Motory MultiJet od Fiatu poháňajú už päť miliónov vozidiel

Poľský závod talianskej značky Fiat vyprodukoval päťmiliónty kus úspešného dieslového motora 1.3 MultiJet, ktorý je určený pre model 500L.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. V roku 2003, teda ešte pred érou naftového šialenstva, začala automobilka Fiat vyrábať 1,3-litrový dieslový motor MultiJet. O dva roky neskôr vyhral tento agregát ocenenie Engine of the Year 2005 v kategórii 1,0 – 1,4-litrových pohonných jednotiek a získal si zákazníkov tej doby.

Závod Fiat Powertrain Technologies v Poľsku vyrobil päťmiliónty agregát MultiJet, čo je významný míľnik pre taliansku automobilku Fiat. Štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1248 cm3 a výkonom 62 kW (85 k), je určený pre Fiat 500L.

Článok pokračuje pod video reklamou

300.jpgPrvá generácia motora 1.3 MultiJet bola navrhnutá v štyroch výkonových verziách. Dve slabšie, s fixnou geometriou lopatiek turbodúchadla, ponúkali výkon 51 kW (70 k) a 55kW (75 k).

Výkon silnejšej verzie, s variabilnými lopatkami turba, sa vyšplhal na 66 kW (90k). Najsilnejší v ponuke, montovaný do Lancie Ypsilon, disponoval výkonom 77 kW (105 k).

Fiat v priebehu roka 2009 uviedol na trhu druhú generáciu motora – MultiJet 2, s novým systémom vstrekovania a schopnosťou splniť emisnú normu Euro5.

Agregát s objemom 1,3-litra slúžil a dodnes slúži na pohon širokej palety modelov: Fiat Panda, Fiat Punto, Chrysler Ypsilon, Alfa Romeo MiTo, Fiat Qubo, Fiat Doblò, Fiat Strada, Fiat Fiorino, Fiat 500 a 500L. Zároveň ho automobilka predáva i do automobilov mimo koncernu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Dnes píše Matúš Ritomský

Môže dievča z bilingválneho gymnázia šíriť rasizmus?

Pomenovať rasizmus rasizmom neznamená cenzúru ani koniec poctivej diskusie.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.