BRATISLAVA. Napriek tomu, že nový Cadillac CTS ostal verný hranatým tvarom, ich množstvo a ladenie dostalo hlavu a pätu. Predná maska je typicky „americky“ veľká, no zvyšok vozidla je zlučiteľný s európskym dizajnovým zmýšľaním.
Novinka je dlhá takmer päť metrov, čo je nárast o 10 centimetrov voči svojmu predchodcovi. Rázvor náprav 2,91 metra z neho robí konkurenta napríklad Mercedesu triedy E a „päťkového“ radu BMW. Ani s hmotnosťou to neprehnal a je na úrovni Európanov.
Interiéru plnému mäkkých plastov nemusí chýbať koža, drevené, hliníkové či karbónové dekory. S dobou kráča i osvetlenie interiéru, moderná - až trochu gýčová stredová konzola s 12-palcovým dotykovým displejom, alebo panoramatická strecha.
Na druhej koľaji neostala ani ponuka elektronických bezpečnostných systémov. Spomenieme aspoň asistent pri neželanom opustení jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a varovanie pred hroziacou kolíziou.
Redukcia hmotnosti pomôže nie len pri znížení spotreby paliva, ale vďaka nej sa môže automobil pochváliť vyváženým rozložením hmotnosti medzi nápravy – 50:50. Ani pruženie by už nemalo byť ako kočík. V základnej verzii sú k dispozícii adaptívne tlmiče.
Vozidlo budú skrášľovať 17 až 19-palcové kolesa, v prípade športové paketu budú ukrývať brzdy Bremo. Za príplatok je k dispozícii aj elektronická náhrada mechanického samosvorného diferenciálu na poháňanej – zadnej náprave.
Úlohu základnej pohonnej jednotky preberá dvojlitrový, prepĺňaný motor s výkonom až 203 kW (276 k) a krútiacim momentom 400 Nm.
Pre americký trh budú však zaujímavé dva šesťvalce so zdvihovým objemom 3,6 litra. Atmosférický agregát produkuje výkon 239 kW (325 k) a krútiaci moment 373 Nm. Výkon verzie s dvoma turbami sa vyšplhá na 313 kW (425 k) a krútiaci moment dosiahne takmer 600 Nm.
Posledný spomenutý agregát zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h pod päť sekúnd (4,6 s).
Novinka, ktorej výroba začne koncom tohto leta, dostane na úvod dve automatické prevodovky. Šesťstupňovej bude sekundovať osemstupňová automatika. Američan dorazí do Európy zrejme až na budúci rok, oficiálna cena zatiaľ stanovená nebola.