SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

STK mali v piatok technický problém, vodiča nechceli prijať

Na hodinu sa staniciam technických kontrol a pracoviskám emisných kontrol výrazne spomalili informačné systémy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Tomáš Benedikovič)

František: "Minulý týždeň sa niekoľko dní nedala spraviť STK, lebo sa im zrútil informačný systém. Potvrdili mi to na viacerých staniciach, keďže som sa snažil spraviť si STK a neprijali ma na viacerých miestach. Nešla databáza. Teraz to ide, ale nejak provizórne."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miroslav Kobrtek, predseda Národnej asociácie staníc technických kontrol, nám potvrdil, že chvíľu bol systém spomalený. "Dlhšie trvalo vypisovanie a uzavretie protokolu, ale normálne sme fungovali. Len zákazník musel dlhšie čakať na doklady," napísal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dodal ale, že nebola a ani nie je ohrozená činnosť STK. "Motorista sa nemôže vyhovárať, že nemohol urobiť TK alebo EK kvôli systému."

Aktualizácia aplikácie spomalila STK a EK na hodinu

V piatok pred 9. hodinou predpoludním sa náhle spomalili systémy emisných a technických kontrol. Spôsobila to aktualizácia aplikácie Java.

Približne do hodiny sa ale spustili záložné systémy a pracoviská emisných a technických kontrol fungovali plnohodnotne, informoval Peter Lenďák, riaditeľ Seka, poverenej služby emisných kontrol.

"Počas tej hodiny bol systém spomalený natoľko, že po kliknutí požiadavky sa čakalo rádovo niekoľko desiatok sekúnd, kým počítače zareagovali," dodal Lenďák s tým, že kým práca s počítačom, ktorá obvykle trvá minútu až dve v piatok trvala až 7 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Lenďáka to bol prvý výpadok podobného charakteru. "Za šesť rokov nebol žiadny výpadok dlhší, ako rádovo niekoľko hodín. Najdlhší mal 6 alebo 7 hodín v prvom roku fungovania kontrol."

Nebol dôvod, aby vám technickú či emisnú kontrolu v piatok nespravili

Stanice technických kontrol a ani pracoviská emisných kontrol minulý týždeň nemali dôvod neprijať motoristov na povinné kontroly. Len medzi 9. a 10. hodinou mohli kontroly trvať dlhšie. Mohlo sa tiež stať, že ďalší motoristi musel ipočkať na skončenie predchádzajúcich kontrol.

Niekoľko hodín systémy fungovali na záložných riešeniach (do polnoci). Podľa Lenďáka pracujú porovnateľne rýchlo ako primárne systémy. "Problém je odstránený, od pondelka systémy pracujú v ostrom režime," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Lenďák priznal, že sa mohlo stať, že na niektorých pracoviskách technických alebo emisných kontrol odmietli technici kontrolovať autá. Nepovažuje to ale za správne, keďže motoristi sa mohli spoľahnúť len na tvrdenie technikov.

Pracoviská od svojich poverených služieb pritom dostali potrebné informácie a vysvetlenie.

Nenechávajte si povinné kontroly na posledný deň

Riaditeľ poverenej služby emisných kontrol neodporúča nechávať si povinnú technickú alebo emisnú kontrolu na posledný deň. Aj keď sa to ešte nestalo, nikdy si nemôžete byť istý, či systémy nezlyhajú aj na viac ako jeden deň.

Budete mať potom problém presvedčiť policajnú kontrolu, aby vám nedala pokutu za chýbajúcu povinnú emisnú či technickú kontrolu. Policajti sú tiež oprávnení v takomto prípade zadržať vám tabuľky s evidenčným číslom a techničák.

SkryťVypnúť reklamu

"Odporúčame riešiť emisnú kontrolu týždeň - dva dopredu," uviedol Lenďák. Predídete tak problémom s dokazovaním, že vy ste problém s chýbajúcou povinnou kontrolou nespôsobili.

DOPLENÉ 9.4. o 13:00

Ako dôkaz toho, že piatkové problémy príliš nezasiahli do fungovania STK, nám Miroslav Dedinský, konateľ spoločnosti Testek, poverenej služby technických kontrol, poslal počty technických kontrol, ktoré na Slovensku zaevidovali minulý týždeň počas pracovný dní.

  • 2.4.2013 ... 4 845,
  • 3.4.2013 ... 5 736,
  • 4.4.2013 ... 5 617,
  • 5.4.2013 ... 5 538.

V pondelok v tomto týždni evidujú 6 766 technických kontrol.

"Počet vykonaných kontrol preukazuje, že systém naďalej funguje spoľahlivo," uviedol Dedinský.

Konateľ spoločnosti Testek nám tiež napísal, že jedným z dôvodov na zavedenie novej verzie informačného systému technických kontrol vozidiel zahŕňajúcej pripravované monitorovanie STK záznamovými zariadeniami bolo zvýšenie efektívnosti dohľadu štátnej správy nad pristavovaním vozidiel na povinné technické kontroly.

SkryťVypnúť reklamu

"V poslednej dobe sme zaznamenali viaceré verbálne útoky na informačný systém, motivované podľa nášho názoru práve snahou o spochybnenie zavedenia monitorovacích zariadení," dodal Dedinský.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 489
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 954
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 314
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 041
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 927
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 552
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 203
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tank Leopard 2A6.

Nemecko nechcelo dodať tanky z historických dôvodov.


27. jan
Na snímke je slovenská lyžiarka Petra Vlhová.

Svetový pohár v zjazdovom lyžovaní - Špindlerov MlynŽeny - slalom, 1.


Sportnet 19m
Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Tomáš Suslov.

Ako by mohol vyzerať tím slovenských mladíkov na ME vo futbale do 21 rokov 2025?


28. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll
  2. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Perkelt v kombinacii sóje s mäsom a cícerové špecle
  3. Martin Sústrik: Kobrí efekt
  4. Ján Šeďo: Ak chce volič, aj "famózny výsledok" môže byť potupnou prehrou.
  5. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  6. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  7. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  8. Helena Michlíková: Dúha
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 487
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 022
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 163
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 023
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 790
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 718
  7. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 547
  8. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 316
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu