BRATISLAVA. Spoločnosť Audi patrí medzi prvých výrobcov vozidiel, ktorí v produkčných autách začali ponúkať pohon oboch náprav. Vývoj začal už okolo roku 1976, prvé autá predviedli svoju excelentnú trakciu po roku 1980 na šampionátoch rely.
Postupne sa rad vozidiel s pohonom všetkých kolies rozširoval a v súčasnosti presahuje 140 verzií s pohonom Quattro. Približne 43 % všetkých nových vozidiel predaných v roku 2012 malo pohon oboch náprav. Tlačová správa však neuvádza, koľko z nich má "skutočné" Quattro s medzinápravovým diferenciálom Torsen a koľko z nich využíva Haldex.
V súčasnosti jediným modelom značky, ktorý nedisponuje pohonom všetkých štyroch kolies je model A1 (ak nepočítame špeciálne edície).
Ingolstadtská automobilka nedávno oslávila výrobu päťmiliónteho vozidla s pohonom Quattro. Stalo sa ním Audi A6 Allroad, poháňané trojlitrovým dieslovým motorom. Prevážať bude zrejeme rodinu na zámočku v schwarzwaldských horách na juhozápade Nemecka.