SME

Audi A3 s klasickým kufrom opeknelo

Modelom A3 sedan štartuje automobilka Audi svoju ofenzívu na poli kompaktných limuzín. Dynamický štvordverový model prináša nízku hmotnosť a výkonné motory.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Dizajn nového Audi A3 – najmenšieho sedanu ingolstadtskej automobilky, kombinuje klasickú trojpriestorovú koncepciu karosérie s filozofiou kupé. Pri rázvore 2,64 metra má štvordverová limuzína celkovú dĺžku 4,46 metra s krátkymi prevismi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A3 sedan je s hodnotou 1,8 metra o 11 milimetrov širšií ako A3 Sportback, výškou (1,42 metra) je 9 milimetrov pod sesterským modelom.

Načítavam video...

Limuzína sa od modelov radu A3 líši kontúrami kapoty motora, tvarom nárazníkov, vstupnými otvormi vzduchu a mriežkou jednodielnej masky. Na zadnej časti karosérie je vo veku batožinového priestoru integrovaný spojler.

SkryťVypnúť reklamu

S benzínovým motorom váži len 1 205 kg

S pohonnou jednotkou 1.4 TFSI má limuzína pohotovostnú hmotnosť 1 205 kilogramov aj vďaka kapote motora, ktorá je vyrobená z hliníka.

Pri štarte predaja modelu Audi A3 sedan v Nemecku a Európe, budú ponuku motorov tvoriť tri štvorvalce. Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Sedanu A3 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 213 km/h. Priemerne sa na 100 km uspokojí so 4,2 litrami nafty – čo predstavuje ekvivalent CO2 108 gramov na kilometer.

Benzínový motor 1.4 TFSI dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Systém COD (cylinder on demand) pri malom zaťažení deaktivuje dva valce, aby sa zvýšila účinnosť motora. Vďaka tomu by mal spotrebovať priemerne 4,7 litra benzínu na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ najvýkonnejší benzínový motor 1.8 TFSI dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Malý sedan skrášlia kolesá veľké až do 19-palcov

Podľa typu motora, Audi montuje do vozidla buď manuálnu 6-stupňovú prevodovku, alebo prevodovku S-tronic s dvoma spojkami. Základom pre slušné jazdné vlastnosti je rozloženie hmotnosti na nápravy (podľa motorizácie v pomere 60 percent vpredu a 40 percent vzadu).

Prednú nápravu tvoria trojuholníkové spodné priečne ramená s tlmičovými vzperami McPherson a vinutými pružinami. Hrebeňové riadenie spolupracuje s s elektromechanickým posilňovačom s nízkou spotrebou.

Zadnú nápravu tvoria štvorprvkové závesy namontované na oceľovej nápravnici. S cieľom zlepšiť reakciu pruženia na nerovnosti boli oddelene namontované vinuté pružiny a tlmiče. Športový podvozok línie Ambition a príplatkový športový podvozok S line majú zníženú svetlú výšku o 25 milimetrov.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronický stabilizačný systém ESC je vybavený funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu.

Trojrozmerná grafika a usporiadaný interiér

Línie interiéru sú „nemecky“ jasne usporiadané, pod čelným sklom sa tiahne dlhý oblúk. Prístrojový panel je štíhly, stredová konzola je zľahka natočená k vodičovi. Elektromechanická parkovacia brzda sa aktivuje tlačidlom.

Pod pojmom Audi connect sú združené všetky technológie spájajúce vodiča s automobilom, internetom, infraštruktúrou a inými vozidlami. K dispozícii sú Google Earth a Google Street View, cez dopravné informácie Audi Verkehrsinformationen online, až po aplikáciu pre smartfóny Audi music stream na príjem rozhlasového vysielania z internetu.

Vďaka dlhšiemu rázvoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii veľkorysejší priestor. Objem kufra je v základom usporiadaní 425 litrov a v prípade potreby sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľkorysá výbava aj v najmenšej limuzíne

Nové Audi A3 limuzína má veľkorysé sériové vybavenie. Sada bezpečnostných systémov obsahuje aj kolenný airbag vodiča. Na želanie montované asistenčné systémy pochádzajú z luxusnejšej triedy.

Prvkom vybavenia na želanie, môže byť aj bezpečnostný systém Audi pre sense basic. Jeho vyšší stupeň pre sense front je integrovaný do adaptívneho tempomatu. Pred hroziacou kolíziou systém v prípade potreby uskutoční autonómne brzdenie.

Pri rýchlosti pod 30 km/h Audi pre sense front zabrzdí vozidlo plnou intenzitou. Ak dôjde k nárazu, brzdový asistenčný systém udržiava vozidlo zabrzdené aby nedošlo k jeho nekontrolovanému pohybu a eventuálnej následnej kolízii.

Na trh sa dostane aj verzia S

V Nemecku a mnohých európskych štátoch sa štvordverový model začne predávať koncom leta. Základná cena verzie s motorom 1.4 TFSI bude asi 25 000 eur (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekoľko mesiacov po štarte predaja nového modelového radu Audi A3 sedan bude nasledovať špičkový model – S3 sedan. Poháňať ho bude motor 2.0 TFSI s výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm.

S prevodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, s manuálnou prevodovkou za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec priemerne spotrebuje 6,9 litra benzínu na 100 km (s prevodovkou S tronic).

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
Súvisiace témy: Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 171
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 426
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 600
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 539
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 933
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 827
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 490
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 428
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 489
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 738
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 447
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 572
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 801
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 680
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 645
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 564
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu