V testovanom Hyundai i30 kombi si kľúče nezabuchnete

Takmer v polovici dlhodobého testu sumarizujeme poznatky z prístupu do vozidla, nastupovania a skutočnej spotreby nového benzínového motora.

Silnou stránkou hnedého kombi je praktický interiér a výbava s bezkľúčovým vstupom. Podľa našej skúsenosti si kľúče v kufri nezabuchnete.(Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Za necelých šesť mesiacov najazdil Hyundai i30 kombi 1,6 GDI Style vyše 23 000 kilometrov a dosiahol celkovú priemernú spotrebu 7,7 litra na 100 kilometrov.

Okrem úvodných štyritisíc kilometrov malo auto obuté vždy zimné pneumatiky a veľa jazdilo po snehu, kedy logicky spotreba najviac stúpla.

Za celú cestu do Ženevy a späť bol priemer podľa spotrebovaného benzínu 8,1 l/100 km. Auto bolo v podstate plne zaťažené štyrmi dospelými a technikou.

Hlavne v Nemecku sme motor prehnali a "vylepšili" spotrebu. Do celkového priemeru doterajšieho testovania treba zobrať do úvahy aj prevažujúce diaľničné tempo 130 km/h, pretože diaľnice predstavujú asi 70 percent zo všetkých najazdených kilometrov.

Okresky zvláda úsporne

Poslednú nádrž sme spálili v meste a na cestách akože prvej triedy s množstvom výtlkov pri spotrebe 6,7 litra na 100 km. Palubný počítač ukazoval o 0,3 litra lepšiu hodnotu. Pred dynamickými meraniami, ktoré chceme stihnúť ešte na zimných pneumatikách (na zimných bolo aj prvé meranie), plánujeme jazdiť úspornejšie.

Z našej doterajšej skúsenosti motor spotrebuje okolo 7,7 l/100 km, ak sa vodič absolútne nezaoberá spotrebou. Úsporným štýlom možno jazdiť aj okolo fabrických 6,6 litra na 100 km.

V ďalších dieloch testu budeme sledovať spotrebu paliva na letných plášťoch a jednotlivé "kapitoly" auta. Teraz prinášame skúsenosti s otváraním, nastupovaním a prístupom do kufra.

Automobilka Hyundai zatiaľ viaže skúšaný motor 1,6 GDI s výkonom 99 kW len na najvyššiu výbavu Style, v ktorej sú okrem iného štandardne bezkľúčový vstup, štartovanie tlačidlom, osvetlenie chrómovaných kľučiek dverí, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá so smerovkami a osvetlením priestoru pri dverách.

V nižšej výbave treba za daný balík zaplatiť 600 eur. V praxi sa z neho celkom osvedčil bezkľúčový vstup a osvetlenie priestoru okolo dverí pri príchode k autu.

S ovládačom (kľúčom od auta) vo vrecku odomykáte aj zamykáte dvere tlačidlom na kľučke vodičových alebo spolujazdcových dverí. Na tlačidlo však treba občas výraznejšie pritlačiť, preto by bol lepší dotykový spínač, ktorý používajú niektorí konkurenti.

O batožinovom priestore budeme písať nabudúce, zatiaľ využívame praktický box hneď za nakladacou hranou kufra. Má svoj zmysel a praktický význam.

Ak je celé auto zamknuté a idete niečo vložiť do kufra, stačí potlačiť za mikrospínač, odomkne sa len kufor a po jeho zatvorení ostáva zamknuté celé auto.

Ak sa pozabudnete a hodíte do kufra bundu s ovládačom a zabuchnete kufor, auto zapíska a okamžite odomkne ostatné dvere. Skúšali sme niekoľko verzií, ako si možno zabuchnúť v aute kľúče, našťastie nikdy sa auto nezamklo, ak bol ovládač dnu.

Tento prvok výbavy výrazne zjednodušuje používanie auta v rodine. Chrómované kľučky dverí a elektrické sklápanie spätných zrkadiel so smerovkami sú len doplnkom balíka. Podsvietenie kľučiek dverí je viac imidžovým, než užitočným prvkom.

S kapitolou prístupu do vozidla súvisí nastupovanie, ktoré môže ostatným autám poslúžiť ako vzor, pretože vysoké postavy si neudrú hlavu ani kolená.

Bezkľúčový systém zamykania auta má ochranu pred nechceným zabuchnutím kľúča-ovládača v aute.

Skôr než v ďalšej kapitole testu prídu rad na ostatné veci, spomienky na zimu súvisia akurát s farbou karosérie a trakčným systémom poháňanej nápravy. V minulosti boľavá päta nedôsledného vyladenia asistenčných systémov je teraz doslova príkladná.

Dnes totiž nestačí napchať do auta elektroniku, lebo podstatné je jej naladenie na všetky možné jazdné podmienky. Ani pri hrabaní v snehu sme nemuseli vypínať trakčnú kontrolu a využili sme výrazné pridanie plynu.

Pribrzďovanie pretáčajúceho sa kolesa a uberanie výkonu motora pracuje veľmi kontinuálne a výsledkom je dobrá trakcia na snehu.

Posun vpred ukazujú aj jednotlivé detaily na karosérii, ktoré nerobili problém s namŕzaním a to sme si mrznúceho dažďa užili viac než dosť.

Senzor potrebuje lepšie nastavenie

Páči sa nám zakrytá hrana nárazníka spodným lemom piatych dverí. Prekáža akurát nastavenie dažďového senzora a po častom používaní stieračov počas tohtoročnej zimy odporúčame vylepšiť mapu nastavenia citlivosti. Nevedeli sme nájsť optimálnu polohu nastavenia citlivosti dažďového senzora, pretože buď stieral veľmi aktívne, alebo pomaly. Nič medzi tým.

Onedlho urobíme meranie dynamiky, tlmičov a bŕzd pri 25 000 km, následne sa pustíme do interiéru a testu komunikačných a zobrazovacích technológií.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 036
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 472
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 720
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 348
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 724
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 647
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 364
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 952
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 946
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 818

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Dlhodobý test Hyundai i30

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria 20 rokov.

SVET

Silné zemetrasenie v centrálnej časti Mexika má už 149 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.