SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Test: Náklady na servis Peugeotu 208 e-HDi nás príjemne prekvapili

Plánovaná prehliadka stála dvesto eur a mechanik nemusel odstraňovať poruchy, iba vymeniť predpísané veci. Tisíce kilometrov a výtlky prospeli pruženiu zadnej nápravy.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. S číslom 19 869 kilometrov na tachometri navštívil Peugeot 208 e-HDi predpísaný servis a následne absolvoval dynamické testy a porovnanie s najbližším konkurentom.

Zložitejšia technika systému štart stop, ktorá dovoľuje malému Peugeotu vypínať motor už pri rýchlosti 20 km/h a dáva systému aký-taký zmysel, nepotrebovala ošetrenie ani výmenu.

Servis teda zahŕňal štandardnú kontrolu, doladenie nastavenia svetiel, výmenu filtrov a samozrejme to najdôležitejšie, olej. Podľa originálu faktúry stála servisná prehliadka so štandardnými úkonmi a spotrebným materiálom 206,62 eur vrátane DPH.

Trochu nás zaskočil, rovnako to bolo pri servise vozidla Kia, špinavý vzduchový filter, človek by nečakal, v akom prašnom prostredí žijeme.

Pri podrobnej prehliadke podvozka neboli zistené poškodenia ani uvoľnenie častí. Celkom sa nám páči jednoduchá architektúra podvozka, z ktoré ho nič nevytŕča. Dokonca popod auto ide iba holá rúra výfukového potrubia s priestorovou rezervou pod stredovým tunelom adobre ukrytým časticovým filtrom aj zadným tlmičom.

Podvozok zvládol slovenský tankodrom celkom zdatne, dokonca zadná náprava zvláda nerovnosti lepšie.

V podstate v servise nebolo čo riešiť a najbližšie tam pôjdeme iba vymeniť šoférov stierač, na ktorý v kalamite spadol sneh zo strechy a ohol ho. Po "oprave" rukou na mieste udalosti už nestiera tak kvalitne ako pred tým.

Jamy asi zadku prospeli

Peugeotu 208 aj sesterskému modelu Citroen C3 sme vyčítali isté poskakovanie zadnej nápravy na priečnych nerovnostiach a spoločne sme to nazvali francúzsky podvozok. Istý sklon k takému správaniu má aj Renault Clio a niečo podobné ukázala tiež Toyota Yaris. Ide o charakteristický prvok zadných náprav nových malých áut.

Napríklad Peugeot 208 je excelentne vyladený na prejazd zákruty po hladkom asfalte, avšak na priečnych nerovnostiach sa vždy auto nervózne zachcelo zadkom.

Testovaný kus používame asi na tých najhorších cestách prvej a druhej triedy aké môžu byť a teraz po 20 000 kilometroch je spomenutý efekt slabší. Akoby pruženiu alebo charakteristike tlmičov kilometre prospeli. Nové úžasné záplaty na cestách a ponechané výtlky v riadení cítiť menej. Možno sa kilometrami zladila charakteristika oceľovej pružiny a tlmiča.

K mäkkému charakteru auta by pasovalo predsa len trochu skrátiť dráhy radiacej páky. Paradoxne ženám vodičkám, kulisa v Peugeote 208 neprekáža, pochvaľujú si.

Výfuk je s ohľadom na nerovné cesty a vysoké obrubníky uložený priestorovo úsporne a nevyčnieva. Auto neindikuje vypaľovanie časticového filtra a nevieme kedy sa tak deje. Vnútro výfuku je zatiaľ bez sadze.

Štartuje a vypína odhodlane

Riadiaca elektronika sama v zime obmedzovala funkciu štart-stop systému a používala ho doslova obmedzene. Teraz po oteplení, klesá spotreba a aj motor častejšie zhasína. Akoby medzi letným a zimným režimom motora a teda aj v vo využívaní štart-stop systému, bol rozdiel pol litra v celkovej spotrebe.

V porovnávacom teste s konkurenčným dieselom a tiež štart-stop systémom dokázal Peugeot zvíťaziť v rýchlosti štartovania motora aj výdrže. Test uvidíte samostatne už onedlho. Zatiaľ nám príde celkom príjemné keď do parkovacieho boxu vchádzame s vypnutým motorom.

Peugeot 208 e-HDi dokáže zmysluplnejšie vypínať motor už na príjazde k semaforu alebo ku križovatke. Bežné systémy tohto druhu totiž vypnú motor pri úplnom zastavení a to býva často kvôli premávke kratšie než šofér predpokladal. Takto je to lepšie, hoci budúcnosť ukáže ako sa samotný nápad osvedčí.

V priebehu 20000 km sa v riadiacej jednotke nenahromadili chybové hlásenia. A to ani v tom období ak sme zrejme vplyvom zlého paliva na malej súkromnej čerpacej stanici, zaznamenali chvíľkové šklbanie pri akcelerácii.

S novým olejom ešte rýchlejšie

Po prehliadke v servise sa motor s novým olejom a filtrami zabehol a nastal čas na kontrolné meranie dynamiky presne na tej istej ploche, kde na začiatku aj po 12 000 kilometroch.

V meraniach pri 21178 km zvládli jemne opotrebené zimné plášte brzdenie podstatne lepšie a v zrýchlení na stovku sme boli o málo pomalší. Najviac sledovaná oblasť pružnosti agregátu zo 70 na 100 kilometrov za hodinu si jemne polepšila.

Do nastávajúcej časti testu má Peugeot v motore olej 5W30 a zatiaľ ešte na krátke obdobie zimné pneumatiky. Sme radi, že po jazde v dolinách s vysokým neodhrnutým stredom cesty ostali všetky plasty na podvozku nepoškodené.

Na brzdových platničkách predchádzajúcich 20 000 kilometrov nevidieť.

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra

1996 km

12 254 km

21 178 km

Pneumatiky

letné

zimné

zimné

Typ pneu.

Bridgestone

Ecopia

Kleber Kris Alp

Kleber Kris Alp

Rozmer pneu.

185/65 R15

185/65 R15

185/65 R15

Priemerná spotreba

4,8 l/100km

4,3l/100 km

4,6 l/100km

Počasie/teplota

jasno 19 °C

polojasno 8 °C

polojasno 8°C

Zrýchlenie z 0-100 km/h

13,30 s

11,35 s

11,83 s

Brzdná dráha 100 km/h-0

43,18 m

47,01 m

44,55 m

Čas v slalome

15,22 s

14,62s

xxx

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň)

8,73 s

5,9 s

5,32 s

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň)

11,79 s

6,65 s

6,61 s

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  3. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  4. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  5. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Svalovice sa netreba obávať
  8. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 086
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 562
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 459
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 151
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 107
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská v sprievode svojho obhajcu Petra Erdösa.

Dve obžaloby sú už na súde. Na procesy so sudcami sa čaká.


8 h
Ján Budaj sa Košičanom prihovára z balkóna vedeckej knižnice.

V dokumente sa zaviazal, že bude aj donášať.


4 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Parlament rozhodoval medzi májovým, júnovým a septembrovým termínom.


a 3 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


7 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


11 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan

Blogy SME

  1. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  2. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  3. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  4. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  6. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  7. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  8. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 9 036
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 5 762
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 066
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 694
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 3 725
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 558
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 356
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 230
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu