SME

Porovnali sme malé diesle v Peugeote 208 a Renaulte Clio

Dva malé naftové motory majú porovnateľnú dynamiku aj spotrebu. Peugeotu vyhovuje viac mesto a Renault je lepší na okresných cestách. Systém štart stop dotiahol Peugeot najďalej.

Malé naftové motory si vystačia aj s päťstupňovými prevodovkami a vodič bez toho aby sa zamýšľal nad spotrebou bude jazdiť pod päť litrov na sto kilometrov.Malé naftové motory si vystačia aj s päťstupňovými prevodovkami a vodič bez toho aby sa zamýšľal nad spotrebou bude jazdiť pod päť litrov na sto kilometrov. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Porovnávací test mal uľahčiť výber spomedzi dvoch francúzskych rivalov s naftovými motormi a pritom nastal pravý opak. Jazdenie, porovnávanie a merania poukázali na veľmi malé rozdiely medzi Peugeotom s naftovým motorom 1,6 e-HDi a novým Cliom s agregátom 1,5 dCi v najsilnejšej verzii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V cenách si nemajú obe autá čo vykrikovať, pretože Peugeot je s daným motorom o niečo prístupnejší a Renault zasa ponúka verziu s výkonom 66 kW s bohatšou výbavou. Ak plánujete kúpu malého diesela s vidinou papierovo excelentnej nízkej spotreby, počítajte s tým, že s metalízou vrazíte do auta cez 14-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Renault ponúka k výkonnejšej verzii 1,5 dCi systém automatického štartovania a vypínania motora, super výbavu Dynamique, športovejšie ladený podvozok, bezkľúčový systém s kartou a štartovanie tlačidlom.

Peugeot vsadil na mäkší podvozok, jednoduchšiu výbavu ale podstatne pokročilejší systém štartovania a vypínania motora e-HDi.

Každý prišiel z inej planéty

Pridanou hodnotou oboch francúzskych áut je vlastná tvár a odlišný pohľad na vec. Ani jedno z áut nikoho nekopíruje v interiéri, má vlastné nápady a množstvo fantázie.

V Renaulte to trochu prehnali s plastovým obkladom volantu a lesklými plochami, Peugeot aj vo výbave Active+ nechal plastový veniec volantu a na prvý pohľad menej lákavé výplne dverí.

V priamom porovnaní sa nám lepšie nastupovalo na zadné sedadlá v Peugeote, pretože Renault dal zrejme prioritu batožinovému priestoru a znižujúcej sa streche.

SkryťVypnúť reklamu

Po týždni jazdenia sa farebne a materiálovo pestrý Renault paradoxne blížil viac mužskej náture, ako žensky ladený Peugeot.

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

peugeot 208 ehdi

Renault Clio

Verzia

1,6 e-HDi

1,5 dCi

Stav tachometra (km)

21.178

12.235

Pohotovostná hmotnosť podľa TP (kg)

1265

1279

Počasie počas testu

slnečno

slnečno

Teplota (°C)

8

8

Stabilizačný systém

nevypínateľný

nevypínateľný

Pneumatiky

Krisalp HR2

Continental ContiWinetrContact

Rozmer a index pneumatík

185/65 R15

195/55 R16

Spotreba - úsporne (l/100km)

4,5

4,4

Spotreba - záťaž (l/100km)

5,3

5,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

4,8

4,9

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

11,83

11,95

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,55

41,13

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

5,32

5,48

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

6,58

6,57

Renault krája zákruty

Zaškatuľkovanie na mužské a ženské auto spôsobili jazdné vlastnosti a podvozok. Renault má strmšie riadenie, precíznejšie vykrajuje stopu, má tvrdší podvozok, ktorý však trochu lepšie aj na nízkoprofilových pneumatikách zvláda nerovnosti.

Z Peugeotu má vodič lepší výhľad a prehľad vôkol, je mäkší a jazda v zákrutách až tak nestrháva pozornosť. Radenie prevodových stupňov v Peugeote má dlhšie dráhy a je akoby voľnejšie, čo si paradoxne nejedna žena pochvaľovala.

Z nášho mužského pohľadu neexceluje ani radenie v Renaulte, zdá sa však precíznejšie. Do konca testu sme sa v tíme škriepili, ktorý palubný systém s navigáciou, multimediálnym prostredím a dotykovými obrazovkami je lepší. Pred kúpu si vyskúšajte obe autá a uvidíme komu dáte za pravdu. Obe francúzske vozidlá však svojimi displejmi a vymoženosťami patria na špičku triedy.

SkryťVypnúť reklamu

V záťaži žral menej Peugeot

Diesele sme najskôr zahriali na horehronských rozbitých cestách, potom prehnali cez horský prechod Čertovica a tempo kleslo na liptovskej promenáde popod Tatry.

Dovtedajšia spotreba stúpla cez Čertovicu viac v Cliu, ktoré však bolo následne na vidieckych cestách úspornejšie. Vo Východnej sme zastavili so spotrebou 4,4 l/100 km na Cliu a 4,5 l/100 km na Peugeote. Na cestách prvej triedy sa zdal byť o trochu lepší motor Clia, avšak na diaľničnej časti testu strácal dych a v strmšom stúpaní diaľnice nevládal na päťke udržať 130 km/h tak ako Peugeot.

