SME

Policajné radary vlani vyzbierali od vodičov takmer 15 miliónov eur

Dopravní policajti vlani prekročili plán merania maximálnej povolenej rýchlosti radarmi o vyše 50 000 hodín.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Z pôvodného plánu viac ako 138 000 odslúžených hodín bolo na konci roka takmer 190 000 hodín.

V jednotlivých krajoch s výnimkou Trenčianskeho (+758 hodín) to bol nárast o 4 000 až 10 000 hodín. Vyplýva to vyhodnotenia činnosti dopravnej polície za minulý rok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Polícia: častejšie merania znamenajú menej nehôd

"Plán bol prekročený z dôvodu efektívnejšieho využívania technických prostriedkov, ktoré má polícia k dispozícii. Cieľom bolo ich použitie ešte vo vyššej miere ako doteraz, čo sa pozitívne odrazilo aj vo výsledkoch," povedal hovorca Prezídia Policajného zboru Michal Slivka.

SkryťVypnúť reklamu

Častejšie merania sa podľa hovorcu odzrkadlili na zníženej nehodovosti a následkoch dopravných nehôd. "Nedovolená rýchlosť je totiž jedna z ich najčastejších príčin," dodal.

Podľa policajných štatistík počet dopravných nehôd vlani klesol v porovnaní s rokom 2011 o viac ako tisíc, zomrel o 28 ľudí menej, o 68 menej bolo ťažko zranených a o 567 menej ľahko.

Na rok 2013 si policajti naplánovali viac hodín merania radarom

V tomto roku si policajti naplánovali 193 000 hodín merania rýchlosti radarmi. Slivka tvrdí, že častejšie využívanie technických prostriedkov pri dohľade nad cestnou premávkou je hlavne iniciatívny prístup policajtov.

"Tí neustále vyhodnocujú situáciu na cestách a prijímajú opatrenia na pozitívne ovplyvňovanie vodičov na cestách. Jedným z nástrojov, ako chránia ostatných účastníkov cestnej premávky, je aj odhaľovanie pomocou techniky tých, ktorí pravidlá porušujú a ohrozujú svojou bezohľadnou jazdou slušných vodičov," povedal Slivka.

SkryťVypnúť reklamu

Policajti vlani uložili takmer 300 000 pokút za prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti v celkovej výške 14,9 milióna eur.

Rok predtým to bolo takmer 264 000 pokút za 13,3 milióna eur, v roku 2010 dostali vodiči na Slovensku 240 000 pokút za rýchlosť, za ktoré zaplatili 12,8 milióna eur.

Slivka ďalej informoval, že v roku 2009 to bolo 223 000 pokút za takmer 13,9 milióna eur a rok predtým 127 000 pokút za 5,4 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 450
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 257
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 680
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 390
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 555
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 838
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 782
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu