SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Bugatti láka na nový Veyron. Odobratie titulu berie vážne

Za dverami hangáru sa môže ukrývať pripravovaný SuperVeyron automobilky Bugatti. Potvrdí Venom GT rekord aj oficiálne?

(Zdroj: Bugatti, Hennessey)

BRATISLAVA. Automobilka Bugatti zverejnila prvú oficiálnu fotografiu, ktorá má s najvyššou pravdepodobnosťou upriamiť pozornosť na pripravovaný SuperVeyron. Žiaľ, okrem veľkých hangárových dverí neukazuje nič.

Podľa viacerých internetových špekulácií je fotografia reakciou na odobratie Guinnessovho rekordu - najrýchlejšieho sériového vozidla. Automobilke dokázali, že Bugatti Veyron Super Sport dodáva zákazníkom s obmedzovačom rýchlosti nastaveným na 415 km/h (kvôli ochrane pneumatík) a porušili tak pravidlá zápisu do Guinnessovej knihy rokordov.

Sériový Veyron SS tak nemôže šprintovať deklarovanou maximálnou rýchlosťou 431,072 km/h, dosiahnutou na testovacej trati Volkswagen Ehra-Lessien v Nemecku.

Neoficiálne teraz trón najrýchlejšieho sériového automobilu okupuje samozvaný hosť Hennessey Venom GT. Automobil postavený na báze Lotusu Elise/Exige, upravený v amerických dielňach Hennessey dosiahol na dráhe americkej vojenskej základne Lemoore maximálnu rýchlosť 427,5 km/h. A mal chuť zrýchľovať ďalej.

Venom GT už oficiálny zápis v Guinnessovej knihe rekordov má a to v zrýchlení z pokoja na rýchlosť 300 km/h, čo zvládne len za 13,63 sekundy (video je dostupné aj TU.). Teraz je zrejme len otázkou času, kedy k ďalšiemu meraniu maximálnej rýchlosti prizvú „guinnessových“ zástupcov.

Či je oficiálny upútavkový obrázok reakciou na odňatie titulu najrýchlejšieho auta na svete Veyronu Super Sport alebo dopredu plánovaný krok, je teraz otázne. Už o niekoľko mesiacov, na autosalóne vo Frankfurte, predstaví Bugatti nový SuperVeyron.

Prvé informácie hovoria o výkone 1 200 kW (1 600 k) produkovaný W16 motorom s objemom osem litrov (niektoré zdroje uvádzajú až 9,6 litra) a štvoricou turbodúchadiel. Nový model by mal schudnúť viac ako 250 kg a hranicu 100 km/h dosiahnuť za 1,8 sekundy. Maximálna rýchlosť sa môže vyšplhať až na 460 km/h.

ico

Technické údaje - Hennessey Venom GT (2013)

Motor:

Typ a objem: V8, 7.0 l

Výkon: 927,65 kW (1 244 k) pri 6 600 ot/min

Krútiaci moment: 1 566 Nm pri 4 400 ot/min

Maximálne otáčky: 7 200 ot/min

Prepĺňanie: Twin turbodúchadlo s presným guľôčkovým ložiskom

Prevodovka: Šesťstupňová manuálna prevodovka Ricardo

Brzdy: Šesťpiestikové Brembo s karbónovo-keramickými kotúčmi

Rozmery: Dĺžka: 4 655 mm, Šírka: 1 960 mm, Rázvor: 2 800 mm

Pohotovostná hmotnosť: 1 244 kg

Dynamické údaje:

0 – 60 m/h (96,56 km/h): 2,7 s

0 - 100 m/h (160,93 km/h): 5,6 s

0 – 300 km/h: 13,63 s

Maximálna rýchlosť: 278 m/h (447,4 km/h)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 872
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 245
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 943
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 714
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 857
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


13 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  3. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  7. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 740
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 522
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 007
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu