SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Audi A3 s klasickým kufrom opeknelo

Modelom A3 sedan štartuje automobilka Audi svoju ofenzívu na poli kompaktných limuzín. Dynamický štvordverový model prináša nízku hmotnosť a výkonné motory.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Dizajn nového Audi A3 – najmenšieho sedanu ingolstadtskej automobilky, kombinuje klasickú trojpriestorovú koncepciu karosérie s filozofiou kupé. Pri rázvore 2,64 metra má štvordverová limuzína celkovú dĺžku 4,46 metra s krátkymi prevismi.

A3 sedan je s hodnotou 1,8 metra o 11 milimetrov širšií ako A3 Sportback, výškou (1,42 metra) je 9 milimetrov pod sesterským modelom.

Limuzína sa od modelov radu A3 líši kontúrami kapoty motora, tvarom nárazníkov, vstupnými otvormi vzduchu a mriežkou jednodielnej masky. Na zadnej časti karosérie je vo veku batožinového priestoru integrovaný spojler.

S benzínovým motorom váži len 1 205 kg

S pohonnou jednotkou 1.4 TFSI má limuzína pohotovostnú hmotnosť 1 205 kilogramov aj vďaka kapote motora, ktorá je vyrobená z hliníka.

Pri štarte predaja modelu Audi A3 sedan v Nemecku a Európe, budú ponuku motorov tvoriť tri štvorvalce. Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Sedanu A3 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 213 km/h. Priemerne sa na 100 km uspokojí so 4,2 litrami nafty – čo predstavuje ekvivalent CO2 108 gramov na kilometer.

Benzínový motor 1.4 TFSI dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Systém COD (cylinder on demand) pri malom zaťažení deaktivuje dva valce, aby sa zvýšila účinnosť motora. Vďaka tomu by mal spotrebovať priemerne 4,7 litra benzínu na 100 km.

Zatiaľ najvýkonnejší benzínový motor 1.8 TFSI dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Malý sedan skrášlia kolesá veľké až do 19-palcov

Podľa typu motora, Audi montuje do vozidla buď manuálnu 6-stupňovú prevodovku, alebo prevodovku S-tronic s dvoma spojkami. Základom pre slušné jazdné vlastnosti je rozloženie hmotnosti na nápravy (podľa motorizácie v pomere 60 percent vpredu a 40 percent vzadu).

Prednú nápravu tvoria trojuholníkové spodné priečne ramená s tlmičovými vzperami McPherson a vinutými pružinami. Hrebeňové riadenie spolupracuje s s elektromechanickým posilňovačom s nízkou spotrebou.

Zadnú nápravu tvoria štvorprvkové závesy namontované na oceľovej nápravnici. S cieľom zlepšiť reakciu pruženia na nerovnosti boli oddelene namontované vinuté pružiny a tlmiče. Športový podvozok línie Ambition a príplatkový športový podvozok S line majú zníženú svetlú výšku o 25 milimetrov.

Elektronický stabilizačný systém ESC je vybavený funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu.

Trojrozmerná grafika a usporiadaný interiér

Línie interiéru sú „nemecky“ jasne usporiadané, pod čelným sklom sa tiahne dlhý oblúk. Prístrojový panel je štíhly, stredová konzola je zľahka natočená k vodičovi. Elektromechanická parkovacia brzda sa aktivuje tlačidlom.

Pod pojmom Audi connect sú združené všetky technológie spájajúce vodiča s automobilom, internetom, infraštruktúrou a inými vozidlami. K dispozícii sú Google Earth a Google Street View, cez dopravné informácie Audi Verkehrsinformationen online, až po aplikáciu pre smartfóny Audi music stream na príjem rozhlasového vysielania z internetu.

Vďaka dlhšiemu rázvoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii veľkorysejší priestor. Objem kufra je v základom usporiadaní 425 litrov a v prípade potreby sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel.

Veľkorysá výbava aj v najmenšej limuzíne

Nové Audi A3 limuzína má veľkorysé sériové vybavenie. Sada bezpečnostných systémov obsahuje aj kolenný airbag vodiča. Na želanie montované asistenčné systémy pochádzajú z luxusnejšej triedy.

Prvkom vybavenia na želanie, môže byť aj bezpečnostný systém Audi pre sense basic. Jeho vyšší stupeň pre sense front je integrovaný do adaptívneho tempomatu. Pred hroziacou kolíziou systém v prípade potreby uskutoční autonómne brzdenie.

Pri rýchlosti pod 30 km/h Audi pre sense front zabrzdí vozidlo plnou intenzitou. Ak dôjde k nárazu, brzdový asistenčný systém udržiava vozidlo zabrzdené aby nedošlo k jeho nekontrolovanému pohybu a eventuálnej následnej kolízii.

Na trh sa dostane aj verzia S

V Nemecku a mnohých európskych štátoch sa štvordverový model začne predávať koncom leta. Základná cena verzie s motorom 1.4 TFSI bude asi 25 000 eur (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

Niekoľko mesiacov po štarte predaja nového modelového radu Audi A3 sedan bude nasledovať špičkový model – S3 sedan. Poháňať ho bude motor 2.0 TFSI s výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm.

S prevodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, s manuálnou prevodovkou za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec priemerne spotrebuje 6,9 litra benzínu na 100 km (s prevodovkou S tronic).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 433
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 946
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 390
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 701
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 908
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 393
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj
Rolls-Royce Ghost Extended

Pod kapotou ostal mohutný dvanásťvalec.


13. máj
Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.

Využije podvozkovú platformu Civicu.


12. máj

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Ministerstvo hospodárstva nevyvodzuje politické a trestnoprávne dôsledky?
  2. Tupou Ceruzou: Do NATO
  3. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  4. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  5. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  6. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  7. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  8. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 327
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 046
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 743
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 592
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 663
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 992
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 745
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 536
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu