Autá zo zastávky MHD policajti neodtiahnu

Stoja na chodníku, preto sa na ne označenie zastávky na ceste nevzťahuje

Jeden a pol metra od steny, desať centimetrov od lavičky.⋌ FOTO SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ(Zdroj: SME - Lucia Tkáčiková)

Diera v zákone umožňuje vodičom stáť tam, kde by mala mať prístup len MHD.

BRATISLAVA. V priestore zastávky Vazovova na Radlinského ulici v Bratislave stojí na chodníku zaparkované auto. Policajti s tým však nič nezmôžu, nesmú ho odtiahnuť.

Môže za to diera v zákone. Dopravné značenie ohlasujúce priestor zastávky totiž platí len pre vozovku, a nie chodník. Na problém upozornil portál imhd.sk.

Nie je to jediné miesto

Vazovova nie je jediné miesto, kde sa niečo podobné deje. Ešte minulý rok sme takto nafotili autá aj pri Národnej banke.

Kedy môžu
Odtiahnuť či dať papuču
  • ak auto parkuje na chodníku tak, že nezostane jeho voľná šírka 1,5 metra;
  • ak tvorí prekážku v cestnej premávke.ba0322-003f-parkovanie.rw-r484_s180-120x90.jpg

Jediné, čo môžu mestskí policajti urobiť, je nasadiť autu papuču a aj to iba v prípade, ak by svojím státím zmenšovalo priestor chodníka na menej ako jeden a pol metra alebo tvorí prekážku v cestnej premávke.

Podľa imhd.sk sa tak na Radlinského aj stalo a auto zavadzajúce cestujúcim pri nastupovaní a vystupovaní dostalo papuču. Prekážku teda tvorilo naďalej. To je však skôr výnimkou.

Práve na tejto zastávke sú mestskí policajti veľmi pozorní a striehnu na vodičov, ktorí dieru v zákone nedokážu využiť na sto percent.

„Problému parkovania motorových vozidiel na chodníku pred Daňovým úradom na Radlinského ulici v priestoroch električkovej zastávky venovanuje mestská polícia pozornosť,“ vraví hovorca mestskej polície Peter Pleva.

Treba zmeniť zákon

Mestská polícia aj na náš podnet navrhla možné zmeny mestu, ktoré cesty spravuje.

„Zamedziť a zabrániť parkovaniu v týchto miestach by sa dalo napríklad aj vybudovaním technických zábran brániacich vodičom vchádzať na chodník zo strany správcu komunikáci,“ vraví Pleva.

Vedenie mesta zasa hovorí, že je potrebná zmena zákona.

„Dočasným riešením pre zastávku Floriánske námestie môže byť vyznačenie malej zóny s regulovaným parkovaním, ale problém si žiada komplexnejšie legislatívne riešenie,“ vraví hovorca mesta Stanislav Ščepán.

Problém chcú všeobecne upraviť aj v novej parkovacej politike mesta.

ba0322-003f-parkovanienbs.rw-r209_res.jpg

V rade za sebou parkujú autá okolo zastávky pod Národnou bankou Slovenska.

FOTO SME – GABRIEL KUCHTA

Odťahov sľubujú menej, môžu však byť ešte drahšie

V Starom Meste vymenia odťahovku, autá majú odvážať len v nevyhnutných prípadoch.

BRATISLAVA. Kritizovaný paušálny poplatok 93 eur za odtiahnutie auta, ktorý si účtovala súkromná odťahovka v centre, by mal skončiť. Mestská časť si totiž zriadi vlastnú odťahovku.

"V prípade, že odťahy začne vykonávať Staromestská, a. s., výška poplatku za odťah bude určená rovnako znaleckým posudkom," vraví hovorca mestskej časti Tomáš Halán.

"Predpokladá sa, že suma môže byť vyššia vzhľadom k tomu, že od roku 2009 vzrástli náklady, najmä náklady na pohonné látky. Cenu za odťah teda určí posudok, ktorý si dá mestská časť znova vypracovať."

Okrem poplatku chcú vyriešiť aj právny problém. „Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovania vykonávala obec alebo firma, ktorú si obec na tento účel zriadila,“ hovorí hovorca.

V Starom Meste v súčastnosti zle stojace autá odťahujú dve služby. Dosluhujúca súkromná Car Towing a mestská odťahovka, ktorá máva približne o dve tretiny menej roboty. Tá pýta od 70 do 93 eur. Autá však odváža na Rožňavskú ulicu, kým Car Towing len k Mostu SNP na petržalskej strane.

Car Towing už odťahuje len dočasne, kým si Staré Mesto nezriadi svoju vlastnú odťahovú službu.

Staré Mesto vraví, že odťahovať chcú len vtedy, ak bude auto tvoriť skutočnú prekážku v premávke.

Odťahy a papuče v centre

  • január: 393 odťahov (z toho 179 mestská odťahovka) a 744 papúč,
  • december: 457 odťahov (z toho 130 mestská odťahovka) a 720 papúč,
  • november: 567 odťahov (z toho 189 mestská odťahovka) a 807 papúč.

md

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kocian: Funkcionári mi dávali odporúčania, kto má hrať. Mali však smolu

Žilinská cesta je normálna, tvrdí Kocian.

BRATISLAVA

Kleinert sa vzdala kandidatúry, lebo stavala bez povolenia

Kontajnery Na Riviére začali Kleinertovci stavať bez povolenia. Už si ho vybavujú.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.