SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Nový hybrid od Porsche vypne na diaľnici motor

Porsche využíva facelift modelu Panamera aj na predstavenie Plug-In hybridnej verzie. Na trh prináša aj menší, výkonnejší a úspornejší benzínový motor.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Faceliftom modelu Panamera prináša Porsche na trh aj hybridné vozidlo, ktoré je ďalším vývojovým stupňom plne hybridných automobilov s výkonnejšími motormi a modernejšími akumulátormi s možnosťou nabíjania z elektrickej siete.

Výkon predchádzajúceho elektromotora, prekračuje novinka o viac ako dvojnásobok. Nový akumulátor využívajúci technológiu lithium-ion má kapacitu 9,4 kWh a nahrádza nikel-metal-hydridný s kapacitou 1,7 kWh.

Vďaka rýchlonabíjačke je možné nabiť akumulátor za dve a pol hodiny. Zapojenie do štandardnej zásuvky zabezpečí nabitie do plnej kapacity za približne dvojnásobok času.

Porsche Panamera S E-Hybrid je schopné využiť na svoj pohon výhradne elektrickú energiu do vzdialenosti 36 km. Reálny dojazd sa pri sťažených podmienkach môže znížiť aj na polovicu. Maximálna rýchlosť v tomto režime však prekročí 135 km/h.

Vo vysokých rýchlostiach, no pri minimálnom využívaní výkonu, nový hybridný systém vypne spaľovací motor a využije služby elektrického pohonu. Automobil disponuje funkciou „kick-down“, ktorá pri plnom stlačení akcelerátora vytiahne z elektromotora maximum, aby pomohol spaľovaciemu agregátu čo najviac.

Automobilka vyvinula aj aplikáciu pre šikovné telefóny, vďaka ktorej môže majiteľ vozidla ovládať funkcie nezávislého kúrenia, kontrolovať stav batérií, alebo pomôže nájsť vozidlo v prípade zaparkovania na veľkom parkovisku. Funkcie, ktoré sa neviažu priamo na hybridný systém, sú dostupné aj pre ostatné modely Panamera.

Predĺžené verzie a nové motory

Automobilka, spolu s faceliftovaným modelom, prináša verzie Executive, ktoré ponúknu viac miesta na zadných sedadlách a ešte vyšší komfort, vďaka rázvoru dlhšiemu o 15 cm. Všetky predĺžené modely dostali vzduchové pruženie.

Keďže jedným z hlavných cieľov automobilky Prosche je nárast výkonu a vyššia efektivita, spolu s novou Panamerou prichádza na trh vidlicový šesťvalec s objemom tri litre, dopovaný dvojicou turbodúchadiel.

Nový agregát nahrádza starší V8 s objemom 4,8 l, používaný v modeloch Panamera S a 4S. Voči väčšiemu agregátu ponúka o 20 koní a 20 Nm navyše, spolu so spotrebou nižšou o 18 %.

Väčšina motorov je kombinovaná so sedemstupňovou dvojspojkovou, automatickou prevodovkou PDK. Hybridná verzia a modely Panamera Diesel dostanú prevodovku Tiptronic S s ôsmimi stupňami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 682
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 135
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 150
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 735
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 684
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


14 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  3. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 657
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 261
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 637
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 960
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 827
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu