BRATISLAVA. Súčasná generácia Renaultu Laguna je na trhu takmer šesť rokov a ďalšie omladenie prichádza zrejme posledný raz. Pôjde však len o čiastočné úpravy, na novú masku zabudnite. Facelift sa obmedzil na svetlá denného svietenia, ktoré dostali diódovú techniku. Nové budú aj zliatinové disky kolies a vzory čalúnenia interiéru.
Významnejšou zmenou bude ponuka motorov, ktoré sú viac zamerané na zníženie spotreby paliva a emisií. Turbodiesel s objemom 1,5-litra a výkonom 81 kW (110 k) bude k dispozícii aj so šesťstupňovou prevodovkou EDC s dvoma spojkami.
V tejto kombinácii si Laguna vyžiada v priemere 4,3 l paliva na 100 kilometrov jazdy. Manuálna prevodovka s rovnakým počtom stupňov zníži spotrebu o ďalšie deci nafty.
Najvýkonnejší motor 3,0 dCi V6 s výkonom 176 kW (240 k) určený výhradne pre kupé verziu, je možné kombinovať len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Ani ostatné vznetové jednotky sa nedočkali dvojspojkovej prevodovky EDC.
Dvojlitrové vznetové jednotky sa teraz chvália „titulom“ Energy, za ktorým sa ukrýva systém stop-štart, pokročilý teplotný manažment motora a čerpadlo oleja s variabilným prietokom. Zlepšenie účinnosti motora by malo opäť stlačiť spotrebu smerom dole.
Z benzínových agregátov budú k dispozícii atmosférický 2,0 16V (103 kW) a preplňovaný dvojliter 2,0 TCe (132 kW). Silnejší z nich je spriahnutý výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Do ponuky príplatkovej výbavy sa dostal aj navigačný a multimediálny systém R-Link so sedempalcovou, farebnou dotykovou obrazovkou. Aj naďalej bude v ponuke verzia so systémom natáčania zadných kolies 4Control.
Modernizovaný Renault Laguna sa na európske trhy dostane v polovici júna.