SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Test: Náklady na servis Peugeotu 208 e-HDi nás príjemne prekvapili

Plánovaná prehliadka stála dvesto eur a mechanik nemusel odstraňovať poruchy, iba vymeniť predpísané veci. Tisíce kilometrov a výtlky prospeli pruženiu zadnej nápravy.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. S číslom 19 869 kilometrov na tachometri navštívil Peugeot 208 e-HDi predpísaný servis a následne absolvoval dynamické testy a porovnanie s najbližším konkurentom.

Zložitejšia technika systému štart stop, ktorá dovoľuje malému Peugeotu vypínať motor už pri rýchlosti 20 km/h a dáva systému aký-taký zmysel, nepotrebovala ošetrenie ani výmenu.

Servis teda zahŕňal štandardnú kontrolu, doladenie nastavenia svetiel, výmenu filtrov a samozrejme to najdôležitejšie, olej. Podľa originálu faktúry stála servisná prehliadka so štandardnými úkonmi a spotrebným materiálom 206,62 eur vrátane DPH.

Trochu nás zaskočil, rovnako to bolo pri servise vozidla Kia, špinavý vzduchový filter, človek by nečakal, v akom prašnom prostredí žijeme.

Pri podrobnej prehliadke podvozka neboli zistené poškodenia ani uvoľnenie častí. Celkom sa nám páči jednoduchá architektúra podvozka, z ktoré ho nič nevytŕča. Dokonca popod auto ide iba holá rúra výfukového potrubia s priestorovou rezervou pod stredovým tunelom adobre ukrytým časticovým filtrom aj zadným tlmičom.

Podvozok zvládol slovenský tankodrom celkom zdatne, dokonca zadná náprava zvláda nerovnosti lepšie.

V podstate v servise nebolo čo riešiť a najbližšie tam pôjdeme iba vymeniť šoférov stierač, na ktorý v kalamite spadol sneh zo strechy a ohol ho. Po "oprave" rukou na mieste udalosti už nestiera tak kvalitne ako pred tým.

Jamy asi zadku prospeli

Peugeotu 208 aj sesterskému modelu Citroen C3 sme vyčítali isté poskakovanie zadnej nápravy na priečnych nerovnostiach a spoločne sme to nazvali francúzsky podvozok. Istý sklon k takému správaniu má aj Renault Clio a niečo podobné ukázala tiež Toyota Yaris. Ide o charakteristický prvok zadných náprav nových malých áut.

Napríklad Peugeot 208 je excelentne vyladený na prejazd zákruty po hladkom asfalte, avšak na priečnych nerovnostiach sa vždy auto nervózne zachcelo zadkom.

Testovaný kus používame asi na tých najhorších cestách prvej a druhej triedy aké môžu byť a teraz po 20 000 kilometroch je spomenutý efekt slabší. Akoby pruženiu alebo charakteristike tlmičov kilometre prospeli. Nové úžasné záplaty na cestách a ponechané výtlky v riadení cítiť menej. Možno sa kilometrami zladila charakteristika oceľovej pružiny a tlmiča.

K mäkkému charakteru auta by pasovalo predsa len trochu skrátiť dráhy radiacej páky. Paradoxne ženám vodičkám, kulisa v Peugeote 208 neprekáža, pochvaľujú si.

Výfuk je s ohľadom na nerovné cesty a vysoké obrubníky uložený priestorovo úsporne a nevyčnieva. Auto neindikuje vypaľovanie časticového filtra a nevieme kedy sa tak deje. Vnútro výfuku je zatiaľ bez sadze.

Štartuje a vypína odhodlane

Riadiaca elektronika sama v zime obmedzovala funkciu štart-stop systému a používala ho doslova obmedzene. Teraz po oteplení, klesá spotreba a aj motor častejšie zhasína. Akoby medzi letným a zimným režimom motora a teda aj v vo využívaní štart-stop systému, bol rozdiel pol litra v celkovej spotrebe.

V porovnávacom teste s konkurenčným dieselom a tiež štart-stop systémom dokázal Peugeot zvíťaziť v rýchlosti štartovania motora aj výdrže. Test uvidíte samostatne už onedlho. Zatiaľ nám príde celkom príjemné keď do parkovacieho boxu vchádzame s vypnutým motorom.

Peugeot 208 e-HDi dokáže zmysluplnejšie vypínať motor už na príjazde k semaforu alebo ku križovatke. Bežné systémy tohto druhu totiž vypnú motor pri úplnom zastavení a to býva často kvôli premávke kratšie než šofér predpokladal. Takto je to lepšie, hoci budúcnosť ukáže ako sa samotný nápad osvedčí.

V priebehu 20000 km sa v riadiacej jednotke nenahromadili chybové hlásenia. A to ani v tom období ak sme zrejme vplyvom zlého paliva na malej súkromnej čerpacej stanici, zaznamenali chvíľkové šklbanie pri akcelerácii.

S novým olejom ešte rýchlejšie

Po prehliadke v servise sa motor s novým olejom a filtrami zabehol a nastal čas na kontrolné meranie dynamiky presne na tej istej ploche, kde na začiatku aj po 12 000 kilometroch.

V meraniach pri 21178 km zvládli jemne opotrebené zimné plášte brzdenie podstatne lepšie a v zrýchlení na stovku sme boli o málo pomalší. Najviac sledovaná oblasť pružnosti agregátu zo 70 na 100 kilometrov za hodinu si jemne polepšila.

Do nastávajúcej časti testu má Peugeot v motore olej 5W30 a zatiaľ ešte na krátke obdobie zimné pneumatiky. Sme radi, že po jazde v dolinách s vysokým neodhrnutým stredom cesty ostali všetky plasty na podvozku nepoškodené.

Na brzdových platničkách predchádzajúcich 20 000 kilometrov nevidieť.

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra

1996 km

12 254 km

21 178 km

Pneumatiky

letné

zimné

zimné

Typ pneu.

Bridgestone

Ecopia

Kleber Kris Alp

Kleber Kris Alp

Rozmer pneu.

185/65 R15

185/65 R15

185/65 R15

Priemerná spotreba

4,8 l/100km

4,3l/100 km

4,6 l/100km

Počasie/teplota

jasno 19 °C

polojasno 8 °C

polojasno 8°C

Zrýchlenie z 0-100 km/h

13,30 s

11,35 s

11,83 s

Brzdná dráha 100 km/h-0

43,18 m

47,01 m

44,55 m

Čas v slalome

15,22 s

14,62s

xxx

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň)

8,73 s

5,9 s

5,32 s

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň)

11,79 s

6,65 s

6,61 s

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 661
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 379
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 344
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 128
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 857
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 510
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 460
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 767
  9. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 2 482
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 465
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  3. Štefan Vidlár: 613 a 363
  4. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  5. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  6. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  7. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  8. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 399
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 610
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 019
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 998
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 457
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 454
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 186
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 182
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu