V testovanom Hyundai i30 kombi si kľúče nezabuchnete

Takmer v polovici dlhodobého testu sumarizujeme poznatky z prístupu do vozidla, nastupovania a skutočnej spotreby nového benzínového motora.

Silnou stránkou hnedého kombi je praktický interiér a výbava s bezkľúčovým vstupom. Podľa našej skúsenosti si kľúče v kufri nezabuchnete.(Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Za necelých šesť mesiacov najazdil Hyundai i30 kombi 1,6 GDI Style vyše 23 000 kilometrov a dosiahol celkovú priemernú spotrebu 7,7 litra na 100 kilometrov.

Okrem úvodných štyritisíc kilometrov malo auto obuté vždy zimné pneumatiky a veľa jazdilo po snehu, kedy logicky spotreba najviac stúpla.

Za celú cestu do Ženevy a späť bol priemer podľa spotrebovaného benzínu 8,1 l/100 km. Auto bolo v podstate plne zaťažené štyrmi dospelými a technikou.

Hlavne v Nemecku sme motor prehnali a "vylepšili" spotrebu. Do celkového priemeru doterajšieho testovania treba zobrať do úvahy aj prevažujúce diaľničné tempo 130 km/h, pretože diaľnice predstavujú asi 70 percent zo všetkých najazdených kilometrov.

Okresky zvláda úsporne

Poslednú nádrž sme spálili v meste a na cestách akože prvej triedy s množstvom výtlkov pri spotrebe 6,7 litra na 100 km. Palubný počítač ukazoval o 0,3 litra lepšiu hodnotu. Pred dynamickými meraniami, ktoré chceme stihnúť ešte na zimných pneumatikách (na zimných bolo aj prvé meranie), plánujeme jazdiť úspornejšie.

Z našej doterajšej skúsenosti motor spotrebuje okolo 7,7 l/100 km, ak sa vodič absolútne nezaoberá spotrebou. Úsporným štýlom možno jazdiť aj okolo fabrických 6,6 litra na 100 km.

V ďalších dieloch testu budeme sledovať spotrebu paliva na letných plášťoch a jednotlivé "kapitoly" auta. Teraz prinášame skúsenosti s otváraním, nastupovaním a prístupom do kufra.

Automobilka Hyundai zatiaľ viaže skúšaný motor 1,6 GDI s výkonom 99 kW len na najvyššiu výbavu Style, v ktorej sú okrem iného štandardne bezkľúčový vstup, štartovanie tlačidlom, osvetlenie chrómovaných kľučiek dverí, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá so smerovkami a osvetlením priestoru pri dverách.

V nižšej výbave treba za daný balík zaplatiť 600 eur. V praxi sa z neho celkom osvedčil bezkľúčový vstup a osvetlenie priestoru okolo dverí pri príchode k autu.

S ovládačom (kľúčom od auta) vo vrecku odomykáte aj zamykáte dvere tlačidlom na kľučke vodičových alebo spolujazdcových dverí. Na tlačidlo však treba občas výraznejšie pritlačiť, preto by bol lepší dotykový spínač, ktorý používajú niektorí konkurenti.

O batožinovom priestore budeme písať nabudúce, zatiaľ využívame praktický box hneď za nakladacou hranou kufra. Má svoj zmysel a praktický význam.

Ak je celé auto zamknuté a idete niečo vložiť do kufra, stačí potlačiť za mikrospínač, odomkne sa len kufor a po jeho zatvorení ostáva zamknuté celé auto.

Ak sa pozabudnete a hodíte do kufra bundu s ovládačom a zabuchnete kufor, auto zapíska a okamžite odomkne ostatné dvere. Skúšali sme niekoľko verzií, ako si možno zabuchnúť v aute kľúče, našťastie nikdy sa auto nezamklo, ak bol ovládač dnu.

Tento prvok výbavy výrazne zjednodušuje používanie auta v rodine. Chrómované kľučky dverí a elektrické sklápanie spätných zrkadiel so smerovkami sú len doplnkom balíka. Podsvietenie kľučiek dverí je viac imidžovým, než užitočným prvkom.

S kapitolou prístupu do vozidla súvisí nastupovanie, ktoré môže ostatným autám poslúžiť ako vzor, pretože vysoké postavy si neudrú hlavu ani kolená.

Bezkľúčový systém zamykania auta má ochranu pred nechceným zabuchnutím kľúča-ovládača v aute.

Skôr než v ďalšej kapitole testu prídu rad na ostatné veci, spomienky na zimu súvisia akurát s farbou karosérie a trakčným systémom poháňanej nápravy. V minulosti boľavá päta nedôsledného vyladenia asistenčných systémov je teraz doslova príkladná.

Dnes totiž nestačí napchať do auta elektroniku, lebo podstatné je jej naladenie na všetky možné jazdné podmienky. Ani pri hrabaní v snehu sme nemuseli vypínať trakčnú kontrolu a využili sme výrazné pridanie plynu.

Pribrzďovanie pretáčajúceho sa kolesa a uberanie výkonu motora pracuje veľmi kontinuálne a výsledkom je dobrá trakcia na snehu.

Posun vpred ukazujú aj jednotlivé detaily na karosérii, ktoré nerobili problém s namŕzaním a to sme si mrznúceho dažďa užili viac než dosť.

Senzor potrebuje lepšie nastavenie

Páči sa nám zakrytá hrana nárazníka spodným lemom piatych dverí. Prekáža akurát nastavenie dažďového senzora a po častom používaní stieračov počas tohtoročnej zimy odporúčame vylepšiť mapu nastavenia citlivosti. Nevedeli sme nájsť optimálnu polohu nastavenia citlivosti dažďového senzora, pretože buď stieral veľmi aktívne, alebo pomaly. Nič medzi tým.

Onedlho urobíme meranie dynamiky, tlmičov a bŕzd pri 25 000 km, následne sa pustíme do interiéru a testu komunikačných a zobrazovacích technológií.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 555
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 204
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 822
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 537
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 130
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 131
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 027
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 510
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 568
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 487

Téma: Hyundai i30, ix35, Santa Fe, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Dlhodobý test Hyundai i30

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop