SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Hyundai Accent 1,5 DCRi – kórejská solídnosť

Sadli ste si niekedy za volant auta, o ktorom ste dovtedy nevedeli takmer nič, alebo len veľmi málo? Stať sa to môže aj v prípade kórejského Hyundai Accent.

Občas ho stretávame na našich cestách, veď až tak veľa ich u nás nejazdí. Imidž mu nespravili ani predchádzajúci importér či predajcovia. Nový importér a modernizácia, ktorou sedan i testovaný päťdverový hatchback pred dvoma rokmi prešli, však nazeranie na automobily siedmeho najväčšieho svetového výrobcu automobilov radikálne zmenili. Nová generácia Accenta, ktorý je svojim rázvorom malý automobil, ale vonkajšie rozmery ho zaraďujú do nižšej strednej triedy, má úplne nový vzhľad, zmenený dizajn a omnoho výraznejšiu tvár. Zaujme aj väčšia solídnosť nového accenta, kvalitnejšie materiály v interiéri i jeho celkové spracovanie. Má podstatne bohatšiu výbavu a vyšší komfort. Síce len malý výber motorov, zato však veľmi solídny podvozok a jazdné vlastnosti bez výraznejších slabín. Batožinový priestor 375 litrov modelu hatchback je dobre prístupný i dosť veľký.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Slovenský trh ponúka len 3- a 5-dverový hatchback. Dodáva sa len jediný zážihový motor 1,3 l (63 kW/82 k) a preplňovaný vznetový trojvalec s priamym vstrekovaním systémom Common Rail s objemom 1,5 l (60 kW/82 k), obe verzie s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Testovaný automobil bol s turbodieslom, čo po naštartovaní podľa zvuku trojvalec nepripomínalo. Je „mäkší“ ako typický zvuk motorov TDI, ale jemnosť motorov HDI nedosahuje. Boli sme preto zvedaví, ako sa prejaví v jazde. Stačilo pár desiatok kilometrov, aby sme si na inak nenápadný automobil rýchle privykli. Motor sa ochotne vytáča až do svojho maxima 4000 otáčok. Najlepšie sa motor cíti v rozmedzí otáčok 1900 až 2400, kde má najvyšší krútiaci moment, je najtichší a má aj najnižšiu spotrebu. Tá je síce oproti „malým“ dieslom, napríklad v Renaulte Clio alebo Peugeote 206 vyššia – počas testu sme namerali priemer 5,7 l/100 km - približne o liter na sto kilometrov, ale ide o automobil rozmerovo väčší i ťažší. Vďaka tomu má interiér dostatok priestoru pre cestujúcich, a to aj na zadných sedadlách – tu menej vari len v oblasti kolien. Solídnej výbave nechýbajú prvky, ktoré iné automobilky ponúkajú za omnoho viac peňazí, prípadne za príplatok. Aj testovaný accent mal okrem klimatizácie a diaľkového ovládania takmer všetko, vrátane dvoch airbagov, ABS s EBD, posilňovača riadenia, elektrického ovládania okien, centrálneho zamykania a iných prvkov.

Skryť Vypnúť reklamu


PLUSY
cena
solídna výbava
úsporná prevádzka
priestranný interiér

MÍNUSY
menej priestoru vzadu v oblasti kolien
malý výber motorov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon