BRATISLAVA. Spoločnosti Aston Martin a Alset Global sa chcú do histórie zapísať s vozidlom, ktoré nebude na pretekárskom okruhu produkovať škodlivé emisie. Pre splnenie tohto cieľa použijú Aston Martin Rapid S.
Upravenému spaľovaciemu agregátu Aston V12 s objemom šesť litrov pribudli dve turbodúchadlá. Štyri vysokotlakové nádrže z uhlíkových vlákien, s celkovou kapacitou 3,23 kg vodíka, ktorý je uskladnený pod tlakom 350 barov, by mali zabezpečiť dostatok paliva na 250 km.
Automobil je schopný spaľovať aj klasický benzín, alebo bežať v režime kombinovanom. Počas jedného kola pretekov bude motor spaľovať výhradne vodík a jedinou emisiou sa tak stane voda.
Cieľom projektu je demonštrovať možnosti použitia vodíka v automobiloch za prijateľné vstupné náklady. Spoločnosť Alset Global totiž vypočítala, že sériový model Aston Martin Rapide S spaľujúci vodík, by bol drahší „len o 15 %”. Z jeho celkovej ceny auta to však tvorí dosť slušný balík.
Na okruhu Nürburgring sa 24 hodinových pretekov už o mesiac zúčastní viac ako 150 automobilov.