Rýchlostnú cestu R1 Pribina zatiaľ využilo 10 miliónov vozidiel

V týchto dňoch uplynulo štvrté výročie od podpísania Koncesnej zmluvy k projektu R1 PR1BINA, Nitra - Tekovské Nemce a Banská Bystrica, severný obchvat.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ján Krošlák)

Intenzita vyťaženosti splnila pôvodné očakávania a počet vozidiel, ktoré využili túto rýchlocestu dosiahol 10 miliónov.

Zmluva k projektu bola podpísaná 23. marca 2009 medzi Slovenskou republikou zastúpenou Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a konzorciom Granvia, a. s., ktorého akcionármi sú VINCI Concessions a Meridiam Infrastructure.

Prvé tri úseky rýchlocesty v celkovej dĺžke 46 km zhotoviteľ postavil za 24 mesiacov a prvé autá po PR1BINE prešli 28. októbra 2011 v popoludňajších hodinách.

Pásku pri otváraní severného obchvatu Banská Bystrica v dĺžke 5,7 km prestrihli 27. júla 2012.

Napriek vysokej intenzite dopravy na PR1BINE koncesionár doposiaľ zaznamenal relatívne nízky počet dopravných nehôd.

"Od prvého dňa od otvorenia rýchlocesty bola pre nás absolútnou prioritou bezpečnosť všetkých užívateľov. Za takmer rok a pol sme na štyroch úsekoch zaznamenali 78 dopravných nehôd, pri ktorých sa ľahko zranilo 22 osôb. Za toto obdobie evidujeme 2 ťažké zranenia. Budeme robiť všetko preto, aby štatistika nehodovosti bola aj v budúcnosti čo najnižšia," povedal riaditeľ spoločnosti Granvia, a. s., Eric Genetre.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.