Na cestu sa dostalo päťmiliónte Audi s pohonom Quattro

Nemecká automobilka Audi vyrobila päť miliónov automobilov s pohonom všetkých štyroch kolies.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Spoločnosť Audi patrí medzi prvých výrobcov vozidiel, ktorí v produkčných autách začali ponúkať pohon oboch náprav. Vývoj začal už okolo roku 1976, prvé autá predviedli svoju excelentnú trakciu po roku 1980 na šampionátoch rely.

Postupne sa rad vozidiel s pohonom všetkých kolies rozširoval a v súčasnosti presahuje 140 verzií s pohonom Quattro. Približne 43 % všetkých nových vozidiel predaných v roku 2012 malo pohon oboch náprav. Tlačová správa však neuvádza, koľko z nich má "skutočné" Quattro s medzinápravovým diferenciálom Torsen a koľko z nich využíva Haldex.

Článok pokračuje pod video reklamou

V súčasnosti jediným modelom značky, ktorý nedisponuje pohonom všetkých štyroch kolies je model A1 (ak nepočítame špeciálne edície).

Ingolstadtská automobilka nedávno oslávila výrobu päťmiliónteho vozidla s pohonom Quattro. Stalo sa ním Audi A6 Allroad, poháňané trojlitrovým dieslovým motorom. Prevážať bude zrejeme rodinu na zámočku v schwarzwaldských horách na juhozápade Nemecka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 288
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 736
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 217
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 047
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 789
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 016
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 568
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 212
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 282
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 897

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.