SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Toyota, Nissan, Honda a Mazda zvolávajú na opravu milióny áut

Dôvodom sú problémy s airbagmi na strane spolujazdca.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Airbag spolujazdca na starších autách môže zraniť cestujúceho. Štyri automobilky z Japonska ho preto radšej vymenia.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME

BRATISLAVA. Vodiči, ktorým parkuje v garáži či pred domom Honda Civic alebo Toyota Corolla spred desiatich rokov, môžu čakať pozvánku do servisu. Skontrolujú im tam airbagy v aute.

Airbag na mieste spolujazdca môže totiž vytvoriť pri vystrelení privysoký tlak. Hrozí, že sa rozdrví obal nafukovacieho zariadenia a črepy môžu ohroziť cestujúceho.

Okrem Hondy a Toyoty zvolávajú staršie autá do servisu aj spoločnosti Nissan a Mazda.

Všetky vozidlá majú spoločného dodávateľa airbagov, podľa britského denníka Daily Telegraph ide o firmu Takata z Japonska.

U nás možno dvetisíc áut

Akých modelov sa týka u nás
Toyota
  • Avensis, Corolla a Yaris, vyrobené v rokoch 2001 až 2003.

Honda

  • Civic, Stream, Jazz, CR-V, ktoré boli vyrobené v rokoch 2001 až 2003.

Nissan

  • Almera, Pathfinder, Patrol, Terrano II, X-Trail, PickUp z rokov 2000 až 2003.

Mazda

  • Celosvetovo zvoláva 45­-tisíc áut, koľko a aké modely u nás, nevedno.

Asi dvetisíc áut štyroch spomínaných japonských značiek môže jazdiť aj po slovenských cestách.

Honda má problém so štyrmi modelmi vyrobenými v rokoch 2001 až 2003. U nás sa predalo 122 kusov, vraví Aurel Klátik z pobočky Hondy.

V rovnakom čase používala problémové airbagy aj Toyota, montovala ich do štyroch modelov. „Na Slovensku sa problém týka asi 1300 áut,“ povedala Petra Tomová zo spoločnosti Toyota Motor.

Nissan preveruje, koľko u nás zvolá do servisov áut. Airbag od firmy Takata montoval do šiestich modelov, medzi nimi napríklad Almera či Pathfinder.

Stanovisko spoločnosti Mazda sa nám nepodarilo získať.

Vo svete sú ich milióny

Po celom svete zvolávajú štyri firmy do servisov asi 3,4 milióna áut.

Najviac ich eviduje Toyota. V USA a Kanade si zavolá 580-tisíc vozidiel, 490-tisíc pôjde do servisu v Európe a asi 320-tisíc v Japonsku.

Honda napočítala asi 1,14 milióna áut s airbagom od firmy Takata. Väčšinou v Severnej Amerike, v Európe ich má 56-tisíc. Nissan zvoláva celosvetovo 480-tisíc vozidiel a Mazda niečo vyše 45-tisíc.

Výmena bude grátis

Majiteľov týchto áut budú zvolávať postupne do servisov, kde im airbag na strane spolujazdca grátis vymenia.

„Modul airbagu spolujazdca bude vymenený za nový diel,“ potvrdil Klátik z Hondy.

Automobilka Toyota tvrdí, že airbagy chcú vymeniť po piatich prípadoch problematického nafukovania v jej autách. Dva mala zachytiť v Japonsku a tri v Spojených štátoch. „Nik nebol zranený,“ dodal.

Toyota za posledné štyri roky zvolala do servisov asi 15 miliónov áut, tvrdí The Daily Telegraph.

Zákazníkom opravovala plynový pedál, brzdy, chybu v motore, zaznamenala už však aj prípady chybných airbagov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 070
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 310
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 643
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 668
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 084
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 012
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


6 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


8 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  4. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  5. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  6. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  8. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 648
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 028
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 759
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 689
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 936
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 767
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu