BRATISLAVA. Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti, bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom.
Dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.
Neznamená to však, že by vodič ťahal za kratší koniec: pri návrhu jeho pracoviska sa uplatnili najnovšie poznatky výskumu značky Mercedes-Benz.
Dizajn interiéru novej triedy S stelesňuje suverénny a zároveň vysoko moderný sedan. Zladená koncepcia materiálov a farieb prezentuje exkluzívny interiér. Drevo sa hojne využíva najmä na prístrojovej doske a stredovej konzole.
Sada displejov, wellness sedadlá a aromatizácia interiéru
Nový displej nahrádza tradičný združený prístroj a vizuálne i ergonomicky združuje mnohé ďalšie funkcie. Dva farebné displeje tvoria novú informačnú centrálu triedy S. Ľavý displej preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie určené vodičovi. Pravý displej slúži na pohodlné riadenie informačných, zábavných a komfortných funkcií.
Predné sedadlá s masážnou funkciou podľa princípu hot-stones, so 14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle majú integrovanú tepelnú funkciu. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla.
Prvý raz sú v prípade aktívnej ventilácie sedadiel použité takzvané reverzujúce ventilátory. Umožňujú zmeniť smer otáčania a tým aj smer prúdenia vzduchu cez konštrukciu sedadla.
Pri štarte ventilácie najskôr nasávajú chladnejší vzduch z okolia na povrch sedadla. Po štyroch minútach sa ventilátory automaticky prepnú do režimu vyfukovania, aby sa znížil prievan a zaistilo trvalé pohodlie.
Päť rôznych variantov zadných sedadiel zahŕňa riaditeľské sedadlo so sklonom operadla 43,5 stupňov.
Ďalšou svetovou novinkou, ako súčasť balíka tepelného komfortu, sú vyhrievané lakťové opierky a stredové polia vnútorného obkladu dverí vpredu a vzadu.
K tomu patria vyhrievaný volant a rýchlo reagujúci systém vyhrievania sedadiel. Každý cestujúci sa tak dokáže nastaviť optimálny komfort klímy sedenia.
Bezpečnosť a čistota pre všetkých
Bezpečnosť v priestore pre cestujúcich vzadu zvyšujú tri novinky: v prípade podávača zámku pásu elektromotor automaticky posúva zámok pásu hore a dole.
Airbag bezpečnostného pásu je nafukovací bezpečnostný pás, ktorý dokáže znížiť riziko poranenia cestujúcich sediacich vzadu pri čelnom náraze tým, že zníži zaťaženie pôsobiace na hrudný kôš.
Lôžkové sedadlo je sériovo vybavené cushionbagom. Ten zabráni tomu, aby cestujúci pri nehode prekĺzol popod bezpečnostný pás.
Novovyvinutá riadiaca jednotka sériovej automatickej klimatizácie, ukrýva v sebe systém regulácie na báze objemového prietoku. Aromatizáciou individualizuje vôňu interiéru.
So systémom ionizácie vzduch z klimatizácie prúdi cez ionizátor a až potom do kabíny vozidla. V režime kombinovanej prevádzky tak možno eliminovať niektoré vírusy a baktérie.
Audiosústava so 40 litrovým basovým reproduktorom
V triede S debutuje úplne nová generácia multimédií s intuitívnou obsluhou, vizualizáciou a animáciou funkcií. Medzi ďalšie inovácie patrí systém viacerých miest, v rámci ktorého možno k zdrojom zábavného systému pristupovať nezávisle z každého miesta na sedenie.
Spoločným znakom všetkých audiosústav je inovatívny systém Frontbass: v rámci tohto systému sú basové reproduktory namontované do karosérie a objem skoro 40 litrov veľkého priestoru priečneho a pozdĺžneho nosníka využívajú ako rezonančný priestor.
Novinkou je aj funkcia riadenia všetkých miest na sedenie zo strany vodiča. Ten môže každému spolujazdcovi pripojiť na displej a slúchadlá ľubovoľný zdroj audia a videa
Medzi nové navigačno-zábavné funkcie patria okrem iného animovaný kompas, Driveshow s informáciami pre cestujúcich ako v lietadle a zobrazenie máp od Google na hlavnej jednotke a v priestore pre cestujúcich vzadu.