Autá budú mať v kolesách dodatočné motory

Nemecká spoločnosť Schaeffler vyvinula špeciálny náboj kolesa, ktorého súčasťou sú elektromotor, riadiaca elektronika aj brzda. Zmestí sa do disku 16-palcového kolesa.

(Zdroj: Schaeffler)

BRATISLAVA. Nemecká firma Schaeffler spolu s Fordom prerobila malú Fiestu. Pridala jej elektrický pohon zadnej nápravy E-Wheel Drive Beta.

Relatívnou novinkou sú elektromotory integrované v 16-palcových kolesách zadnej nápravy vo svojej druhej generácii.

Keď pracujú oba elektromotory spoločne, vyvinú celkovo trvalý výkon až 66 kW (90 k). V prípade akcelerácie až 40 kW (54 k) na koleso. Kvapalinou chladené elektromotory oboch kolies, napájané napätím 420 V ponúknu až 700 Nm krútiaceho momentu.

300.jpgObsah jedného kolesa vrátane pohonnej jednotky, bŕzd i riadiacej elektroniky váži 53 kg a zmestí sa do upraveného ráfika s rozmerom 16-palcov. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou systém schudol o šesť kilogramov.

Tlačová správa uvádza, že napriek vyššej neodpruženej hmotnosti, umožňuje E-Wheel Drive dynamickú jazdu. Navyše, elektronika môže dávkovať krútiaci moment samostatne pre každé koleso zvlášť.

Systém by mal byť integrovateľný do akéhokoľvek vozidla, a tak zo štandardnej Fiesty získate automobil s pohonom oboch náprav.

Samozrejmosťou sú používanie spaľovacieho motora, kombinovaná prevádza, alebo jazda výhradne s pomocou elektromotorov v kolese.

Integrácia je možná aj do vozidla bez spaľovacieho motora, kde na pohon môže slúžiť výhradne systém kolies E-Wheel Drive.

Žiaľ, spoločnosť Schaeffler neuvádza konkrétne prípady umiestenia a kapacity akumulátorov, bez ktorých elektromotor v aute zatiaľ nefunguje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 55 221
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 873
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 027
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 967
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 513
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 770
  7. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 5 673
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 135
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 451
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 060