Cadillac CTS dostal vzhľad Európana, no predok ho prezrádza

Novou atraktívnou karosériou sa snaží preraziť Cadillac CTS v Európe. Spolu s najsilnejšou pohonnou jednotkou dosiahne "stovku" pod päť sekúnd.

(Zdroj: Cadillac)

BRATISLAVA. Napriek tomu, že nový Cadillac CTS ostal verný hranatým tvarom, ich množstvo a ladenie dostalo hlavu a pätu. Predná maska je typicky „americky“ veľká, no zvyšok vozidla je zlučiteľný s európskym dizajnovým zmýšľaním.

Novinka je dlhá takmer päť metrov, čo je nárast o 10 centimetrov voči svojmu predchodcovi. Rázvor náprav 2,91 metra z neho robí konkurenta napríklad Mercedesu triedy E a „päťkového“ radu BMW. Ani s hmotnosťou to neprehnal a je na úrovni Európanov.

Interiéru plnému mäkkých plastov nemusí chýbať koža, drevené, hliníkové či karbónové dekory. S dobou kráča i osvetlenie interiéru, moderná - až trochu gýčová stredová konzola s 12-palcovým dotykovým displejom, alebo panoramatická strecha.

Na druhej koľaji neostala ani ponuka elektronických bezpečnostných systémov. Spomenieme aspoň asistent pri neželanom opustení jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a varovanie pred hroziacou kolíziou.

300.jpgRedukcia hmotnosti pomôže nie len pri znížení spotreby paliva, ale vďaka nej sa môže automobil pochváliť vyváženým rozložením hmotnosti medzi nápravy – 50:50. Ani pruženie by už nemalo byť ako kočík. V základnej verzii sú k dispozícii adaptívne tlmiče.

Vozidlo budú skrášľovať 17 až 19-palcové kolesa, v prípade športové paketu budú ukrývať brzdy Bremo. Za príplatok je k dispozícii aj elektronická náhrada mechanického samosvorného diferenciálu na poháňanej – zadnej náprave.

Úlohu základnej pohonnej jednotky preberá dvojlitrový, prepĺňaný motor s výkonom až 203 kW (276 k) a krútiacim momentom 400 Nm.

Pre americký trh budú však zaujímavé dva šesťvalce so zdvihovým objemom 3,6 litra. Atmosférický agregát produkuje výkon 239 kW (325 k) a krútiaci moment 373 Nm. Výkon verzie s dvoma turbami sa vyšplhá na 313 kW (425 k) a krútiaci moment dosiahne takmer 600 Nm.

Posledný spomenutý agregát zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h pod päť sekúnd (4,6 s).

Novinka, ktorej výroba začne koncom tohto leta, dostane na úvod dve automatické prevodovky. Šesťstupňovej bude sekundovať osemstupňová automatika. Američan dorazí do Európy zrejme až na budúci rok, oficiálna cena zatiaľ stanovená nebola.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 513
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 155
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 054
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 425
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 293
  7. Kam do tepla v januári? 2 299
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 894
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 155

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.