Ide o reakciu na neobvykle dlho trvajúce zimné podmienky, informovala v tlačovej správe spoločnosť AAA Auto.
Ročné obdobie ovplyvňuje vodičov pri výbere ich vozidla. Automobily so sťahovacou strechou dosahujú predajné maximá počas horúcich letných mesiacov. Zimné obdobie začne vodičov priťahovať k autám, ktoré majú k dispozícii pohon na všetky štyri kolesá.
Porovnanie obdobia od októbra 2011 do marca 2012 s obdobím od októbra 2012 do marca 2013 ukazuje, že zvýšenie predaja ojazdených áut zo segmentu 4x4 o 24,9 %.
"To, že je tohtoročná zima skutočne dlhá, sa ukazuje na pretrvávajúcom záujme o vozidlá s pohonom na všetky štyri kolesá aj po začiatku astronomickej jari. Zatiaľ čo vlani od začiatku roka predaj štvorkoliek v podstate stagnoval, tento rok sme zaznamenali od januára dokonca kontinuálny nárast, ktorý zatiaľ nekončí. Len za marec sme predali o viac než pätinu štvorkoliek viac, než v rovnakom mesiaci minulého roka," uviedla generálna riaditeľka spoločnosti, Karolína Topolová.