SME

Mercedes triedy S masíruje a vyhrieva ako kúpele

Luxusná vlajková loď Mercedesu dopĺňa luxus o wellness zážitky a aromatizáciu interiéru. Bezpečnosť nerozdeľuje, ale ponúka pre všetkých rovnakú.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti, bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom.

Dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neznamená to však, že by vodič ťahal za kratší koniec: pri návrhu jeho pracoviska sa uplatnili najnovšie poznatky výskumu značky Mercedes-Benz.

Dizajn interiéru novej triedy S stelesňuje suverénny a zároveň vysoko moderný sedan. Zladená koncepcia materiálov a farieb prezentuje exkluzívny interiér. Drevo sa hojne využíva najmä na prístrojovej doske a stredovej konzole.

SkryťVypnúť reklamu

Sada displejov, wellness sedadlá a aromatizácia interiéru

Nový displej nahrádza tradičný združený prístroj a vizuálne i ergonomicky združuje mnohé ďalšie funkcie. Dva farebné displeje tvoria novú informačnú centrálu triedy S. Ľavý displej preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie určené vodičovi. Pravý displej slúži na pohodlné riadenie informačných, zábavných a komfortných funkcií.

Predné sedadlá s masážnou funkciou podľa princípu hot-stones, so 14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle majú integrovanú tepelnú funkciu. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla.

300.jpgPrvý raz sú v prípade aktívnej ventilácie sedadiel použité takzvané reverzujúce ventilátory. Umožňujú zmeniť smer otáčania a tým aj smer prúdenia vzduchu cez konštrukciu sedadla.

SkryťVypnúť reklamu

Pri štarte ventilácie najskôr nasávajú chladnejší vzduch z okolia na povrch sedadla. Po štyroch minútach sa ventilátory automaticky prepnú do režimu vyfukovania, aby sa znížil prievan a zaistilo trvalé pohodlie.

Päť rôznych variantov zadných sedadiel zahŕňa riaditeľské sedadlo so sklonom operadla 43,5 stupňov.

Ďalšou svetovou novinkou, ako súčasť balíka tepelného komfortu, sú vyhrievané lakťové opierky a stredové polia vnútorného obkladu dverí vpredu a vzadu.

K tomu patria vyhrievaný volant a rýchlo reagujúci systém vyhrievania sedadiel. Každý cestujúci sa tak dokáže nastaviť optimálny komfort klímy sedenia.

Bezpečnosť a čistota pre všetkých

Bezpečnosť v priestore pre cestujúcich vzadu zvyšujú tri novinky: v prípade podávača zámku pásu elektromotor automaticky posúva zámok pásu hore a dole.

SkryťVypnúť reklamu

Airbag bezpečnostného pásu je nafukovací bezpečnostný pás, ktorý dokáže znížiť riziko poranenia cestujúcich sediacich vzadu pri čelnom náraze tým, že zníži zaťaženie pôsobiace na hrudný kôš.

Lôžkové sedadlo je sériovo vybavené cushionbagom. Ten zabráni tomu, aby cestujúci pri nehode prekĺzol popod bezpečnostný pás.

Novovyvinutá riadiaca jednotka sériovej automatickej klimatizácie, ukrýva v sebe systém regulácie na báze objemového prietoku. Aromatizáciou individualizuje vôňu interiéru.

So systémom ionizácie vzduch z klimatizácie prúdi cez ionizátor a až potom do kabíny vozidla. V režime kombinovanej prevádzky tak možno eliminovať niektoré vírusy a baktérie.

Audiosústava so 40 litrovým basovým reproduktorom

V triede S debutuje úplne nová generácia multimédií s intuitívnou obsluhou, vizualizáciou a animáciou funkcií. Medzi ďalšie inovácie patrí systém viacerých miest, v rámci ktorého možno k zdrojom zábavného systému pristupovať nezávisle z každého miesta na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spoločným znakom všetkých audiosústav je inovatívny systém Frontbass: v rámci tohto systému sú basové reproduktory namontované do karosérie a objem skoro 40 litrov veľkého priestoru priečneho a pozdĺžneho nosníka využívajú ako rezonančný priestor.

Novinkou je aj funkcia riadenia všetkých miest na sedenie zo strany vodiča. Ten môže každému spolujazdcovi pripojiť na displej a slúchadlá ľubovoľný zdroj audia a videa

Medzi nové navigačno-zábavné funkcie patria okrem iného animovaný kompas, Driveshow s informáciami pre cestujúcich ako v lietadle a zobrazenie máp od Google na hlavnej jednotke a v priestore pre cestujúcich vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  5. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  6. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  7. Takto chutí zlato
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 922
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 096
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 083
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 816
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 801
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 708
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 291
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 244
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: 17. november – ZABUDNITE !
  2. Branislav Gröhling: Ústavná liečba Robertom Ficom
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Matúš Radusovsky: Medobranie – Oslava získavania čerstvého medu
  5. Daniel Rabina: Kultúra na povel. Čo sa stane, keď ústava začne diktovať umeniu?
  6. Martin Kresák: "Zrušený" 17. november? A čo tak generálny štrajk?
  7. Rado Surovka: Ficovci sa zhodli, že treba zachraňovať ich neschopnosť, preto slobodu a demokraciu oslavovať nebudeme.
  8. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti.
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 44 911
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 17 037
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 590
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 396
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 10 331
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 130
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 759
  8. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 5 500
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu