BRATISLAVA. Do ponuky motorov automobilky Honda pribudol nový naftový agregát s objemom 1,6-litra, i-DTEC z radu Honda Earth Dreams Technology. Agregát doplní na dnešné pomery ťažší a objemnejší motor s objemom 2,2-litra.
Na výrobu nového motora bola v anglickej továrni Hondy vybudovaná výrobná linka, ktorá bude schopná produkovať 500 dieselových motorov denne.
Nový 1,6-litrový motor Honda i-DTEC, tvorí hliníková hlava valcov s hliníkovým blokom s otvoreným chladiacim priestorom. Ide o najľahší dieselový motor v danej triede, ktorý váži o 47 kg menej, ako 2,2-litrový motor tejto japonskej automobilky.
Hlavnou úlohou bolo znížiť mechanické trenie na úroveň porovnateľnú s benzínovými motormi. Turbodúchadlo Garrett 4. generácie s premenlivou geometriou lopatiek má elektronicky riadené otáčky, čím by sa mal minimalizovať turboefekt a zaistiť optimálna kombinácia záťahu v nízkych aj stredných otáčkach a výkon vo vysokých otáčkach.
Tak ako väčšina moderných naftových motorov, aj novinka z dielní Honda disponuje recirkuláciou výfukových spalín EGR, ktorej úlohou je znížiť oxidy dusíka.
Naftový agregát so zdvihovým objemom 1 597 cm3 vyprodukuje výkon 88 kW (120 k) pri 4 000 ot/min. Od 2 000 otáčok je k dispozícii maximum krútiaceho momentu 300 Nm.
Automobilka Honda sľubuje, že motor ukrytý pod kapotou Hondy Civic spotrebuje v priemere 3,6 litra paliva na 100 km, s emisiami CO2 tesne pod hranicou 100 g/km.Ponná jednotka bude dostupná najprv v modeli Civic, ktorý v najnižšom stupni výbavy stojí 18 590 eur.
V budúcnosti nájde svoje uplatnenie vo všetkých modeloch značky Honda a my už teraz plánujeme porovnávací test s konkurenciou rovnakého objemu naftového motora.