SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Test: Trojkovému BMW stačí na snehu zadný pohon

Náš test na snehu ukázal, že rozbeh na dvojke môže byť pri aute s automatickou prevodovkou veľmi efektívny. Diesel by mohol byť na túto triedu tichší.

Nové BMW 3 Touring si zachovalo švih predchodcu a na prvý pohľad sa veľmi nezmeniloNové BMW 3 Touring si zachovalo švih predchodcu a na prvý pohľad sa veľmi nezmenilo (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Kombi s naftovým dvojlitrom a na prvý pohľad neatraktívnym obutím so 16 palcovými diskami je vhodná kombinácia na slovenské cesty. Autu nechýba výkon a dokonca je na tom oproti predchodcovi lepšie aj s vnútorným priestorom a využitím kufra.

Vo verzii 320d Sport sme čakali lepšie odhlučnenie naftového motora, ktorý bude s výkonom 135 kW zlatou strednou cestou v ponuke. Ani do predpísanej spotreby sme sa nevmestili a namiesto 4,8 l/100 km to bolo v reálnych podmienkach testu 6,4 l/100 km.

Pri troche snahy sme sa s autom dostali minimálne na 5,4 l/100 km. Po šoférskej stránke ostalo BMW 3 tým, čo sme od neho čakali a opäť sa raz ukázalo, že zadný pohon má čo povedať motoristovi a na snehu sa nestratí.

Prevodovka vidí dopredu

Posed za volantom si treba zaslúžiť trochu ťažším nastupovaním, následne však BMW 3 (ako jeho predchodca) "prirastie" k zadku. Dobrý pocit z jazdy umocňuje osemstupňový automat s veľmi intuitívnym programom automatického radenia.

Prevodovka vždy pripraví taký stupeň, akoby videla na cestu alebo čítala myšlienky vodiča. Vysoký počet stupňov má výhodu v udržaní "úsporných" otáčok pri každej rýchlosti a nevýhodou je trošku pomalšia reakcia, ak treba podradiť pri intenzívnom brzdení o veľa stupňov.

Samozrejme nová trojka kombi ostáva BMW aj cenovou politikou, pretože základná verzia 320d Touring stojí prijateľných 37500 eur, avšak "trocha" výbavy navyše v testovanom aute vynieslo cenovku o 20000 eur vyššie.

Cenu možno ospravedlniť tým, že slogan "radosť z jazdy" ani v tejto generácii radu 3 nevyznieva ako klišé. Tohtoročná dlhá zima a radovánky na snehu nás inšpirovali k porovnaniu jednotlivých spôsobov akcelerácie na snehu so zadným pohonom.

Pozrite si ako sme boli najrýchlejší a uvidíte tiež bravúrny výkon trakčnej kontroly pri rozbehu na snehu.

ico

KUPUJEM - NEKUPUJEM

Klasické BMW ma baví presne v takejto forme, hoci k trojke pasuje naftový alebo benzínový šesťvalec. Dvom valcom navyše alebo benzínu by som obetoval výbavu. A kupujem, lebo za ten pocit z jazdy to stojí.

Rasťo Chvála

Technické parametre

Značka

BMW

Model

320d Touring

Motor

naftový štvorvalec

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1995

Výkon (kw(k))

135 (184)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

380

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2750

Emisie CO2 (g/km)

125

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2810

Dĺžka (mm)

4624

Šírka (mm)

1811

Výška (mm)

1429

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1565

Objem palivovej nádrže (l)

57

Objem batož. priestoru (l)

495

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

7,6

Maximálna rýchlosť (km/h)

226

Spotreba mesto(l/100 km)

5,7

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,0

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,7

Cena test. modelu od (eur)

37500

ico

Ako so zadkom na snehu?

Dobré rozloženie hmotnosti a rozumný zásah elektroniky dávajú zadnému pohonu šance aj v zime. Napokon v ére pohonu všetkých kolies si stačí spomenúť na staré časy, keď väčšina z nás jazdila so zadným pohonom. Aspoň sme mali lepšiu spätnú väzbu od šmykľavej cesty.

Vďaka polemike čitateľov a dostatku snehu sme sa pustili do porovnania jednotlivých spôsobov akcelerácie na snehu so zadným pohonom. Na kašovitom snehu s tvrdým podkladom boli rozdiely menšie, pretože na mokrom a čerstvom stačí na úvod vymydliť pod kolesom zrkadlovo lesklú plochu a je jedno aký spôsob ďalej použijete.

Bez elektroniky teda s vypnutou kontrolou aj esp všetko záleží na nohe vodiča a naladení auta, aby sa dalo plynule regulovať nárast výkonu. S dieselom to ide pochopiteľne ťažšie. Pri automatickej prevodovke však výrazne pomáha pohnutie na druhom stupni.

Mimochodom takto pracoval "Snow" režim už v automatickej prevodovke od BMW E36. Ak využijete plynulý ťah meniča na začiatku na prvotný pohyb, na dvojke sa pohýna výborne. Opakované merania ukázali, že stabiliazčný systém dokáže aj pri plyne na podlahe takmer dorovnať vydarené pohnutie skúseného vodiča. Teda až na extrémne prípady možno elektronike dôverovať.

Zadný pohon vychováva

Prirodzene, že život s pohonom všetkých kolies je na snehu jednoduchší, najmä v stúpaniach po zasnežených cestách. Aj na zasneženom parkovisku zadný pohon najskôr zapadne a vyžaduje si v kopci viac šoférskeho umenia.

Na druhej strane, na asfalte vôbec neobmedzuje, auto s ním lepšie zatáča a na snehu so stabilizačným systémom určite náhle "neodstrelí". Okrem toho zadný pohon dáva vodičovi najskôr najavo, že jazdí po šmykľavej ceste.

Slabší vodiči obyčajne ak majú možnosť, siahajú po pohone všetkých kolies 4x4 a systémoch, ktoré maskujú rezervy za volantom. Môže aj nemusí prísť situácia, kedy sa to spočíta.

Obdobne je to s carvingovými lyžami, na ktorých sa ľahšie jazdí, aj amatér vie ísť veľmi rýchlo a efektne, ale v kritickej situácii mu to lyže spočítajú aj s úrokmi. Chápeme dnešné trendy a nezvratný smer vývoja, avšak zadný pohon má svoje čaro aj význam.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 577
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 743
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 426
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 380
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 822
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 050
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 504
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 447
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 227
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 088
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N