SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Hyundai Accent 1,5 DCRi – kórejská solídnosť

Sadli ste si niekedy za volant auta, o ktorom ste dovtedy nevedeli takmer nič, alebo len veľmi málo? Stať sa to môže aj v prípade kórejského Hyundai Accent.

Občas ho stretávame na našich cestách, veď až tak veľa ich u nás nejazdí. Imidž mu nespravili ani predchádzajúci importér či predajcovia. Nový importér a modernizácia, ktorou sedan i testovaný päťdverový hatchback pred dvoma rokmi prešli, však nazeranie na automobily siedmeho najväčšieho svetového výrobcu automobilov radikálne zmenili. Nová generácia Accenta, ktorý je svojim rázvorom malý automobil, ale vonkajšie rozmery ho zaraďujú do nižšej strednej triedy, má úplne nový vzhľad, zmenený dizajn a omnoho výraznejšiu tvár. Zaujme aj väčšia solídnosť nového accenta, kvalitnejšie materiály v interiéri i jeho celkové spracovanie. Má podstatne bohatšiu výbavu a vyšší komfort. Síce len malý výber motorov, zato však veľmi solídny podvozok a jazdné vlastnosti bez výraznejších slabín. Batožinový priestor 375 litrov modelu hatchback je dobre prístupný i dosť veľký.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Slovenský trh ponúka len 3- a 5-dverový hatchback. Dodáva sa len jediný zážihový motor 1,3 l (63 kW/82 k) a preplňovaný vznetový trojvalec s priamym vstrekovaním systémom Common Rail s objemom 1,5 l (60 kW/82 k), obe verzie s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Testovaný automobil bol s turbodieslom, čo po naštartovaní podľa zvuku trojvalec nepripomínalo. Je „mäkší“ ako typický zvuk motorov TDI, ale jemnosť motorov HDI nedosahuje. Boli sme preto zvedaví, ako sa prejaví v jazde. Stačilo pár desiatok kilometrov, aby sme si na inak nenápadný automobil rýchle privykli. Motor sa ochotne vytáča až do svojho maxima 4000 otáčok. Najlepšie sa motor cíti v rozmedzí otáčok 1900 až 2400, kde má najvyšší krútiaci moment, je najtichší a má aj najnižšiu spotrebu. Tá je síce oproti „malým“ dieslom, napríklad v Renaulte Clio alebo Peugeote 206 vyššia – počas testu sme namerali priemer 5,7 l/100 km - približne o liter na sto kilometrov, ale ide o automobil rozmerovo väčší i ťažší. Vďaka tomu má interiér dostatok priestoru pre cestujúcich, a to aj na zadných sedadlách – tu menej vari len v oblasti kolien. Solídnej výbave nechýbajú prvky, ktoré iné automobilky ponúkajú za omnoho viac peňazí, prípadne za príplatok. Aj testovaný accent mal okrem klimatizácie a diaľkového ovládania takmer všetko, vrátane dvoch airbagov, ABS s EBD, posilňovača riadenia, elektrického ovládania okien, centrálneho zamykania a iných prvkov.

Skryť Vypnúť reklamu


PLUSY
cena
solídna výbava
úsporná prevádzka
priestranný interiér

MÍNUSY
menej priestoru vzadu v oblasti kolien
malý výber motorov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  2. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  5. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Lenivý brunch s Muchom
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  6. Lenivý brunch s Muchom
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  9. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 9 882
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 452
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 761
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 291
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 252
  6. Od Česka až po Jadran 3 789
  7. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 076
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 2 984
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 929
  10. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 2 766
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Andrej Babiš mladší

Syn českého premiéra prehovoril o podmienkach zavlečenia.


8 h

Keď agresívni kotlebovci mávajúci šibenicami pred NRSR kričia "Gestapo! Gestapo!", ťažko to chápať inak.


Danka Barteková na OH Tokio 2020.

Slovenka do finále skeetu nepostúpila.


Miloslav Šebela 4 h
Príslušník elitnej polície pred budovou Špecializovaného trestného súdu v Pezinku.

Kauza ide naprieč inštitúciami.


19 h

Neprehliadnite tiež

Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


2 h

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl