História dnes už legendárneho Volkswagenu Golf sa začala písať pred dvadsiatimi ôsmimi rokmi. V súčasnosti štvrtá generácia golfu je meradlom pre porovnávanie konkurenčných modelov v nižšej strednej triede.
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Terajšia generácia je na trhu od augusta 1997. V nasledujúcom roku pridali golfu aj pohon zadných kolies a vznikol model s pohonom všetkých štyroch - 4Motion. V roku 1999 pribudol najvýkonnejší motor 2,3 V5, neskôr ešte V6 s výkonom 204 k. Pribudli turbodiesle čerpadlo-tryska. Tohtoročnou novinkou je štvorvalec 1,6 FSI s priamym vstrekovaním benzínu. Výrobca teda robí všetko pre to, aby udržal Golf bol primusom v triede. Jednou z ciest, ako zatraktívniť súčasné modely a zaujať zákazníka je pripraviť akčné série, ktoré sa ponúkajú s bohatou a atraktívnou výbavou za zvýhodnených podmienok. Takáto výzva nachádza u zákazníkov priaznivú odozvu.
Ostatným akčným golfom a nami testovaným automobilom bol päťdverový model X-Line s motorom 1,6 l, s výkonom 105 k a päťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Okrem bežnej výbavy mal X-Line v „akčnej“ výbave komfortné športové anatomicky tvarované sedadlá, hliníkové ráfiky kolies s pneumatikami 205/55 ZR 16, elektrické ovládanie okien všetkých bočných dverí a ovládanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel (pravé aj v tomto prípade malé), autorádio Beta s rozšírenými funkciami a štyrmi reproduktormi, prístrojový panel v komfortnom vyhotovení, vonkajšie doplnky ako lakované bočné lišty, volant a rukoväť radiacej páky potiahnuté kožou a iné doplnky komfortu. Samozrejmosťou bol metalický lak, v tomto prípade tmavošedej farby. To všetko za 687 800 korún. Interiér už v najzákladnejšej výbave golfu pôsobí dojmom totálnej prepracovanosti každého detailu. U modelu X-Line bol naviac vylepšený akčnými doplnkami a pôsobil skutočne luxusným dojmom. Každá generácia golfu vždy o niečo podrástla, takže v tejto štvrtej je v interiéri dostatok priestoru vpredu i vzadu, hádam len batožinový priestor je priemerne veľký. Jazdné vlastnosti golfu sú nadštandardné a auto sa správa na ceste vždy suverénne a bezpečne. Tomu napomáha výkonný 105-koňový motor, dostatočne pružný, pevný a vyladený podvozok, štvoro kotúčových bŕzd s ABS a rozdeľovačom brzdného tlaku. Pochváliť motor môžeme aj za spotrebu, keď počas cestu priemerná spotreba dosiahla hodnotu iba 7,4 l benzínu na sto kilometrov.