SME

Cadillac CTS dostal vzhľad Európana, no predok ho prezrádza

Novou atraktívnou karosériou sa snaží preraziť Cadillac CTS v Európe. Spolu s najsilnejšou pohonnou jednotkou dosiahne "stovku" pod päť sekúnd.

(Zdroj: Cadillac)

BRATISLAVA. Napriek tomu, že nový Cadillac CTS ostal verný hranatým tvarom, ich množstvo a ladenie dostalo hlavu a pätu. Predná maska je typicky „americky“ veľká, no zvyšok vozidla je zlučiteľný s európskym dizajnovým zmýšľaním.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka je dlhá takmer päť metrov, čo je nárast o 10 centimetrov voči svojmu predchodcovi. Rázvor náprav 2,91 metra z neho robí konkurenta napríklad Mercedesu triedy E a „päťkového“ radu BMW. Ani s hmotnosťou to neprehnal a je na úrovni Európanov.

Interiéru plnému mäkkých plastov nemusí chýbať koža, drevené, hliníkové či karbónové dekory. S dobou kráča i osvetlenie interiéru, moderná - až trochu gýčová stredová konzola s 12-palcovým dotykovým displejom, alebo panoramatická strecha.

SkryťVypnúť reklamu

Na druhej koľaji neostala ani ponuka elektronických bezpečnostných systémov. Spomenieme aspoň asistent pri neželanom opustení jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a varovanie pred hroziacou kolíziou.

300.jpgRedukcia hmotnosti pomôže nie len pri znížení spotreby paliva, ale vďaka nej sa môže automobil pochváliť vyváženým rozložením hmotnosti medzi nápravy – 50:50. Ani pruženie by už nemalo byť ako kočík. V základnej verzii sú k dispozícii adaptívne tlmiče.

Vozidlo budú skrášľovať 17 až 19-palcové kolesa, v prípade športové paketu budú ukrývať brzdy Bremo. Za príplatok je k dispozícii aj elektronická náhrada mechanického samosvorného diferenciálu na poháňanej – zadnej náprave.

Úlohu základnej pohonnej jednotky preberá dvojlitrový, prepĺňaný motor s výkonom až 203 kW (276 k) a krútiacim momentom 400 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Pre americký trh budú však zaujímavé dva šesťvalce so zdvihovým objemom 3,6 litra. Atmosférický agregát produkuje výkon 239 kW (325 k) a krútiaci moment 373 Nm. Výkon verzie s dvoma turbami sa vyšplhá na 313 kW (425 k) a krútiaci moment dosiahne takmer 600 Nm.

Posledný spomenutý agregát zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h pod päť sekúnd (4,6 s).

Novinka, ktorej výroba začne koncom tohto leta, dostane na úvod dve automatické prevodovky. Šesťstupňovej bude sekundovať osemstupňová automatika. Američan dorazí do Európy zrejme až na budúci rok, oficiálna cena zatiaľ stanovená nebola.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 467
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 905
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 426
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu