SME

STK mali v piatok technický problém, vodiča nechceli prijať

Na hodinu sa staniciam technických kontrol a pracoviskám emisných kontrol výrazne spomalili informačné systémy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Tomáš Benedikovič)

František: "Minulý týždeň sa niekoľko dní nedala spraviť STK, lebo sa im zrútil informačný systém. Potvrdili mi to na viacerých staniciach, keďže som sa snažil spraviť si STK a neprijali ma na viacerých miestach. Nešla databáza. Teraz to ide, ale nejak provizórne."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miroslav Kobrtek, predseda Národnej asociácie staníc technických kontrol, nám potvrdil, že chvíľu bol systém spomalený. "Dlhšie trvalo vypisovanie a uzavretie protokolu, ale normálne sme fungovali. Len zákazník musel dlhšie čakať na doklady," napísal.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal ale, že nebola a ani nie je ohrozená činnosť STK. "Motorista sa nemôže vyhovárať, že nemohol urobiť TK alebo EK kvôli systému."

Aktualizácia aplikácie spomalila STK a EK na hodinu

V piatok pred 9. hodinou predpoludním sa náhle spomalili systémy emisných a technických kontrol. Spôsobila to aktualizácia aplikácie Java.

Približne do hodiny sa ale spustili záložné systémy a pracoviská emisných a technických kontrol fungovali plnohodnotne, informoval Peter Lenďák, riaditeľ Seka, poverenej služby emisných kontrol.

"Počas tej hodiny bol systém spomalený natoľko, že po kliknutí požiadavky sa čakalo rádovo niekoľko desiatok sekúnd, kým počítače zareagovali," dodal Lenďák s tým, že kým práca s počítačom, ktorá obvykle trvá minútu až dve v piatok trvala až 7 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Lenďáka to bol prvý výpadok podobného charakteru. "Za šesť rokov nebol žiadny výpadok dlhší, ako rádovo niekoľko hodín. Najdlhší mal 6 alebo 7 hodín v prvom roku fungovania kontrol."

Nebol dôvod, aby vám technickú či emisnú kontrolu v piatok nespravili

Stanice technických kontrol a ani pracoviská emisných kontrol minulý týždeň nemali dôvod neprijať motoristov na povinné kontroly. Len medzi 9. a 10. hodinou mohli kontroly trvať dlhšie. Mohlo sa tiež stať, že ďalší motoristi musel ipočkať na skončenie predchádzajúcich kontrol.

Niekoľko hodín systémy fungovali na záložných riešeniach (do polnoci). Podľa Lenďáka pracujú porovnateľne rýchlo ako primárne systémy. "Problém je odstránený, od pondelka systémy pracujú v ostrom režime," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Lenďák priznal, že sa mohlo stať, že na niektorých pracoviskách technických alebo emisných kontrol odmietli technici kontrolovať autá. Nepovažuje to ale za správne, keďže motoristi sa mohli spoľahnúť len na tvrdenie technikov.

Pracoviská od svojich poverených služieb pritom dostali potrebné informácie a vysvetlenie.

Nenechávajte si povinné kontroly na posledný deň

Riaditeľ poverenej služby emisných kontrol neodporúča nechávať si povinnú technickú alebo emisnú kontrolu na posledný deň. Aj keď sa to ešte nestalo, nikdy si nemôžete byť istý, či systémy nezlyhajú aj na viac ako jeden deň.

Budete mať potom problém presvedčiť policajnú kontrolu, aby vám nedala pokutu za chýbajúcu povinnú emisnú či technickú kontrolu. Policajti sú tiež oprávnení v takomto prípade zadržať vám tabuľky s evidenčným číslom a techničák.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Odporúčame riešiť emisnú kontrolu týždeň - dva dopredu," uviedol Lenďák. Predídete tak problémom s dokazovaním, že vy ste problém s chýbajúcou povinnou kontrolou nespôsobili.

DOPLENÉ 9.4. o 13:00

Ako dôkaz toho, že piatkové problémy príliš nezasiahli do fungovania STK, nám Miroslav Dedinský, konateľ spoločnosti Testek, poverenej služby technických kontrol, poslal počty technických kontrol, ktoré na Slovensku zaevidovali minulý týždeň počas pracovný dní.

  • 2.4.2013 ... 4 845,
  • 3.4.2013 ... 5 736,
  • 4.4.2013 ... 5 617,
  • 5.4.2013 ... 5 538.

V pondelok v tomto týždni evidujú 6 766 technických kontrol.

"Počet vykonaných kontrol preukazuje, že systém naďalej funguje spoľahlivo," uviedol Dedinský.

Konateľ spoločnosti Testek nám tiež napísal, že jedným z dôvodov na zavedenie novej verzie informačného systému technických kontrol vozidiel zahŕňajúcej pripravované monitorovanie STK záznamovými zariadeniami bolo zvýšenie efektívnosti dohľadu štátnej správy nad pristavovaním vozidiel na povinné technické kontroly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"V poslednej dobe sme zaznamenali viaceré verbálne útoky na informačný systém, motivované podľa nášho názoru práve snahou o spochybnenie zavedenia monitorovacích zariadení," dodal Dedinský.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 772
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 532
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 307
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu