SME

Polícia zvýši dohľad nad chodcami

Tento rok zavinili chodci 109 nehôd. Polícia eviduje 252 zrazení chodcov, 15 z nich neprežilo.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Policajti zvýšia dohľad nad chodcami, aby ochránili čo najviac životov. Informovala o tom Denisa Baloghová, hovorkyňa policajného prezídia.

Policajti by už mali chodcov strážiť

Viac policajtov by podľa Baloghovej malo byť už v týchto dňoch v okolí priechodov pre chodcov, v blízkosti škôl, nemocníc, železničných a autobusových staníc, kostolov, cintorínov, nákupných centier.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nevynechajú ani miesta mimo zastavaných oblastí, či časti obcí bez funkčného verejného osvetlenia. Jednoducho budú všade tam, kde je predpoklad zvýšeného výskytu chodcov," dodala policajná hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Za tri mesiace tohto roka zavinili chodci 109 nehôd. Zomreli pri nich siedmi chodci, ťažko sa zranilo ďalších 25 a ľahko 65 chodcov.

"Zrážku s chodcom evidujeme v 252 prípadoch, zomreli pri nich 15," uviedla Baloghová.

Aj chodci na cestách alebo na chodníkoch majú povinnosti

Podľa policajnej hovorkyne majú vodiči veľmi ťažkú úlohu zabrániť nehode, ak sa spoja tma, slabo osvetlené ulice, chodci v čiernom, často pod vplyvom alkoholu.

Predpisy vyžadujú, aby za zníženej viditeľnosti mimo obce mal chodec idúci po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe reflexné prvky alebo oblečený reflexný odev.

Električka má prednosť. Chodec je povinný umožniť jej plynulý prejazd.

Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod musia brať ohľad na prichádzajúce autá najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinkách. To platí aj voči vodičom odbočujúcim na cestu, cez ktorú chodci prechádzajú.

SkryťVypnúť reklamu

Chodec nesmie vstupovať na cestu, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich áut nemôže cez cestu bezpečne prejsť.

Mimo priechodu sa smie cez cestu prechádzať len kolmo na jej os, najkratším smerom. Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva. Len čo vojde na cestu, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. To platí na priechode i mimo neho.

Vodiči musia hlavne predvídať. Spomaliť najmä v miestach, kde je pravdepodobnosť výskytu chodcov. Kritické sú autobusové zastávky, často sa stáva, že chodec vybehne pred autobusom rovno pod kolesá auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 732
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 136
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 071
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 511
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 428
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 937
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 539
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  2. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  3. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  4. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  5. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  7. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  8. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 941
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 227
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 437
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 057
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 796
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 551
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 355
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 081
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu