Audi A3 s klasickým kufrom opeknelo

Modelom A3 sedan štartuje automobilka Audi svoju ofenzívu na poli kompaktných limuzín. Dynamický štvordverový model prináša nízku hmotnosť a výkonné motory.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Dizajn nového Audi A3 – najmenšieho sedanu ingolstadtskej automobilky, kombinuje klasickú trojpriestorovú koncepciu karosérie s filozofiou kupé. Pri rázvore 2,64 metra má štvordverová limuzína celkovú dĺžku 4,46 metra s krátkymi prevismi.

A3 sedan je s hodnotou 1,8 metra o 11 milimetrov širšií ako A3 Sportback, výškou (1,42 metra) je 9 milimetrov pod sesterským modelom.

Limuzína sa od modelov radu A3 líši kontúrami kapoty motora, tvarom nárazníkov, vstupnými otvormi vzduchu a mriežkou jednodielnej masky. Na zadnej časti karosérie je vo veku batožinového priestoru integrovaný spojler.

S benzínovým motorom váži len 1 205 kg

S pohonnou jednotkou 1.4 TFSI má limuzína pohotovostnú hmotnosť 1 205 kilogramov aj vďaka kapote motora, ktorá je vyrobená z hliníka.

Pri štarte predaja modelu Audi A3 sedan v Nemecku a Európe, budú ponuku motorov tvoriť tri štvorvalce. Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Sedanu A3 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 213 km/h. Priemerne sa na 100 km uspokojí so 4,2 litrami nafty – čo predstavuje ekvivalent CO2 108 gramov na kilometer.

Benzínový motor 1.4 TFSI dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Systém COD (cylinder on demand) pri malom zaťažení deaktivuje dva valce, aby sa zvýšila účinnosť motora. Vďaka tomu by mal spotrebovať priemerne 4,7 litra benzínu na 100 km.

Zatiaľ najvýkonnejší benzínový motor 1.8 TFSI dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Malý sedan skrášlia kolesá veľké až do 19-palcov

Podľa typu motora, Audi montuje do vozidla buď manuálnu 6-stupňovú prevodovku, alebo prevodovku S-tronic s dvoma spojkami. Základom pre slušné jazdné vlastnosti je rozloženie hmotnosti na nápravy (podľa motorizácie v pomere 60 percent vpredu a 40 percent vzadu).

Prednú nápravu tvoria trojuholníkové spodné priečne ramená s tlmičovými vzperami McPherson a vinutými pružinami. Hrebeňové riadenie spolupracuje s s elektromechanickým posilňovačom s nízkou spotrebou.

Zadnú nápravu tvoria štvorprvkové závesy namontované na oceľovej nápravnici. S cieľom zlepšiť reakciu pruženia na nerovnosti boli oddelene namontované vinuté pružiny a tlmiče. Športový podvozok línie Ambition a príplatkový športový podvozok S line majú zníženú svetlú výšku o 25 milimetrov.

Elektronický stabilizačný systém ESC je vybavený funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu.

Trojrozmerná grafika a usporiadaný interiér

Línie interiéru sú „nemecky“ jasne usporiadané, pod čelným sklom sa tiahne dlhý oblúk. Prístrojový panel je štíhly, stredová konzola je zľahka natočená k vodičovi. Elektromechanická parkovacia brzda sa aktivuje tlačidlom.

Pod pojmom Audi connect sú združené všetky technológie spájajúce vodiča s automobilom, internetom, infraštruktúrou a inými vozidlami. K dispozícii sú Google Earth a Google Street View, cez dopravné informácie Audi Verkehrsinformationen online, až po aplikáciu pre smartfóny Audi music stream na príjem rozhlasového vysielania z internetu.

Vďaka dlhšiemu rázvoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii veľkorysejší priestor. Objem kufra je v základom usporiadaní 425 litrov a v prípade potreby sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel.

Veľkorysá výbava aj v najmenšej limuzíne

Nové Audi A3 limuzína má veľkorysé sériové vybavenie. Sada bezpečnostných systémov obsahuje aj kolenný airbag vodiča. Na želanie montované asistenčné systémy pochádzajú z luxusnejšej triedy.

Prvkom vybavenia na želanie, môže byť aj bezpečnostný systém Audi pre sense basic. Jeho vyšší stupeň pre sense front je integrovaný do adaptívneho tempomatu. Pred hroziacou kolíziou systém v prípade potreby uskutoční autonómne brzdenie.

Pri rýchlosti pod 30 km/h Audi pre sense front zabrzdí vozidlo plnou intenzitou. Ak dôjde k nárazu, brzdový asistenčný systém udržiava vozidlo zabrzdené aby nedošlo k jeho nekontrolovanému pohybu a eventuálnej následnej kolízii.

Na trh sa dostane aj verzia S

V Nemecku a mnohých európskych štátoch sa štvordverový model začne predávať koncom leta. Základná cena verzie s motorom 1.4 TFSI bude asi 25 000 eur (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

Niekoľko mesiacov po štarte predaja nového modelového radu Audi A3 sedan bude nasledovať špičkový model – S3 sedan. Poháňať ho bude motor 2.0 TFSI s výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm.

S prevodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, s manuálnou prevodovkou za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec priemerne spotrebuje 6,9 litra benzínu na 100 km (s prevodovkou S tronic).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 177
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 267
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 579
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 904
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 740
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 192
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 057
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 175

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop