SME

STK mali v piatok technický problém, vodiča nechceli prijať

Na hodinu sa staniciam technických kontrol a pracoviskám emisných kontrol výrazne spomalili informačné systémy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Tomáš Benedikovič)

František: "Minulý týždeň sa niekoľko dní nedala spraviť STK, lebo sa im zrútil informačný systém. Potvrdili mi to na viacerých staniciach, keďže som sa snažil spraviť si STK a neprijali ma na viacerých miestach. Nešla databáza. Teraz to ide, ale nejak provizórne."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miroslav Kobrtek, predseda Národnej asociácie staníc technických kontrol, nám potvrdil, že chvíľu bol systém spomalený. "Dlhšie trvalo vypisovanie a uzavretie protokolu, ale normálne sme fungovali. Len zákazník musel dlhšie čakať na doklady," napísal.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal ale, že nebola a ani nie je ohrozená činnosť STK. "Motorista sa nemôže vyhovárať, že nemohol urobiť TK alebo EK kvôli systému."

Aktualizácia aplikácie spomalila STK a EK na hodinu

V piatok pred 9. hodinou predpoludním sa náhle spomalili systémy emisných a technických kontrol. Spôsobila to aktualizácia aplikácie Java.

Približne do hodiny sa ale spustili záložné systémy a pracoviská emisných a technických kontrol fungovali plnohodnotne, informoval Peter Lenďák, riaditeľ Seka, poverenej služby emisných kontrol.

"Počas tej hodiny bol systém spomalený natoľko, že po kliknutí požiadavky sa čakalo rádovo niekoľko desiatok sekúnd, kým počítače zareagovali," dodal Lenďák s tým, že kým práca s počítačom, ktorá obvykle trvá minútu až dve v piatok trvala až 7 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Lenďáka to bol prvý výpadok podobného charakteru. "Za šesť rokov nebol žiadny výpadok dlhší, ako rádovo niekoľko hodín. Najdlhší mal 6 alebo 7 hodín v prvom roku fungovania kontrol."

Nebol dôvod, aby vám technickú či emisnú kontrolu v piatok nespravili

Stanice technických kontrol a ani pracoviská emisných kontrol minulý týždeň nemali dôvod neprijať motoristov na povinné kontroly. Len medzi 9. a 10. hodinou mohli kontroly trvať dlhšie. Mohlo sa tiež stať, že ďalší motoristi musel ipočkať na skončenie predchádzajúcich kontrol.

Niekoľko hodín systémy fungovali na záložných riešeniach (do polnoci). Podľa Lenďáka pracujú porovnateľne rýchlo ako primárne systémy. "Problém je odstránený, od pondelka systémy pracujú v ostrom režime," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Lenďák priznal, že sa mohlo stať, že na niektorých pracoviskách technických alebo emisných kontrol odmietli technici kontrolovať autá. Nepovažuje to ale za správne, keďže motoristi sa mohli spoľahnúť len na tvrdenie technikov.

Pracoviská od svojich poverených služieb pritom dostali potrebné informácie a vysvetlenie.

Nenechávajte si povinné kontroly na posledný deň

Riaditeľ poverenej služby emisných kontrol neodporúča nechávať si povinnú technickú alebo emisnú kontrolu na posledný deň. Aj keď sa to ešte nestalo, nikdy si nemôžete byť istý, či systémy nezlyhajú aj na viac ako jeden deň.

Budete mať potom problém presvedčiť policajnú kontrolu, aby vám nedala pokutu za chýbajúcu povinnú emisnú či technickú kontrolu. Policajti sú tiež oprávnení v takomto prípade zadržať vám tabuľky s evidenčným číslom a techničák.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Odporúčame riešiť emisnú kontrolu týždeň - dva dopredu," uviedol Lenďák. Predídete tak problémom s dokazovaním, že vy ste problém s chýbajúcou povinnou kontrolou nespôsobili.

DOPLENÉ 9.4. o 13:00

Ako dôkaz toho, že piatkové problémy príliš nezasiahli do fungovania STK, nám Miroslav Dedinský, konateľ spoločnosti Testek, poverenej služby technických kontrol, poslal počty technických kontrol, ktoré na Slovensku zaevidovali minulý týždeň počas pracovný dní.

  • 2.4.2013 ... 4 845,
  • 3.4.2013 ... 5 736,
  • 4.4.2013 ... 5 617,
  • 5.4.2013 ... 5 538.

V pondelok v tomto týždni evidujú 6 766 technických kontrol.

"Počet vykonaných kontrol preukazuje, že systém naďalej funguje spoľahlivo," uviedol Dedinský.

Konateľ spoločnosti Testek nám tiež napísal, že jedným z dôvodov na zavedenie novej verzie informačného systému technických kontrol vozidiel zahŕňajúcej pripravované monitorovanie STK záznamovými zariadeniami bolo zvýšenie efektívnosti dohľadu štátnej správy nad pristavovaním vozidiel na povinné technické kontroly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"V poslednej dobe sme zaznamenali viaceré verbálne útoky na informačný systém, motivované podľa nášho názoru práve snahou o spochybnenie zavedenia monitorovacích zariadení," dodal Dedinský.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  6. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  7. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  8. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 8 077
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 115
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 347
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 138
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 878
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 672
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 971
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 769
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Monika Chovanová: Ženy ukončujú vzťah definitívne
  2. Petra Machová: Plavba po Níle - Ako vyzerá múmia Tutanchamona a žijú v Níle krokodíly?
  3. Štefan Šturdzík: Osud je mocný čarodej a robí si čo chce.
  4. Jozef Huljak: Nová albánská ministerka by na Slovensku rezignovala po jednom dni
  5. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  6. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  7. Dalibor Eštočák: Kaviár a treska
  8. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza!
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 068
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 504
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 679
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 931
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 477
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 5 359
  7. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 464
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 4 154
  1. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  2. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  3. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  4. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  5. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  6. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  7. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  8. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu