SME

Porovnali sme malé diesle v Peugeote 208 a Renaulte Clio

Dva malé naftové motory majú porovnateľnú dynamiku aj spotrebu. Peugeotu vyhovuje viac mesto a Renault je lepší na okresných cestách. Systém štart stop dotiahol Peugeot najďalej.

Malé naftové motory si vystačia aj s päťstupňovými prevodovkami a vodič bez toho aby sa zamýšľal nad spotrebou bude jazdiť pod päť litrov na sto kilometrov.Malé naftové motory si vystačia aj s päťstupňovými prevodovkami a vodič bez toho aby sa zamýšľal nad spotrebou bude jazdiť pod päť litrov na sto kilometrov. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Porovnávací test mal uľahčiť výber spomedzi dvoch francúzskych rivalov s naftovými motormi a pritom nastal pravý opak. Jazdenie, porovnávanie a merania poukázali na veľmi malé rozdiely medzi Peugeotom s naftovým motorom 1,6 e-HDi a novým Cliom s agregátom 1,5 dCi v najsilnejšej verzii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V cenách si nemajú obe autá čo vykrikovať, pretože Peugeot je s daným motorom o niečo prístupnejší a Renault zasa ponúka verziu s výkonom 66 kW s bohatšou výbavou. Ak plánujete kúpu malého diesela s vidinou papierovo excelentnej nízkej spotreby, počítajte s tým, že s metalízou vrazíte do auta cez 14-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Renault ponúka k výkonnejšej verzii 1,5 dCi systém automatického štartovania a vypínania motora, super výbavu Dynamique, športovejšie ladený podvozok, bezkľúčový systém s kartou a štartovanie tlačidlom.

Peugeot vsadil na mäkší podvozok, jednoduchšiu výbavu ale podstatne pokročilejší systém štartovania a vypínania motora e-HDi.

Každý prišiel z inej planéty

Pridanou hodnotou oboch francúzskych áut je vlastná tvár a odlišný pohľad na vec. Ani jedno z áut nikoho nekopíruje v interiéri, má vlastné nápady a množstvo fantázie.

V Renaulte to trochu prehnali s plastovým obkladom volantu a lesklými plochami, Peugeot aj vo výbave Active+ nechal plastový veniec volantu a na prvý pohľad menej lákavé výplne dverí.

V priamom porovnaní sa nám lepšie nastupovalo na zadné sedadlá v Peugeote, pretože Renault dal zrejme prioritu batožinovému priestoru a znižujúcej sa streche.

SkryťVypnúť reklamu

Po týždni jazdenia sa farebne a materiálovo pestrý Renault paradoxne blížil viac mužskej náture, ako žensky ladený Peugeot.

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

peugeot 208 ehdi

Renault Clio

Verzia

1,6 e-HDi

1,5 dCi

Stav tachometra (km)

21.178

12.235

Pohotovostná hmotnosť podľa TP (kg)

1265

1279

Počasie počas testu

slnečno

slnečno

Teplota (°C)

8

8

Stabilizačný systém

nevypínateľný

nevypínateľný

Pneumatiky

Krisalp HR2

Continental ContiWinetrContact

Rozmer a index pneumatík

185/65 R15

195/55 R16

Spotreba - úsporne (l/100km)

4,5

4,4

Spotreba - záťaž (l/100km)

5,3

5,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

4,8

4,9

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

11,83

11,95

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,55

41,13

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

5,32

5,48

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

6,58

6,57

Renault krája zákruty

Zaškatuľkovanie na mužské a ženské auto spôsobili jazdné vlastnosti a podvozok. Renault má strmšie riadenie, precíznejšie vykrajuje stopu, má tvrdší podvozok, ktorý však trochu lepšie aj na nízkoprofilových pneumatikách zvláda nerovnosti.

Z Peugeotu má vodič lepší výhľad a prehľad vôkol, je mäkší a jazda v zákrutách až tak nestrháva pozornosť. Radenie prevodových stupňov v Peugeote má dlhšie dráhy a je akoby voľnejšie, čo si paradoxne nejedna žena pochvaľovala.

Z nášho mužského pohľadu neexceluje ani radenie v Renaulte, zdá sa však precíznejšie. Do konca testu sme sa v tíme škriepili, ktorý palubný systém s navigáciou, multimediálnym prostredím a dotykovými obrazovkami je lepší. Pred kúpu si vyskúšajte obe autá a uvidíme komu dáte za pravdu. Obe francúzske vozidlá však svojimi displejmi a vymoženosťami patria na špičku triedy.

SkryťVypnúť reklamu

V záťaži žral menej Peugeot

Diesele sme najskôr zahriali na horehronských rozbitých cestách, potom prehnali cez horský prechod Čertovica a tempo kleslo na liptovskej promenáde popod Tatry.

Dovtedajšia spotreba stúpla cez Čertovicu viac v Cliu, ktoré však bolo následne na vidieckych cestách úspornejšie. Vo Východnej sme zastavili so spotrebou 4,4 l/100 km na Cliu a 4,5 l/100 km na Peugeote. Na cestách prvej triedy sa zdal byť o trochu lepší motor Clia, avšak na diaľničnej časti testu strácal dych a v strmšom stúpaní diaľnice nevládal na päťke udržať 130 km/h tak ako Peugeot.

Ak sme na autá viac pritlačili, úspornejší a svižnejší bol Peugeot. Po diaľničnej vložke, simulácii mesta a sérii meraní dynamiky mal Peugeot spotrebu 5,3 a Clio 5,7 litra/100 km. V konečnom účtovaní mali obe autá spotrebu tesne pod päť litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V dynamických meraniach motorov bol málinko lepší Peugeot. Renault zase stiahol víťazstvo na svoju stranu v brzdení. S Peugeotom sa prehľadnejšie parkuje a obe autá výborne nastavili päťstupňové prevodovky na použitie v meste.

Kým konkurenčné autá mávajú k dieselom nevhodný stály prevod a vyžadujú zbytočné radenie v meste, tieto dve dostali ideálny stály prevod.

Technické parametre

Značka

Peugeot

Renault

Model

208 Active+

Clio Dynamique

Motor

1,6 e-HDi

1,5 dCi S&S

Počet valcov/ventilov

4/16

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1560

1461

Výkon (kw(k))

68 (92)

66 (90)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

4000

Krútiaci moment (Nm)

230

220

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1750

Prevodovka

manuálna

manuálna

Počet stupňov

5

5

Rázvor náprav (mm)

2538

2589

Dĺžka (mm)

3962

4062

Šírka (mm)

1829

1732

Výška (mm)

1460

1448

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1265

1146

Objem batož. priestoru (l)

285

300

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

10,9

11,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

185

178

Kombinovaná spotreba (l/100km)

3,9

3,6

Cena modelu od (eur)

9.590

9.190

Cena motorizácie od (eur)

13.590

13.990

Peugeot štartuje do nemoty

Najväčší rozdiel ukázal systém štart-stop, pretože Peugeot ponúka systém e-HDi a štartovanie pomocou alternátora, ktorý "nakopne" motor hneď do pracovných otáčok. Stačí dotyk na spojkový pedál a motor beží bez trasľavého a dlhého štartovania.

Test systémov sme začali na letisku pri kužeľoch rozmiestnených v presných vzdialenostiach a simulovali sme pohýnanie v kolóne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obe autá boli práve po dlhej jazde mimo "mesta" a všetky elektrické zariadenia mali vypnuté. Aj po 55 zastaveniach stále vypli motor veľmi ochotne, pritom vzdialenosti medzi zastaveniami boli len 18 metrov. Tak sme sa rozhodli stáť vo fingovanej zápche bez pohnutia.

Clio vydržalo skoro päť minút a potom sa naštartovalo. S Peugeotom 208 e-HDi by sme tam stáli asi dodnes. Jeho systém štart stop je asi najlepší, lebo vypne motor pri dojazde do križovatky už od rýchlosti 20 km/h (ak máte zaradený neutrál).

Stačilo štartovať neskôr

A takto to dáva zmysel, lebo často si dáte neutrál a čakáte na dojazd k prechodu pre chodcov alebo do križovatky s úmyslom, že tam budete stáť.

Kým prídete, situácia sa zmení tak, že stojíte len tri sekundy a v bežnom systéme štart stop je vypnutie zbytočné. S Peugeotom však motor stojí dlhšie a hlavne brutálne rýchlo štartuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým jeden vodič v Cliu stúpil na spojku a auto začalo štartovať, druhý vodič si v Peugeote počkal na zvuk štartujúceho auta, teda oneskorene stlačil spojku, ale s autom sa pohol skôr.

Finálny rozstrel nastal po zapnutí stieračov, diaľkových svetiel, rádia a klimatizácie. Vtedy Clio po šiestich štartoch a vypnutiach už nechalo naštartovaný motor. Peugeot stále vypínal.

vychodna.jpg

Na okresných cestách vyhralo v spotrebe Clio, lebo jeho presný palubný počítač ukazoval vo Východnej 4,4 l/100km. Cestou k diaľnici spotreba klesla ešte na 3,9 l/100 km.

elektrika.jpg

V porovnaní ŠTART-STOP systémov vyhral Peugeot, lebo aktívne fungoval aj pri plnej elektrickej záťaži svetiel, stieračov a klimatizácie.

plastak.jpg

Peugeot aj vo výbave Active+ nechal vodičovi plastový veniec volantu.

volant.jpg

Renault zase "vylepšil" inak príjemný volant plastovou ozdobou, ktorá je tu na nič.

brzdy.jpg

V brzdách bol jednoznačne lepší Renault a hoci mal lepšie pneumatiky, jeho podvozok vyhral.

kolona.jpg

V kolóne by štart-stop systémy fungovali naozaj dlho. Bez klimatizácie a svetiel aj 55 opakovaní.

media.jpg

V multimediálnej oblasti patria obe autá na špičku. Clio je možno na pohľad jednoduchšie, Peugeot má inú logiku a lepší displej.

mesto.jpg

Päťstupňové prevodovky navrhli hlavne do mesta, o niečo viac sa sem hodí Peugeot s lepším výhľadom aj štart stop systémom.

nastupovanie.jpg

Dynamicky ladené Clio má nižšiu strechu a podstatne horšie nastupovanie na zadné sedadlá ako Peugeot.

posed.jpg

Vyskúšajte si, či vám bude posed v Peugeote vyhovovať. Niekomu sadne ako uliaty a niekomu zase prekáža horizontálne delenie.

regina.jpg

Duálne zobrazovanie na displeji medzi budíkmi si zaslúži pochvalu. Na centrálny displej v podstate netreba pozerať.

renault_kokpit.jpg

Clio už kokpitom navodzuje atmosféru dynamickej jazdy.

start_stop.jpg

Vodič Peugeotu čakal na zvuk štartovania Clia a až vtedy stlačil spojku. Pohol sa však prvý, lebo Peugeot štartuje motor za polovičný čas z Clia.

Peugeot

Súvisiace témy: Renault
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 048
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 161
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 035
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 985
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 629
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 6 035
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 339
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 178
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  2. Daniel Bíro: Japonské dny v Ostravě patria medzi populárne a obľúbené podujatia. Čím sú lákavé a zaujímavé pre návštevníkov?
  3. Irena Šimuneková: Letecké múzeum Slávnica
  4. Ján Žabka: Povinná maturita z matematiky zas a znova
  5. Andrii Bashlak: Možno nás už umelá inteligencia nenápadne nahrádza v práci – bez škandálu?
  6. Dagmar Szabó: Najlepší záujem detí bol ignorovaný: Prípad, ktorý prehliadol hlas odborníkov aj samých detí
  7. Emil Sútor : 10 dôvodov, prečo ľudia kupujú čokoládu. Niektoré vás možno prekvapia
  8. Vladimír Krátky: Šaško dnes opäť krasorečnil o snahe riešiť prúser „ Zdravotníctvo “, u Závodského na Exprese .
  1. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 605
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 17 186
  3. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 096
  4. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 479
  5. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 335
  6. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 9 763
  7. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 723
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 8 742
  1. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  2. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  3. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  4. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  5. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  6. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  7. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  8. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
SkryťZatvoriť reklamu