DOPLNENÉ 13:00

STK mali v piatok technický problém, vodiča nechceli prijať

Na hodinu sa staniciam technických kontrol a pracoviskám emisných kontrol výrazne spomalili informačné systémy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Tomáš Benedikovič)

František: "Minulý týždeň sa niekoľko dní nedala spraviť STK, lebo sa im zrútil informačný systém. Potvrdili mi to na viacerých staniciach, keďže som sa snažil spraviť si STK a neprijali ma na viacerých miestach. Nešla databáza. Teraz to ide, ale nejak provizórne."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Miroslav Kobrtek, predseda Národnej asociácie staníc technických kontrol, nám potvrdil, že chvíľu bol systém spomalený. "Dlhšie trvalo vypisovanie a uzavretie protokolu, ale normálne sme fungovali. Len zákazník musel dlhšie čakať na doklady," napísal.

Dodal ale, že nebola a ani nie je ohrozená činnosť STK. "Motorista sa nemôže vyhovárať, že nemohol urobiť TK alebo EK kvôli systému."

Aktualizácia aplikácie spomalila STK a EK na hodinu

V piatok pred 9. hodinou predpoludním sa náhle spomalili systémy emisných a technických kontrol. Spôsobila to aktualizácia aplikácie Java.

Približne do hodiny sa ale spustili záložné systémy a pracoviská emisných a technických kontrol fungovali plnohodnotne, informoval Peter Lenďák, riaditeľ Seka, poverenej služby emisných kontrol.

"Počas tej hodiny bol systém spomalený natoľko, že po kliknutí požiadavky sa čakalo rádovo niekoľko desiatok sekúnd, kým počítače zareagovali," dodal Lenďák s tým, že kým práca s počítačom, ktorá obvykle trvá minútu až dve v piatok trvala až 7 minút.

Podľa Lenďáka to bol prvý výpadok podobného charakteru. "Za šesť rokov nebol žiadny výpadok dlhší, ako rádovo niekoľko hodín. Najdlhší mal 6 alebo 7 hodín v prvom roku fungovania kontrol."

Nebol dôvod, aby vám technickú či emisnú kontrolu v piatok nespravili

Stanice technických kontrol a ani pracoviská emisných kontrol minulý týždeň nemali dôvod neprijať motoristov na povinné kontroly. Len medzi 9. a 10. hodinou mohli kontroly trvať dlhšie. Mohlo sa tiež stať, že ďalší motoristi musel ipočkať na skončenie predchádzajúcich kontrol.

Niekoľko hodín systémy fungovali na záložných riešeniach (do polnoci). Podľa Lenďáka pracujú porovnateľne rýchlo ako primárne systémy. "Problém je odstránený, od pondelka systémy pracujú v ostrom režime," dodal.

Lenďák priznal, že sa mohlo stať, že na niektorých pracoviskách technických alebo emisných kontrol odmietli technici kontrolovať autá. Nepovažuje to ale za správne, keďže motoristi sa mohli spoľahnúť len na tvrdenie technikov.

Pracoviská od svojich poverených služieb pritom dostali potrebné informácie a vysvetlenie.

Nenechávajte si povinné kontroly na posledný deň

Riaditeľ poverenej služby emisných kontrol neodporúča nechávať si povinnú technickú alebo emisnú kontrolu na posledný deň. Aj keď sa to ešte nestalo, nikdy si nemôžete byť istý, či systémy nezlyhajú aj na viac ako jeden deň.

Budete mať potom problém presvedčiť policajnú kontrolu, aby vám nedala pokutu za chýbajúcu povinnú emisnú či technickú kontrolu. Policajti sú tiež oprávnení v takomto prípade zadržať vám tabuľky s evidenčným číslom a techničák.

"Odporúčame riešiť emisnú kontrolu týždeň - dva dopredu," uviedol Lenďák. Predídete tak problémom s dokazovaním, že vy ste problém s chýbajúcou povinnou kontrolou nespôsobili.

DOPLENÉ 9.4. o 13:00

Ako dôkaz toho, že piatkové problémy príliš nezasiahli do fungovania STK, nám Miroslav Dedinský, konateľ spoločnosti Testek, poverenej služby technických kontrol, poslal počty technických kontrol, ktoré na Slovensku zaevidovali minulý týždeň počas pracovný dní.

  • 2.4.2013 ... 4 845,
  • 3.4.2013 ... 5 736,
  • 4.4.2013 ... 5 617,
  • 5.4.2013 ... 5 538.

V pondelok v tomto týždni evidujú 6 766 technických kontrol.

"Počet vykonaných kontrol preukazuje, že systém naďalej funguje spoľahlivo," uviedol Dedinský.

Konateľ spoločnosti Testek nám tiež napísal, že jedným z dôvodov na zavedenie novej verzie informačného systému technických kontrol vozidiel zahŕňajúcej pripravované monitorovanie STK záznamovými zariadeniami bolo zvýšenie efektívnosti dohľadu štátnej správy nad pristavovaním vozidiel na povinné technické kontroly.

"V poslednej dobe sme zaznamenali viaceré verbálne útoky na informačný systém, motivované podľa nášho názoru práve snahou o spochybnenie zavedenia monitorovacích zariadení," dodal Dedinský.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 418
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 207
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 023
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 782
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 546
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 295
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 138
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 512

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.