BRATISLAVA. Nový štvorvalcový motor EcoBoost so zdvihovým objemom valcov 1,5 litra sa dostane pod kapotu amerického modelu Fusion a jeho európskeho „dvojníka“ Mondeo. Benzínový motor je určený na globálne trhy, no jeho predstavenie v Číne nie je náhodné. Práve tam totiž zdvihli sadzbu dane za motory objemnejšie ako 1,5-litra.
Od novej pohonnej jednotky sa očakáva, že výkonovo zastúpi motor EcoBoost s objemom 1,6-litra no prinesie nižšiu spotrebu a emisie.
Motor bude v súčasnosti piatym z radu EcoBoost, ktorý predstavila automobilka prvýkrát v roku 2009 ako označenie 3,5-litrového V6 agregátu. O rok neskôr pridal Ford pohonnú jednotku s objemom dva litre a v roku 2011 už spomenutý 1,6-litrový motor EcoBoost. Asi najväčší úspech však slávi ocenený trojvalec 1,0 EcoBoost predstavený vlani.
Nový agregát bude obsahovať priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov. Novinkou je elektronicky ovládaná spojka remeňového pohonu vodného čerpadla. Ford tvrdí, že zvyšuje účinnosť motora tým, že skracuje dobu zahrievania.
Nový motor bude produkovať továreň Ford v rumunskom závode v Craiove už začiatkom budúceho mesiaca. Ďalšie miesta výroby budú oznámené neskôr. Automobilka Ford spolu s novým motorom vyrobí ročne 1,6-milióna motorov EcoBoost.