SME

Ford Transit Courier odvezie 660 kg

Ford Transit Courier je najmenším členom úplne nového radu modelov Transit.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Na výstave úžitkových vozidiel v Birminghame mala svetovú premiéru nová kompaktná dodávka Transit Courier značky Ford.

Spoločnosť tak po prvýkrát predstaví ucelený rad štyroch modelov nasledujúcej generácie úžitkových vozidiel radu Transit.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navyše ich doplní aj nová Fiesta Van a nový Ranger, víťaz medzinárodnej súťaže Pickup Award 2013.

Veľké bočné dvere a úchytné body na montáže regálu

Transit Courier je postavený na globálnej platforme kategórie B. Objem nákladového priestoru sa vyšplhal na 2,3 m3 so štandardnými plnohodnotnými priečkami, pri celkovej dĺžke 4,16 metra. Zároveň prinesie jazdné vlastnosti a manévrovacie schopnosti známe z kategórie kompaktných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Ford Transit Courier ponúka maximálnu nosnosť 660 kg. Dokáže previezť širokú škálu tovarov a zariadení vrátane štandardnej europalety. Verziám kombi nechýbajú sklopné zadné sedadlá, delené v pomere 60:40 s vyklápacím mechanizmom.

Kabína ponúkne praktické riešenia mobilnej kancelárie, vrátane priehradky pre dokumenty formátu A4, stropného odkladacieho priestoru, zásuvky pod sedadlom vodiča a dokovacej stanice pre uloženie a nabíjanie mobilných zariadení.

Štandardnom je elektronický stabilizačný systém ESC. Transit Courier sa do predaja dostane na jar 2014.

Transit Connect s rázvorom v dvoch dĺžkach

Štýlová dodávka Transit Connect je k dispozícii vo verzii s krátkym (L1) a dlhým rázvorom (L2). Ponúka nákladový priestor s celkovým objemom 3,0 m3, resp. 3,7 m3 (SAE) a maximálne užitočné zaťaženie 1 000 kg. Spoločnosť Ford ponúka verzie Van, Double-Cab-in-Van a Kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Otvor v deliacej priečke a sedadlo spolujazdca sklápateľné do roviny, umožňujú bezpečné prevážanie nákladu s dĺžkou až 3,0 m (L1), resp. 3,4 m (L2). Dvojité sedadlo spolujazdca sklápateľné do viacerých polôh umožňuje prepravovať tri osoby v kabíne modelov Van.

Modely Kombi a Double-Cab-in-Van ponúkajú sedadlá pre päť, model L2 Kombi pre sedem osôb. Model L2 ponúka sedadlá s možnosťou sklopenia do roviny, ktoré sa podieľajú na optimalizácii nákladového priestoru, od sedadla spolujazdca smerom dozadu a umožňujú prevoz predmetov s dĺžkou až 2 metre.

Titul získal Transit Custom

300.jpgFord Transit Custom sa môže pochváliť titulom „Medzinárodná dodávka roka 2013“ a je prvým vozidlom vo svojej kategórii, ktoré získalo maximálny počet piatich hviezdičiek v hodnotení Euro NCAP.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Ford predstaví aj novú verziu s vysokou strechou. Tá poskytne dodatočných 370 mm výšky v nákladovom priestore, čím sa zvýši vzdialenosť od podlahy k streche na 1,78 m.

Verzia s vysokou strechou je k dispozícii pri modeloch s krátkym aj dlhým rázvorom, pričom vo väčšom modeli zabezpečí špičkový maximálny objem nákladového priestoru 8,3 m3.

Model s vysokou strechou bude pre zákazníkov dostupný v poslednom štvrťroku 2013.

Miesto najväčšieho zastúpi Transit

Najväčším modelom z budúcej generácie radu Transit je 2-tonový Ford Transit, ktorého uvedenie na európsky trh je naplánované na jar 2014. K dispozícii bude komplexná ponuka karosárskych štýlov a verzií, vrátane verzií Van, Double Cab-in-Van (DCiV), Kombi, Kombi Van a Bus, ako aj verzií Chassis Cab a Chassis Cowl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verzie Van sú v ponuke s tromi rôznymi dĺžkami a dvomi rôznymi výškami strechy, s viacerými možnosťami celkovej hmotnosti vozidla až do hodnoty 4,7 tony.

V porovnaní s prechádzajúcim modelom Transit zväčšila spoločnosť Ford objem nákladového priestoru asi o 10 percent pri každom modeli. Najväčšia verzia „Jumbo“ dokáže previezť 15,1 m3 nákladu. Do verzie SuperJumbo Chassis Cab sa zasa zmestia predmety s dĺžkou 5 m.

V porovnaní s predchádzajúcim modelom by mala byť kabína výrazne priestrannejšia s väčším priestorom v oblasti ramien a nad hlavami, ako aj lepším výhľadom z vozidla.

Po prvýkrát sa bude nový 2-tonový Transit predávať aj na severoamerickom trhu, kde postupne nahradí rad vozidiel E-Series.

Ford

Stánok automobilky General Motors na autosalóne v Detroite v januári 2025.

Spotrebitelia urýchlili nákupy, aby sa ich nedotkli clá.


SITA
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 7 485
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 056
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 892
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 812
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 391
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 797
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 428
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 119
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  2. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  3. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  4. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  5. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  7. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 880
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 405
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 993
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 389
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 375
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 311
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 998
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 077
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu