BRATISLAVA. Automobilka Bugatti zverejnila prvú oficiálnu fotografiu, ktorá má s najvyššou pravdepodobnosťou upriamiť pozornosť na pripravovaný SuperVeyron. Žiaľ, okrem veľkých hangárových dverí neukazuje nič.
Podľa viacerých internetových špekulácií je fotografia reakciou na odobratie Guinnessovho rekordu - najrýchlejšieho sériového vozidla. Automobilke dokázali, že Bugatti Veyron Super Sport dodáva zákazníkom s obmedzovačom rýchlosti nastaveným na 415 km/h (kvôli ochrane pneumatík) a porušili tak pravidlá zápisu do Guinnessovej knihy rokordov.
Sériový Veyron SS tak nemôže šprintovať deklarovanou maximálnou rýchlosťou 431,072 km/h, dosiahnutou na testovacej trati Volkswagen Ehra-Lessien v Nemecku.
Neoficiálne teraz trón najrýchlejšieho sériového automobilu okupuje samozvaný hosť Hennessey Venom GT. Automobil postavený na báze Lotusu Elise/Exige, upravený v amerických dielňach Hennessey dosiahol na dráhe americkej vojenskej základne Lemoore maximálnu rýchlosť 427,5 km/h. A mal chuť zrýchľovať ďalej.
Venom GT už oficiálny zápis v Guinnessovej knihe rekordov má a to v zrýchlení z pokoja na rýchlosť 300 km/h, čo zvládne len za 13,63 sekundy (video je dostupné aj TU.). Teraz je zrejme len otázkou času, kedy k ďalšiemu meraniu maximálnej rýchlosti prizvú „guinnessových“ zástupcov.
Či je oficiálny upútavkový obrázok reakciou na odňatie titulu najrýchlejšieho auta na svete Veyronu Super Sport alebo dopredu plánovaný krok, je teraz otázne. Už o niekoľko mesiacov, na autosalóne vo Frankfurte, predstaví Bugatti nový SuperVeyron.
Prvé informácie hovoria o výkone 1 200 kW (1 600 k) produkovaný W16 motorom s objemom osem litrov (niektoré zdroje uvádzajú až 9,6 litra) a štvoricou turbodúchadiel. Nový model by mal schudnúť viac ako 250 kg a hranicu 100 km/h dosiahnuť za 1,8 sekundy. Maximálna rýchlosť sa môže vyšplhať až na 460 km/h.
Technické údaje - Hennessey Venom GT (2013)Motor:
Typ a objem: V8, 7.0 l
Výkon: 927,65 kW (1 244 k) pri 6 600 ot/min
Krútiaci moment: 1 566 Nm pri 4 400 ot/min
Maximálne otáčky: 7 200 ot/min
Prepĺňanie: Twin turbodúchadlo s presným guľôčkovým ložiskom
Prevodovka: Šesťstupňová manuálna prevodovka Ricardo
Brzdy: Šesťpiestikové Brembo s karbónovo-keramickými kotúčmi
Rozmery: Dĺžka: 4 655 mm, Šírka: 1 960 mm, Rázvor: 2 800 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1 244 kg
Dynamické údaje:
0 – 60 m/h (96,56 km/h): 2,7 s
0 - 100 m/h (160,93 km/h): 5,6 s
0 – 300 km/h: 13,63 s
Maximálna rýchlosť: 278 m/h (447,4 km/h)