SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Audi A3 s klasickým kufrom opeknelo

Modelom A3 sedan štartuje automobilka Audi svoju ofenzívu na poli kompaktných limuzín. Dynamický štvordverový model prináša nízku hmotnosť a výkonné motory.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Dizajn nového Audi A3 – najmenšieho sedanu ingolstadtskej automobilky, kombinuje klasickú trojpriestorovú koncepciu karosérie s filozofiou kupé. Pri rázvore 2,64 metra má štvordverová limuzína celkovú dĺžku 4,46 metra s krátkymi prevismi.

A3 sedan je s hodnotou 1,8 metra o 11 milimetrov širšií ako A3 Sportback, výškou (1,42 metra) je 9 milimetrov pod sesterským modelom.

Limuzína sa od modelov radu A3 líši kontúrami kapoty motora, tvarom nárazníkov, vstupnými otvormi vzduchu a mriežkou jednodielnej masky. Na zadnej časti karosérie je vo veku batožinového priestoru integrovaný spojler.

S benzínovým motorom váži len 1 205 kg

S pohonnou jednotkou 1.4 TFSI má limuzína pohotovostnú hmotnosť 1 205 kilogramov aj vďaka kapote motora, ktorá je vyrobená z hliníka.

Pri štarte predaja modelu Audi A3 sedan v Nemecku a Európe, budú ponuku motorov tvoriť tri štvorvalce. Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Sedanu A3 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 213 km/h. Priemerne sa na 100 km uspokojí so 4,2 litrami nafty – čo predstavuje ekvivalent CO2 108 gramov na kilometer.

Benzínový motor 1.4 TFSI dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Systém COD (cylinder on demand) pri malom zaťažení deaktivuje dva valce, aby sa zvýšila účinnosť motora. Vďaka tomu by mal spotrebovať priemerne 4,7 litra benzínu na 100 km.

Zatiaľ najvýkonnejší benzínový motor 1.8 TFSI dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Malý sedan skrášlia kolesá veľké až do 19-palcov

Podľa typu motora, Audi montuje do vozidla buď manuálnu 6-stupňovú prevodovku, alebo prevodovku S-tronic s dvoma spojkami. Základom pre slušné jazdné vlastnosti je rozloženie hmotnosti na nápravy (podľa motorizácie v pomere 60 percent vpredu a 40 percent vzadu).

Prednú nápravu tvoria trojuholníkové spodné priečne ramená s tlmičovými vzperami McPherson a vinutými pružinami. Hrebeňové riadenie spolupracuje s s elektromechanickým posilňovačom s nízkou spotrebou.

Zadnú nápravu tvoria štvorprvkové závesy namontované na oceľovej nápravnici. S cieľom zlepšiť reakciu pruženia na nerovnosti boli oddelene namontované vinuté pružiny a tlmiče. Športový podvozok línie Ambition a príplatkový športový podvozok S line majú zníženú svetlú výšku o 25 milimetrov.

Elektronický stabilizačný systém ESC je vybavený funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu.

Trojrozmerná grafika a usporiadaný interiér

Línie interiéru sú „nemecky“ jasne usporiadané, pod čelným sklom sa tiahne dlhý oblúk. Prístrojový panel je štíhly, stredová konzola je zľahka natočená k vodičovi. Elektromechanická parkovacia brzda sa aktivuje tlačidlom.

Pod pojmom Audi connect sú združené všetky technológie spájajúce vodiča s automobilom, internetom, infraštruktúrou a inými vozidlami. K dispozícii sú Google Earth a Google Street View, cez dopravné informácie Audi Verkehrsinformationen online, až po aplikáciu pre smartfóny Audi music stream na príjem rozhlasového vysielania z internetu.

Vďaka dlhšiemu rázvoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii veľkorysejší priestor. Objem kufra je v základom usporiadaní 425 litrov a v prípade potreby sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel.

Veľkorysá výbava aj v najmenšej limuzíne

Nové Audi A3 limuzína má veľkorysé sériové vybavenie. Sada bezpečnostných systémov obsahuje aj kolenný airbag vodiča. Na želanie montované asistenčné systémy pochádzajú z luxusnejšej triedy.

Prvkom vybavenia na želanie, môže byť aj bezpečnostný systém Audi pre sense basic. Jeho vyšší stupeň pre sense front je integrovaný do adaptívneho tempomatu. Pred hroziacou kolíziou systém v prípade potreby uskutoční autonómne brzdenie.

Pri rýchlosti pod 30 km/h Audi pre sense front zabrzdí vozidlo plnou intenzitou. Ak dôjde k nárazu, brzdový asistenčný systém udržiava vozidlo zabrzdené aby nedošlo k jeho nekontrolovanému pohybu a eventuálnej následnej kolízii.

Na trh sa dostane aj verzia S

V Nemecku a mnohých európskych štátoch sa štvordverový model začne predávať koncom leta. Základná cena verzie s motorom 1.4 TFSI bude asi 25 000 eur (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

Niekoľko mesiacov po štarte predaja nového modelového radu Audi A3 sedan bude nasledovať špičkový model – S3 sedan. Poháňať ho bude motor 2.0 TFSI s výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm.

S prevodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, s manuálnou prevodovkou za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec priemerne spotrebuje 6,9 litra benzínu na 100 km (s prevodovkou S tronic).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 975
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 367
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 524
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 338
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 636
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 417
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 107
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 913
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 822
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 494
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podľa vzoru Slovenska. Rakúšanov čaká plošné testovanie, Viedeň plán kritizovala

Rakúsko už objednalo približne sedem miliónov antigénových testov.

Zdravotníci monitorujú v homadnú dopravu vo Viedni.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Pandémia nám nadelila ďalší typ megaškandálu

Demisia sa pod rúškom udržania Smeru od moci scvrkáva na činy priamej korupcie.

Peter Schutz

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai čoskoro predstaví malý crossover Bayon

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.