BRATISLAVA. Nevedno, či prvé zverejnenie fotografií konkurenta BMW radu 5 a jemu podobných z dielní Maserati spustilo v centrále talianskej automobilky urýchlený proces zverejnenia oficiálnych fotografií, no pravdou je, že v priebehu dňa pribúdali ako huby po daždi.
Teraz je to už oficiálne: luxusný sedan, honosnejší ako súčasné Quattroporte, je na svete. Jeho úlohou bude zvýšiť celosvetové predaje zo šiestich tisíc na viac ako osemnásobok.
Maserati Ghibli dostane okrem iného aj nový naftový motor V6 s výkonom 270 koní. Trojlitrový agregát navrhol bývalý šéf oddelenia vývoja motorov pre monoposty Ferrari Paulo Martinelli a jeho kompletizácia bude prebiehať v závode Ferrari v Modene. Zvyšok vozidla postaví turínska továreň.
Aj fanúšikovia benzínových motorov si prídu na svoje. Na výber budú dva twin-turbom prepĺňané motory V6. Slabší z nich dostane do vienka „len“ 246 kW (335 k). Silnejší agregát prekročí hranicu 400 koní.
Všetky verzie modelu Ghibli budú disponovať výhradne osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF. Na európsky trh sa dostanú aj verzie s pohonom oboch náprav. Najrýchlejší model by mal zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za menej ako päť sekúnd.
Maserati Ghibli je postavený na skrátenej platforme svojho súrodenca Quattroporte. Jeho oceľovo hliníková karoséria podlezie hranicu piatich metrov o približne 10 cm. Vzhľad exteriéru nezaprie podobnosť so svojim starším bratom, no v detailoch sa odlišujú.
Aj interiér nájde svoj základ v modeli Quattroporte, no ponúkne viacero farebných kombinácií a luxusnejšie riešenia.
Na nový model čaká slávnostné odhalenie koncom tohto mesiaca na autosalóne v Šanghaji. Prvé dodávky do Európy očakávajú importéri začiatkom jesene. Ceny „najlacnejších“ modelov podlezú 50-tisíc eur.