SME

Audi A3 s klasickým kufrom opeknelo

Modelom A3 sedan štartuje automobilka Audi svoju ofenzívu na poli kompaktných limuzín. Dynamický štvordverový model prináša nízku hmotnosť a výkonné motory.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Dizajn nového Audi A3 – najmenšieho sedanu ingolstadtskej automobilky, kombinuje klasickú trojpriestorovú koncepciu karosérie s filozofiou kupé. Pri rázvore 2,64 metra má štvordverová limuzína celkovú dĺžku 4,46 metra s krátkymi prevismi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A3 sedan je s hodnotou 1,8 metra o 11 milimetrov širšií ako A3 Sportback, výškou (1,42 metra) je 9 milimetrov pod sesterským modelom.

Načítavam video...

Limuzína sa od modelov radu A3 líši kontúrami kapoty motora, tvarom nárazníkov, vstupnými otvormi vzduchu a mriežkou jednodielnej masky. Na zadnej časti karosérie je vo veku batožinového priestoru integrovaný spojler.

SkryťVypnúť reklamu

S benzínovým motorom váži len 1 205 kg

S pohonnou jednotkou 1.4 TFSI má limuzína pohotovostnú hmotnosť 1 205 kilogramov aj vďaka kapote motora, ktorá je vyrobená z hliníka.

Pri štarte predaja modelu Audi A3 sedan v Nemecku a Európe, budú ponuku motorov tvoriť tri štvorvalce. Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Sedanu A3 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 213 km/h. Priemerne sa na 100 km uspokojí so 4,2 litrami nafty – čo predstavuje ekvivalent CO2 108 gramov na kilometer.

Benzínový motor 1.4 TFSI dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Systém COD (cylinder on demand) pri malom zaťažení deaktivuje dva valce, aby sa zvýšila účinnosť motora. Vďaka tomu by mal spotrebovať priemerne 4,7 litra benzínu na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ najvýkonnejší benzínový motor 1.8 TFSI dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm.

Malý sedan skrášlia kolesá veľké až do 19-palcov

Podľa typu motora, Audi montuje do vozidla buď manuálnu 6-stupňovú prevodovku, alebo prevodovku S-tronic s dvoma spojkami. Základom pre slušné jazdné vlastnosti je rozloženie hmotnosti na nápravy (podľa motorizácie v pomere 60 percent vpredu a 40 percent vzadu).

Prednú nápravu tvoria trojuholníkové spodné priečne ramená s tlmičovými vzperami McPherson a vinutými pružinami. Hrebeňové riadenie spolupracuje s s elektromechanickým posilňovačom s nízkou spotrebou.

Zadnú nápravu tvoria štvorprvkové závesy namontované na oceľovej nápravnici. S cieľom zlepšiť reakciu pruženia na nerovnosti boli oddelene namontované vinuté pružiny a tlmiče. Športový podvozok línie Ambition a príplatkový športový podvozok S line majú zníženú svetlú výšku o 25 milimetrov.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronický stabilizačný systém ESC je vybavený funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu.

Trojrozmerná grafika a usporiadaný interiér

Línie interiéru sú „nemecky“ jasne usporiadané, pod čelným sklom sa tiahne dlhý oblúk. Prístrojový panel je štíhly, stredová konzola je zľahka natočená k vodičovi. Elektromechanická parkovacia brzda sa aktivuje tlačidlom.

Pod pojmom Audi connect sú združené všetky technológie spájajúce vodiča s automobilom, internetom, infraštruktúrou a inými vozidlami. K dispozícii sú Google Earth a Google Street View, cez dopravné informácie Audi Verkehrsinformationen online, až po aplikáciu pre smartfóny Audi music stream na príjem rozhlasového vysielania z internetu.

Vďaka dlhšiemu rázvoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii veľkorysejší priestor. Objem kufra je v základom usporiadaní 425 litrov a v prípade potreby sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľkorysá výbava aj v najmenšej limuzíne

Nové Audi A3 limuzína má veľkorysé sériové vybavenie. Sada bezpečnostných systémov obsahuje aj kolenný airbag vodiča. Na želanie montované asistenčné systémy pochádzajú z luxusnejšej triedy.

Prvkom vybavenia na želanie, môže byť aj bezpečnostný systém Audi pre sense basic. Jeho vyšší stupeň pre sense front je integrovaný do adaptívneho tempomatu. Pred hroziacou kolíziou systém v prípade potreby uskutoční autonómne brzdenie.

Pri rýchlosti pod 30 km/h Audi pre sense front zabrzdí vozidlo plnou intenzitou. Ak dôjde k nárazu, brzdový asistenčný systém udržiava vozidlo zabrzdené aby nedošlo k jeho nekontrolovanému pohybu a eventuálnej následnej kolízii.

Na trh sa dostane aj verzia S

V Nemecku a mnohých európskych štátoch sa štvordverový model začne predávať koncom leta. Základná cena verzie s motorom 1.4 TFSI bude asi 25 000 eur (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekoľko mesiacov po štarte predaja nového modelového radu Audi A3 sedan bude nasledovať špičkový model – S3 sedan. Poháňať ho bude motor 2.0 TFSI s výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm.

S prevodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, s manuálnou prevodovkou za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec priemerne spotrebuje 6,9 litra benzínu na 100 km (s prevodovkou S tronic).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu