Autá budú mať v kolesách dodatočné motory

Nemecká spoločnosť Schaeffler vyvinula špeciálny náboj kolesa, ktorého súčasťou sú elektromotor, riadiaca elektronika aj brzda. Zmestí sa do disku 16-palcového kolesa.

(Zdroj: Schaeffler)

BRATISLAVA. Nemecká firma Schaeffler spolu s Fordom prerobila malú Fiestu. Pridala jej elektrický pohon zadnej nápravy E-Wheel Drive Beta.

Relatívnou novinkou sú elektromotory integrované v 16-palcových kolesách zadnej nápravy vo svojej druhej generácii.

Keď pracujú oba elektromotory spoločne, vyvinú celkovo trvalý výkon až 66 kW (90 k). V prípade akcelerácie až 40 kW (54 k) na koleso. Kvapalinou chladené elektromotory oboch kolies, napájané napätím 420 V ponúknu až 700 Nm krútiaceho momentu.

300.jpgObsah jedného kolesa vrátane pohonnej jednotky, bŕzd i riadiacej elektroniky váži 53 kg a zmestí sa do upraveného ráfika s rozmerom 16-palcov. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou systém schudol o šesť kilogramov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tlačová správa uvádza, že napriek vyššej neodpruženej hmotnosti, umožňuje E-Wheel Drive dynamickú jazdu. Navyše, elektronika môže dávkovať krútiaci moment samostatne pre každé koleso zvlášť.

Systém by mal byť integrovateľný do akéhokoľvek vozidla, a tak zo štandardnej Fiesty získate automobil s pohonom oboch náprav.

Samozrejmosťou sú používanie spaľovacieho motora, kombinovaná prevádza, alebo jazda výhradne s pomocou elektromotorov v kolese.

Integrácia je možná aj do vozidla bez spaľovacieho motora, kde na pohon môže slúžiť výhradne systém kolies E-Wheel Drive.

Žiaľ, spoločnosť Schaeffler neuvádza konkrétne prípady umiestenia a kapacity akumulátorov, bez ktorých elektromotor v aute zatiaľ nefunguje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 049
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 914
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 297
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 709
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 516