Motory MultiJet od Fiatu poháňajú už päť miliónov vozidiel

Poľský závod talianskej značky Fiat vyprodukoval päťmiliónty kus úspešného dieslového motora 1.3 MultiJet, ktorý je určený pre model 500L.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. V roku 2003, teda ešte pred érou naftového šialenstva, začala automobilka Fiat vyrábať 1,3-litrový dieslový motor MultiJet. O dva roky neskôr vyhral tento agregát ocenenie Engine of the Year 2005 v kategórii 1,0 – 1,4-litrových pohonných jednotiek a získal si zákazníkov tej doby.

Závod Fiat Powertrain Technologies v Poľsku vyrobil päťmiliónty agregát MultiJet, čo je významný míľnik pre taliansku automobilku Fiat. Štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1248 cm3 a výkonom 62 kW (85 k), je určený pre Fiat 500L.

300.jpgPrvá generácia motora 1.3 MultiJet bola navrhnutá v štyroch výkonových verziách. Dve slabšie, s fixnou geometriou lopatiek turbodúchadla, ponúkali výkon 51 kW (70 k) a 55kW (75 k).

Výkon silnejšej verzie, s variabilnými lopatkami turba, sa vyšplhal na 66 kW (90k). Najsilnejší v ponuke, montovaný do Lancie Ypsilon, disponoval výkonom 77 kW (105 k).

Fiat v priebehu roka 2009 uviedol na trhu druhú generáciu motora – MultiJet 2, s novým systémom vstrekovania a schopnosťou splniť emisnú normu Euro5.

Agregát s objemom 1,3-litra slúžil a dodnes slúži na pohon širokej palety modelov: Fiat Panda, Fiat Punto, Chrysler Ypsilon, Alfa Romeo MiTo, Fiat Qubo, Fiat Doblò, Fiat Strada, Fiat Fiorino, Fiat 500 a 500L. Zároveň ho automobilka predáva i do automobilov mimo koncernu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 675
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 863
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 377
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 248
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 211
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 526
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 281
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 942
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 215
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 099

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

KOMENTÁRE

Kotlebovci nosia fašistické relikvie do parlamentu

Parlamentný preukaz nezakryje extrémistickú slamu.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.