Vodiči ignorujú striedavé radenie prikázané značkou

Na viacerých miestach, kde sa z dvoch pruhov stáva jeden, sa vodiči zaraďujú striedavo. Aj bez značky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Tomáš Benedikovič)

znacka_radenie.jpgMartin: "V Košiciach, na začiatku sídliska Nad Jazerom nedávno osadili značky C30 - striedavé radenie, približne 100 metrov pred koncom pravého pruhu. Doprava sa zlučuje do ľavého. Napriek tomu sa vodiči stále tlačia už od začiatku do ľavého pruhu, v ktorom sa tvorí kolóna.

Autá, ktoré predbehnú kolónu v pravom pruhu a na konci sa chcú zaradiť do ľavého, sa dočkajú agresívneho trúbenia a dosť dlho trvá, kým ich niekto pustí napriek dopravnej značke. Často sa tam tiež stáva, že sa nejaký vodič začne hrať na "morálny dozor", rýchlosťou kolóny ide v pravom pruhu zámerne brániac autám za sebou predbehnúť kolónu.

Osobne som bol svedkom situácie, kedy som tiež "obišiel" kolónu v pravom pruhu (značky už boli osadené) a na konci som sa chcel zaradiť. Vodič stojaci v kolóne v ľavom pruhu nechal pred sebou miesto, tak som sa pokúsil vopchať, ale vodič sa posunul dopredu úplne tesne k mojim zadným ľavým dverám.

Celú cestu si ma nahrával na telefón. V spätnom zrkadle som videl, že s volantom drží v jednej ruke aj telefón.

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Dopravné značenie Striedavé radenie sa používa na miestach, kde by bez nej hrozilo zníženie plynulosti cestnej premávky.

Vodič vozidla, ktorý jazdí vo voľnom alebo v priebežnom jazdnom pruhu, musí pustiť pred seba vodiča prvého vozidla v susednom jazdnom pruhu, ktorý sa končí. Podmienkou je, aby vodič, ktorý sa preraďuje, mal zapnuté smerovky a nesmie ohroziť vodiča vo voľnom pruhu.

Bez značky Striedavé radenie by vodiči v končiacom sa jazdnom pruhu museli dať prednosť vozidlám v priebežnom pruhu. Počas dopravnej špičky, keď sa vytvárajú kolóny vozidiel, by sa museli spoliehať na to, že ich niekto pred seba pustí.

Všímajte si dopravné značky okolo seba

Mnohí vodiči si nevšímajú dopravné značenie okolo seba. Najmä na miestach, kde často jazdia. Spoliehajú sa na to, že značenie tam poznajú, no keď sa objaví nová značka, nezaregistrujú ju.

To isté sa pravdepodobne stalo aj na mieste, o ktorom písal Martin. Vodiči sa zo zvyku radia do priebežného jazdného pruhu, lebo si pamätajú, že na konci pravého pruhu ich nepustia do priebežného.

Občas sa pritom nájde "spravodlivý", ktorý sa rozhodne zobrať spravodlivosť do vlastných rúk a zablokuje voľný jazdný pruh. Aby sa vodiči zo zadu nedostali rýchlejšie cez zúžené miesto.

Ohľaduplnosťou veľa času nestratíte

Naša skúsenosť z miest, kde sa často tvoria zápchy je opačná, ako Martinova.

Aj bez značky C 30 sa vodiči na miestach, kde sa z dvoch jazdných pruhov stáva jeden, prirodzene púšťajú pred seba formou striedavého radenia. Kolóny sú tak kratšie a neblokujú blízke križovatky.

Bez ohľaduplnosti voči iným možno ušetríte niekoľko sekúnd. V kolóne sa zdržíte tak či tak. Či to bude o niekoľko minút viac alebo menej, väčšinou nezaváži.

Aké predpisy porušili vodiči

Vodiči, ktorí za značkou striedavé radenie nechcú pred seba pustiť prvé vozidlo z končiaceho sa pruhu, v podstate nedajú prednosť v jazde. Nedanie prednosti v jazde je závažný dopravný priestupok, za ktorý hrozí nielen pokuta (do 300 eur), ale aj zákaz šoférovania až na dva roky.

Predpisy porušujú aj takí, ktorí blokujú dva jazdné pruhy. Vodič je podľa predpisov povinný jazdiť pri pravom okraji vozovky alebo jazdného pruhu. Okrem toho, povinnosťou každého účastníka cestnej premávky je správať sa disciplinovane a ohľaduplne.

Vodič, ktorí si filmoval Martina v mieste, kde sa spájali dva jazdné pruhy porušil dopravné pravidlo, podľa ktorého vodič nesmie "počas vedenia vozidla používať telefónny prístroj okrem telefonovania s použitím systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 984
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 783
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 256
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 764
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 842

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.