Motory MultiJet od Fiatu poháňajú už päť miliónov vozidiel

Poľský závod talianskej značky Fiat vyprodukoval päťmiliónty kus úspešného dieslového motora 1.3 MultiJet, ktorý je určený pre model 500L.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. V roku 2003, teda ešte pred érou naftového šialenstva, začala automobilka Fiat vyrábať 1,3-litrový dieslový motor MultiJet. O dva roky neskôr vyhral tento agregát ocenenie Engine of the Year 2005 v kategórii 1,0 – 1,4-litrových pohonných jednotiek a získal si zákazníkov tej doby.

Závod Fiat Powertrain Technologies v Poľsku vyrobil päťmiliónty agregát MultiJet, čo je významný míľnik pre taliansku automobilku Fiat. Štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1248 cm3 a výkonom 62 kW (85 k), je určený pre Fiat 500L.

300.jpgPrvá generácia motora 1.3 MultiJet bola navrhnutá v štyroch výkonových verziách. Dve slabšie, s fixnou geometriou lopatiek turbodúchadla, ponúkali výkon 51 kW (70 k) a 55kW (75 k).

Výkon silnejšej verzie, s variabilnými lopatkami turba, sa vyšplhal na 66 kW (90k). Najsilnejší v ponuke, montovaný do Lancie Ypsilon, disponoval výkonom 77 kW (105 k).

Fiat v priebehu roka 2009 uviedol na trhu druhú generáciu motora – MultiJet 2, s novým systémom vstrekovania a schopnosťou splniť emisnú normu Euro5.

Agregát s objemom 1,3-litra slúžil a dodnes slúži na pohon širokej palety modelov: Fiat Panda, Fiat Punto, Chrysler Ypsilon, Alfa Romeo MiTo, Fiat Qubo, Fiat Doblò, Fiat Strada, Fiat Fiorino, Fiat 500 a 500L. Zároveň ho automobilka predáva i do automobilov mimo koncernu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 378
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 867
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 211
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 722
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 278
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 060
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 023
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 979
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 928
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 627

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

PRIMÁR

Strachu sa bude dať zbaviť. Vedci ho zničia pomocou svetla

Objav pomôže obetiam traumatizujúcich zážitkov.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.