SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Cadillac CTS dostal vzhľad Európana, no predok ho prezrádza

Novou atraktívnou karosériou sa snaží preraziť Cadillac CTS v Európe. Spolu s najsilnejšou pohonnou jednotkou dosiahne "stovku" pod päť sekúnd.

(Zdroj: Cadillac)

BRATISLAVA. Napriek tomu, že nový Cadillac CTS ostal verný hranatým tvarom, ich množstvo a ladenie dostalo hlavu a pätu. Predná maska je typicky „americky“ veľká, no zvyšok vozidla je zlučiteľný s európskym dizajnovým zmýšľaním.

Novinka je dlhá takmer päť metrov, čo je nárast o 10 centimetrov voči svojmu predchodcovi. Rázvor náprav 2,91 metra z neho robí konkurenta napríklad Mercedesu triedy E a „päťkového“ radu BMW. Ani s hmotnosťou to neprehnal a je na úrovni Európanov.

Interiéru plnému mäkkých plastov nemusí chýbať koža, drevené, hliníkové či karbónové dekory. S dobou kráča i osvetlenie interiéru, moderná - až trochu gýčová stredová konzola s 12-palcovým dotykovým displejom, alebo panoramatická strecha.

Na druhej koľaji neostala ani ponuka elektronických bezpečnostných systémov. Spomenieme aspoň asistent pri neželanom opustení jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a varovanie pred hroziacou kolíziou.

300.jpgRedukcia hmotnosti pomôže nie len pri znížení spotreby paliva, ale vďaka nej sa môže automobil pochváliť vyváženým rozložením hmotnosti medzi nápravy – 50:50. Ani pruženie by už nemalo byť ako kočík. V základnej verzii sú k dispozícii adaptívne tlmiče.

Vozidlo budú skrášľovať 17 až 19-palcové kolesa, v prípade športové paketu budú ukrývať brzdy Bremo. Za príplatok je k dispozícii aj elektronická náhrada mechanického samosvorného diferenciálu na poháňanej – zadnej náprave.

Úlohu základnej pohonnej jednotky preberá dvojlitrový, prepĺňaný motor s výkonom až 203 kW (276 k) a krútiacim momentom 400 Nm.

Pre americký trh budú však zaujímavé dva šesťvalce so zdvihovým objemom 3,6 litra. Atmosférický agregát produkuje výkon 239 kW (325 k) a krútiaci moment 373 Nm. Výkon verzie s dvoma turbami sa vyšplhá na 313 kW (425 k) a krútiaci moment dosiahne takmer 600 Nm.

Posledný spomenutý agregát zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h pod päť sekúnd (4,6 s).

Novinka, ktorej výroba začne koncom tohto leta, dostane na úvod dve automatické prevodovky. Šesťstupňovej bude sekundovať osemstupňová automatika. Američan dorazí do Európy zrejme až na budúci rok, oficiálna cena zatiaľ stanovená nebola.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Vytvor si svoju budúcnosť
  5. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 268
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 260
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 211
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 037
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 511
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 131
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na Univerzite Komenského
  2. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  3. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  6. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  7. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 202 914
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 818
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 930
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 415
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 048
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu