Na cestu sa dostalo päťmiliónte Audi s pohonom Quattro

Nemecká automobilka Audi vyrobila päť miliónov automobilov s pohonom všetkých štyroch kolies.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Spoločnosť Audi patrí medzi prvých výrobcov vozidiel, ktorí v produkčných autách začali ponúkať pohon oboch náprav. Vývoj začal už okolo roku 1976, prvé autá predviedli svoju excelentnú trakciu po roku 1980 na šampionátoch rely.

Postupne sa rad vozidiel s pohonom všetkých kolies rozširoval a v súčasnosti presahuje 140 verzií s pohonom Quattro. Približne 43 % všetkých nových vozidiel predaných v roku 2012 malo pohon oboch náprav. Tlačová správa však neuvádza, koľko z nich má "skutočné" Quattro s medzinápravovým diferenciálom Torsen a koľko z nich využíva Haldex.

Článok pokračuje pod video reklamou

V súčasnosti jediným modelom značky, ktorý nedisponuje pohonom všetkých štyroch kolies je model A1 (ak nepočítame špeciálne edície).

Ingolstadtská automobilka nedávno oslávila výrobu päťmiliónteho vozidla s pohonom Quattro. Stalo sa ním Audi A6 Allroad, poháňané trojlitrovým dieslovým motorom. Prevážať bude zrejeme rodinu na zámočku v schwarzwaldských horách na juhozápade Nemecka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 445
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 738
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 405
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 292
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 881
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 899
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 619
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 140
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 402

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočnera vodili v putách, polícia hľadala dôkazy

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Neprehliadnite tiež

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.

Volvo V60: Čistokrvný Švéd myslí hlavne na posádku (test)

Škandinávske kombi jazdí komfortne a je plné praktických detailov.

Dovoz starých aut na Slovensko rastie, zaplavujú krajinu

Takmer štyri z desiatich zaregistrovaných vozidiel majú viac ako desať rokov.