Ak sme na autá viac pritlačili, úspornejší a svižnejší bol Peugeot. Po diaľničnej vložke, simulácii mesta a sérii meraní dynamiky mal Peugeot spotrebu 5,3 a Clio 5,7 litra/100 km. V konečnom účtovaní mali obe autá spotrebu tesne pod päť litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V dynamických meraniach motorov bol málinko lepší Peugeot. Renault zase stiahol víťazstvo na svoju stranu v brzdení. S Peugeotom sa prehľadnejšie parkuje a obe autá výborne nastavili päťstupňové prevodovky na použitie v meste.

Kým konkurenčné autá mávajú k dieselom nevhodný stály prevod a vyžadujú zbytočné radenie v meste, tieto dve dostali ideálny stály prevod.

Technické parametre

Značka

Peugeot

Renault

Model

208 Active+

Clio Dynamique

Motor

1,6 e-HDi

1,5 dCi S&S

Počet valcov/ventilov

4/16

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1560

1461

Výkon (kw(k))

68 (92)

66 (90)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

4000

Krútiaci moment (Nm)

230

220

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1750

Prevodovka

manuálna

manuálna

Počet stupňov

5

5

Rázvor náprav (mm)

2538

2589

Dĺžka (mm)

3962

4062

Šírka (mm)

1829

1732

Výška (mm)

1460

1448

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1265

1146

Objem batož. priestoru (l)

285

300

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

10,9

11,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

185

178

Kombinovaná spotreba (l/100km)

3,9

3,6

Cena modelu od (eur)

9.590

9.190

Cena motorizácie od (eur)

13.590

13.990

Peugeot štartuje do nemoty

Najväčší rozdiel ukázal systém štart-stop, pretože Peugeot ponúka systém e-HDi a štartovanie pomocou alternátora, ktorý "nakopne" motor hneď do pracovných otáčok. Stačí dotyk na spojkový pedál a motor beží bez trasľavého a dlhého štartovania.

Test systémov sme začali na letisku pri kužeľoch rozmiestnených v presných vzdialenostiach a simulovali sme pohýnanie v kolóne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obe autá boli práve po dlhej jazde mimo "mesta" a všetky elektrické zariadenia mali vypnuté. Aj po 55 zastaveniach stále vypli motor veľmi ochotne, pritom vzdialenosti medzi zastaveniami boli len 18 metrov. Tak sme sa rozhodli stáť vo fingovanej zápche bez pohnutia.

Clio vydržalo skoro päť minút a potom sa naštartovalo. S Peugeotom 208 e-HDi by sme tam stáli asi dodnes. Jeho systém štart stop je asi najlepší, lebo vypne motor pri dojazde do križovatky už od rýchlosti 20 km/h (ak máte zaradený neutrál).

Stačilo štartovať neskôr

A takto to dáva zmysel, lebo často si dáte neutrál a čakáte na dojazd k prechodu pre chodcov alebo do križovatky s úmyslom, že tam budete stáť.

Kým prídete, situácia sa zmení tak, že stojíte len tri sekundy a v bežnom systéme štart stop je vypnutie zbytočné. S Peugeotom však motor stojí dlhšie a hlavne brutálne rýchlo štartuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým jeden vodič v Cliu stúpil na spojku a auto začalo štartovať, druhý vodič si v Peugeote počkal na zvuk štartujúceho auta, teda oneskorene stlačil spojku, ale s autom sa pohol skôr.

Finálny rozstrel nastal po zapnutí stieračov, diaľkových svetiel, rádia a klimatizácie. Vtedy Clio po šiestich štartoch a vypnutiach už nechalo naštartovaný motor. Peugeot stále vypínal.

vychodna.jpg

Na okresných cestách vyhralo v spotrebe Clio, lebo jeho presný palubný počítač ukazoval vo Východnej 4,4 l/100km. Cestou k diaľnici spotreba klesla ešte na 3,9 l/100 km.

elektrika.jpg

V porovnaní ŠTART-STOP systémov vyhral Peugeot, lebo aktívne fungoval aj pri plnej elektrickej záťaži svetiel, stieračov a klimatizácie.

plastak.jpg

Peugeot aj vo výbave Active+ nechal vodičovi plastový veniec volantu.

volant.jpg

Renault zase "vylepšil" inak príjemný volant plastovou ozdobou, ktorá je tu na nič.

brzdy.jpg

V brzdách bol jednoznačne lepší Renault a hoci mal lepšie pneumatiky, jeho podvozok vyhral.

kolona.jpg

V kolóne by štart-stop systémy fungovali naozaj dlho. Bez klimatizácie a svetiel aj 55 opakovaní.

media.jpg

V multimediálnej oblasti patria obe autá na špičku. Clio je možno na pohľad jednoduchšie, Peugeot má inú logiku a lepší displej.

mesto.jpg

Päťstupňové prevodovky navrhli hlavne do mesta, o niečo viac sa sem hodí Peugeot s lepším výhľadom aj štart stop systémom.

nastupovanie.jpg

Dynamicky ladené Clio má nižšiu strechu a podstatne horšie nastupovanie na zadné sedadlá ako Peugeot.

posed.jpg

Vyskúšajte si, či vám bude posed v Peugeote vyhovovať. Niekomu sadne ako uliaty a niekomu zase prekáža horizontálne delenie.

regina.jpg

Duálne zobrazovanie na displeji medzi budíkmi si zaslúži pochvalu. Na centrálny displej v podstate netreba pozerať.

renault_kokpit.jpg

Clio už kokpitom navodzuje atmosféru dynamickej jazdy.

start_stop.jpg

Vodič Peugeotu čakal na zvuk štartovania Clia a až vtedy stlačil spojku. Pohol sa však prvý, lebo Peugeot štartuje motor za polovičný čas z Clia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu