SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Mercedes triedy S masíruje a vyhrieva ako kúpele

Luxusná vlajková loď Mercedesu dopĺňa luxus o wellness zážitky a aromatizáciu interiéru. Bezpečnosť nerozdeľuje, ale ponúka pre všetkých rovnakú.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti, bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom.

Dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.

Neznamená to však, že by vodič ťahal za kratší koniec: pri návrhu jeho pracoviska sa uplatnili najnovšie poznatky výskumu značky Mercedes-Benz.

Dizajn interiéru novej triedy S stelesňuje suverénny a zároveň vysoko moderný sedan. Zladená koncepcia materiálov a farieb prezentuje exkluzívny interiér. Drevo sa hojne využíva najmä na prístrojovej doske a stredovej konzole.

Sada displejov, wellness sedadlá a aromatizácia interiéru

Nový displej nahrádza tradičný združený prístroj a vizuálne i ergonomicky združuje mnohé ďalšie funkcie. Dva farebné displeje tvoria novú informačnú centrálu triedy S. Ľavý displej preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie určené vodičovi. Pravý displej slúži na pohodlné riadenie informačných, zábavných a komfortných funkcií.

Predné sedadlá s masážnou funkciou podľa princípu hot-stones, so 14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle majú integrovanú tepelnú funkciu. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla.

300.jpgPrvý raz sú v prípade aktívnej ventilácie sedadiel použité takzvané reverzujúce ventilátory. Umožňujú zmeniť smer otáčania a tým aj smer prúdenia vzduchu cez konštrukciu sedadla.

Pri štarte ventilácie najskôr nasávajú chladnejší vzduch z okolia na povrch sedadla. Po štyroch minútach sa ventilátory automaticky prepnú do režimu vyfukovania, aby sa znížil prievan a zaistilo trvalé pohodlie.

Päť rôznych variantov zadných sedadiel zahŕňa riaditeľské sedadlo so sklonom operadla 43,5 stupňov.

Ďalšou svetovou novinkou, ako súčasť balíka tepelného komfortu, sú vyhrievané lakťové opierky a stredové polia vnútorného obkladu dverí vpredu a vzadu.

K tomu patria vyhrievaný volant a rýchlo reagujúci systém vyhrievania sedadiel. Každý cestujúci sa tak dokáže nastaviť optimálny komfort klímy sedenia.

Bezpečnosť a čistota pre všetkých

Bezpečnosť v priestore pre cestujúcich vzadu zvyšujú tri novinky: v prípade podávača zámku pásu elektromotor automaticky posúva zámok pásu hore a dole.

Airbag bezpečnostného pásu je nafukovací bezpečnostný pás, ktorý dokáže znížiť riziko poranenia cestujúcich sediacich vzadu pri čelnom náraze tým, že zníži zaťaženie pôsobiace na hrudný kôš.

Lôžkové sedadlo je sériovo vybavené cushionbagom. Ten zabráni tomu, aby cestujúci pri nehode prekĺzol popod bezpečnostný pás.

Novovyvinutá riadiaca jednotka sériovej automatickej klimatizácie, ukrýva v sebe systém regulácie na báze objemového prietoku. Aromatizáciou individualizuje vôňu interiéru.

So systémom ionizácie vzduch z klimatizácie prúdi cez ionizátor a až potom do kabíny vozidla. V režime kombinovanej prevádzky tak možno eliminovať niektoré vírusy a baktérie.

Audiosústava so 40 litrovým basovým reproduktorom

V triede S debutuje úplne nová generácia multimédií s intuitívnou obsluhou, vizualizáciou a animáciou funkcií. Medzi ďalšie inovácie patrí systém viacerých miest, v rámci ktorého možno k zdrojom zábavného systému pristupovať nezávisle z každého miesta na sedenie.

Spoločným znakom všetkých audiosústav je inovatívny systém Frontbass: v rámci tohto systému sú basové reproduktory namontované do karosérie a objem skoro 40 litrov veľkého priestoru priečneho a pozdĺžneho nosníka využívajú ako rezonančný priestor.

Novinkou je aj funkcia riadenia všetkých miest na sedenie zo strany vodiča. Ten môže každému spolujazdcovi pripojiť na displej a slúchadlá ľubovoľný zdroj audia a videa

Medzi nové navigačno-zábavné funkcie patria okrem iného animovaný kompas, Driveshow s informáciami pre cestujúcich ako v lietadle a zobrazenie máp od Google na hlavnej jednotke a v priestore pre cestujúcich vzadu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  1. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  4. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  5. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  6. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 101
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 185
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 394
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 825
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 136
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 1 091
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 018
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Je Pellegrini a jeho Hlas SD férový hráč?
  2. Miroslav Galovič: Poézia sídlisikových stromov. Od večernej pohody ku kalamite. (Malý tohotýždňový časozber 1/2)
  3. Miroslav Galovič: Čierny lovec bielych snehuliakov. (Malý tohotýždňový časozber 2/2)
  4. Lubo Repka: Panama výletnou loďou
  5. Denis Jánošík: A, čo, že nej sme dokonalí
  6. Štefan Vidlár: Malinkatá úvaha
  7. Anna Miľanová: Kresba z bloku: Robotická ruka?... 2022
  8. Ján Šeďo: Aj my sme mali hrdinov, "Anči" ma výnimočne očarila...
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 20 979
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 247
  3. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 7 528
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 3 873
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 714
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 245
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 154
  8. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 2 819
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu