SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

V testovanom Hyundai i30 kombi si kľúče nezabuchnete

Takmer v polovici dlhodobého testu sumarizujeme poznatky z prístupu do vozidla, nastupovania a skutočnej spotreby nového benzínového motora.

Silnou stránkou hnedého kombi je praktický interiér a výbava s bezkľúčovým vstupom. Podľa našej skúsenosti si kľúče v kufri nezabuchnete.Silnou stránkou hnedého kombi je praktický interiér a výbava s bezkľúčovým vstupom. Podľa našej skúsenosti si kľúče v kufri nezabuchnete. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Za necelých šesť mesiacov najazdil Hyundai i30 kombi 1,6 GDI Style vyše 23 000 kilometrov a dosiahol celkovú priemernú spotrebu 7,7 litra na 100 kilometrov.

Okrem úvodných štyritisíc kilometrov malo auto obuté vždy zimné pneumatiky a veľa jazdilo po snehu, kedy logicky spotreba najviac stúpla.

Za celú cestu do Ženevy a späť bol priemer podľa spotrebovaného benzínu 8,1 l/100 km. Auto bolo v podstate plne zaťažené štyrmi dospelými a technikou.

Hlavne v Nemecku sme motor prehnali a "vylepšili" spotrebu. Do celkového priemeru doterajšieho testovania treba zobrať do úvahy aj prevažujúce diaľničné tempo 130 km/h, pretože diaľnice predstavujú asi 70 percent zo všetkých najazdených kilometrov.

Okresky zvláda úsporne

Poslednú nádrž sme spálili v meste a na cestách akože prvej triedy s množstvom výtlkov pri spotrebe 6,7 litra na 100 km. Palubný počítač ukazoval o 0,3 litra lepšiu hodnotu. Pred dynamickými meraniami, ktoré chceme stihnúť ešte na zimných pneumatikách (na zimných bolo aj prvé meranie), plánujeme jazdiť úspornejšie.

Z našej doterajšej skúsenosti motor spotrebuje okolo 7,7 l/100 km, ak sa vodič absolútne nezaoberá spotrebou. Úsporným štýlom možno jazdiť aj okolo fabrických 6,6 litra na 100 km.

V ďalších dieloch testu budeme sledovať spotrebu paliva na letných plášťoch a jednotlivé "kapitoly" auta. Teraz prinášame skúsenosti s otváraním, nastupovaním a prístupom do kufra.

Automobilka Hyundai zatiaľ viaže skúšaný motor 1,6 GDI s výkonom 99 kW len na najvyššiu výbavu Style, v ktorej sú okrem iného štandardne bezkľúčový vstup, štartovanie tlačidlom, osvetlenie chrómovaných kľučiek dverí, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá so smerovkami a osvetlením priestoru pri dverách.

V nižšej výbave treba za daný balík zaplatiť 600 eur. V praxi sa z neho celkom osvedčil bezkľúčový vstup a osvetlenie priestoru okolo dverí pri príchode k autu.

S ovládačom (kľúčom od auta) vo vrecku odomykáte aj zamykáte dvere tlačidlom na kľučke vodičových alebo spolujazdcových dverí. Na tlačidlo však treba občas výraznejšie pritlačiť, preto by bol lepší dotykový spínač, ktorý používajú niektorí konkurenti.

O batožinovom priestore budeme písať nabudúce, zatiaľ využívame praktický box hneď za nakladacou hranou kufra. Má svoj zmysel a praktický význam.

Ak je celé auto zamknuté a idete niečo vložiť do kufra, stačí potlačiť za mikrospínač, odomkne sa len kufor a po jeho zatvorení ostáva zamknuté celé auto.

Ak sa pozabudnete a hodíte do kufra bundu s ovládačom a zabuchnete kufor, auto zapíska a okamžite odomkne ostatné dvere. Skúšali sme niekoľko verzií, ako si možno zabuchnúť v aute kľúče, našťastie nikdy sa auto nezamklo, ak bol ovládač dnu.

Tento prvok výbavy výrazne zjednodušuje používanie auta v rodine. Chrómované kľučky dverí a elektrické sklápanie spätných zrkadiel so smerovkami sú len doplnkom balíka. Podsvietenie kľučiek dverí je viac imidžovým, než užitočným prvkom.

S kapitolou prístupu do vozidla súvisí nastupovanie, ktoré môže ostatným autám poslúžiť ako vzor, pretože vysoké postavy si neudrú hlavu ani kolená.

Bezkľúčový systém zamykania auta má ochranu pred nechceným zabuchnutím kľúča-ovládača v aute.

Skôr než v ďalšej kapitole testu prídu rad na ostatné veci, spomienky na zimu súvisia akurát s farbou karosérie a trakčným systémom poháňanej nápravy. V minulosti boľavá päta nedôsledného vyladenia asistenčných systémov je teraz doslova príkladná.

Dnes totiž nestačí napchať do auta elektroniku, lebo podstatné je jej naladenie na všetky možné jazdné podmienky. Ani pri hrabaní v snehu sme nemuseli vypínať trakčnú kontrolu a využili sme výrazné pridanie plynu.

Pribrzďovanie pretáčajúceho sa kolesa a uberanie výkonu motora pracuje veľmi kontinuálne a výsledkom je dobrá trakcia na snehu.

Posun vpred ukazujú aj jednotlivé detaily na karosérii, ktoré nerobili problém s namŕzaním a to sme si mrznúceho dažďa užili viac než dosť.

Senzor potrebuje lepšie nastavenie

Páči sa nám zakrytá hrana nárazníka spodným lemom piatych dverí. Prekáža akurát nastavenie dažďového senzora a po častom používaní stieračov počas tohtoročnej zimy odporúčame vylepšiť mapu nastavenia citlivosti. Nevedeli sme nájsť optimálnu polohu nastavenia citlivosti dažďového senzora, pretože buď stieral veľmi aktívne, alebo pomaly. Nič medzi tým.

Onedlho urobíme meranie dynamiky, tlmičov a bŕzd pri 25 000 km, následne sa pustíme do interiéru a testu komunikačných a zobrazovacích technológií.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 662
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 112
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 486
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 106
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 299
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 568
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 284
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dlhodobý test Hyundai i30

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Hyundai, Hyundai i30
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon