BRATISLAVA. Faceliftom modelu Panamera prináša Porsche na trh aj hybridné vozidlo, ktoré je ďalším vývojovým stupňom plne hybridných automobilov s výkonnejšími motormi a modernejšími akumulátormi s možnosťou nabíjania z elektrickej siete.
Výkon predchádzajúceho elektromotora, prekračuje novinka o viac ako dvojnásobok. Nový akumulátor využívajúci technológiu lithium-ion má kapacitu 9,4 kWh a nahrádza nikel-metal-hydridný s kapacitou 1,7 kWh.
Vďaka rýchlonabíjačke je možné nabiť akumulátor za dve a pol hodiny. Zapojenie do štandardnej zásuvky zabezpečí nabitie do plnej kapacity za približne dvojnásobok času.
Porsche Panamera S E-Hybrid je schopné využiť na svoj pohon výhradne elektrickú energiu do vzdialenosti 36 km. Reálny dojazd sa pri sťažených podmienkach môže znížiť aj na polovicu. Maximálna rýchlosť v tomto režime však prekročí 135 km/h.
Vo vysokých rýchlostiach, no pri minimálnom využívaní výkonu, nový hybridný systém vypne spaľovací motor a využije služby elektrického pohonu. Automobil disponuje funkciou „kick-down“, ktorá pri plnom stlačení akcelerátora vytiahne z elektromotora maximum, aby pomohol spaľovaciemu agregátu čo najviac.
Automobilka vyvinula aj aplikáciu pre šikovné telefóny, vďaka ktorej môže majiteľ vozidla ovládať funkcie nezávislého kúrenia, kontrolovať stav batérií, alebo pomôže nájsť vozidlo v prípade zaparkovania na veľkom parkovisku. Funkcie, ktoré sa neviažu priamo na hybridný systém, sú dostupné aj pre ostatné modely Panamera.
Predĺžené verzie a nové motory
Automobilka, spolu s faceliftovaným modelom, prináša verzie Executive, ktoré ponúknu viac miesta na zadných sedadlách a ešte vyšší komfort, vďaka rázvoru dlhšiemu o 15 cm. Všetky predĺžené modely dostali vzduchové pruženie.
Keďže jedným z hlavných cieľov automobilky Prosche je nárast výkonu a vyššia efektivita, spolu s novou Panamerou prichádza na trh vidlicový šesťvalec s objemom tri litre, dopovaný dvojicou turbodúchadiel.
Nový agregát nahrádza starší V8 s objemom 4,8 l, používaný v modeloch Panamera S a 4S. Voči väčšiemu agregátu ponúka o 20 koní a 20 Nm navyše, spolu so spotrebou nižšou o 18 %.
Väčšina motorov je kombinovaná so sedemstupňovou dvojspojkovou, automatickou prevodovkou PDK. Hybridná verzia a modely Panamera Diesel dostanú prevodovku Tiptronic S s ôsmimi stupňami.