnite tiež

Lada Vesta SW Cross je návrat zo zabudnutia (test)

Ruské kombi má perfektný podvozok, ale horší motor.

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.