SME

Mercedes triedy S masíruje a vyhrieva ako kúpele

Luxusná vlajková loď Mercedesu dopĺňa luxus o wellness zážitky a aromatizáciu interiéru. Bezpečnosť nerozdeľuje, ale ponúka pre všetkých rovnakú.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti, bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom.

Dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neznamená to však, že by vodič ťahal za kratší koniec: pri návrhu jeho pracoviska sa uplatnili najnovšie poznatky výskumu značky Mercedes-Benz.

Dizajn interiéru novej triedy S stelesňuje suverénny a zároveň vysoko moderný sedan. Zladená koncepcia materiálov a farieb prezentuje exkluzívny interiér. Drevo sa hojne využíva najmä na prístrojovej doske a stredovej konzole.

SkryťVypnúť reklamu

Sada displejov, wellness sedadlá a aromatizácia interiéru

Nový displej nahrádza tradičný združený prístroj a vizuálne i ergonomicky združuje mnohé ďalšie funkcie. Dva farebné displeje tvoria novú informačnú centrálu triedy S. Ľavý displej preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie určené vodičovi. Pravý displej slúži na pohodlné riadenie informačných, zábavných a komfortných funkcií.

Predné sedadlá s masážnou funkciou podľa princípu hot-stones, so 14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle majú integrovanú tepelnú funkciu. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla.

300.jpgPrvý raz sú v prípade aktívnej ventilácie sedadiel použité takzvané reverzujúce ventilátory. Umožňujú zmeniť smer otáčania a tým aj smer prúdenia vzduchu cez konštrukciu sedadla.

SkryťVypnúť reklamu

Pri štarte ventilácie najskôr nasávajú chladnejší vzduch z okolia na povrch sedadla. Po štyroch minútach sa ventilátory automaticky prepnú do režimu vyfukovania, aby sa znížil prievan a zaistilo trvalé pohodlie.

Päť rôznych variantov zadných sedadiel zahŕňa riaditeľské sedadlo so sklonom operadla 43,5 stupňov.

Ďalšou svetovou novinkou, ako súčasť balíka tepelného komfortu, sú vyhrievané lakťové opierky a stredové polia vnútorného obkladu dverí vpredu a vzadu.

K tomu patria vyhrievaný volant a rýchlo reagujúci systém vyhrievania sedadiel. Každý cestujúci sa tak dokáže nastaviť optimálny komfort klímy sedenia.

Bezpečnosť a čistota pre všetkých

Bezpečnosť v priestore pre cestujúcich vzadu zvyšujú tri novinky: v prípade podávača zámku pásu elektromotor automaticky posúva zámok pásu hore a dole.

SkryťVypnúť reklamu

Airbag bezpečnostného pásu je nafukovací bezpečnostný pás, ktorý dokáže znížiť riziko poranenia cestujúcich sediacich vzadu pri čelnom náraze tým, že zníži zaťaženie pôsobiace na hrudný kôš.

Lôžkové sedadlo je sériovo vybavené cushionbagom. Ten zabráni tomu, aby cestujúci pri nehode prekĺzol popod bezpečnostný pás.

Novovyvinutá riadiaca jednotka sériovej automatickej klimatizácie, ukrýva v sebe systém regulácie na báze objemového prietoku. Aromatizáciou individualizuje vôňu interiéru.

So systémom ionizácie vzduch z klimatizácie prúdi cez ionizátor a až potom do kabíny vozidla. V režime kombinovanej prevádzky tak možno eliminovať niektoré vírusy a baktérie.

Audiosústava so 40 litrovým basovým reproduktorom

V triede S debutuje úplne nová generácia multimédií s intuitívnou obsluhou, vizualizáciou a animáciou funkcií. Medzi ďalšie inovácie patrí systém viacerých miest, v rámci ktorého možno k zdrojom zábavného systému pristupovať nezávisle z každého miesta na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spoločným znakom všetkých audiosústav je inovatívny systém Frontbass: v rámci tohto systému sú basové reproduktory namontované do karosérie a objem skoro 40 litrov veľkého priestoru priečneho a pozdĺžneho nosníka využívajú ako rezonančný priestor.

Novinkou je aj funkcia riadenia všetkých miest na sedenie zo strany vodiča. Ten môže každému spolujazdcovi pripojiť na displej a slúchadlá ľubovoľný zdroj audia a videa

Medzi nové navigačno-zábavné funkcie patria okrem iného animovaný kompas, Driveshow s informáciami pre cestujúcich ako v lietadle a zobrazenie máp od Google na hlavnej jednotke a v priestore pre cestujúcich vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 525
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 336
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 915
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 569
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 441
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 483
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 539
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 323
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 249
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu