BRATISLAVA. Volkswagen CorssBlue Coupé, preberajúci dizajnové prvky karosérie typu kupé, bol vyvíjaný spoločne so sedemmiestnym modelom SUV CrossBlue, ktorý automobilka predstavila v januári na detroitskom autosalóne.
Oba modely – sedemmiestny CrossBlue i päťmiestne „kupé“ CrossBlue, budú v Amerike a Číne nasledovníkmi menšieho Tiguanu. Cenou a rozmermi by mali podliezať luxusnejší Touareg, hlavne po predstavení jeho ďalšej generácie (2016), ktorá značne podrastie.
Kľúčovými dizajnovými vlastnosťami je zachovanie hlavných línií SUV modelu CrossBlue a zvýraznenie športových rysov, vrátane nižšej – viac zvažujúcej sa karosérie. Uhol čelného skla je menší a vrchná časť karosérie viac pripomína veľký hatchback ako SUV.
Cross Blue Coupé je o 93 mm dlhšie, 74 mm širšie a 36 mm nižšie ako druhá generácia VW Touareg. Automobil využíva flexibilnú podlahovú platformu MQB s motorom uloženým naprieč. Vozidlo sa môže pochváliť rázvorom náprav 2 980 mm a celkovou dĺžkou 4 889 mm.
Dizajnový štýl päťmiestneho interiéru v podstate kopíruje SUV CrossBlue. Objem batožinového priestoru je niekde na úrovni 540 litrov, vrátane rezervného kolesa.
Na pohon „kupé“ CrossBlue slúži nová hybridná technika typu Plug-In zložená z prepĺňaného, benzínového trojlitrového motora V6, ktorý ponúkne výkon 224 kW (305 k). Spolu s dvojicou elektromotorov vozidlo disponuje celkovým výkonom 305 kW (415 k) a 700 Nm krútiaceho momentu.
Elektrická energia je uskladnená v lithium-ion, 375 V batériách s kapacitou 9,8 kW/h. Rozmiestnené sú v stredovom tuneli naprieč celým automobilom.
Hybridné pohonné ústrojenstvo je kombinované so šesťstupňovou, dvojspojkovou prevodovkou a poháňa kolesá prednej, zadnej, alebo oboch náprav. Jedným z piatich módov prevodovky je „nabíjací“, umožňujúci nabitie batérií pomocou spaľovacieho agregátu.
Do produkčnej verzie modelu CrossBlue Coupé sa dostane okrem benzínovej V6 aj štvorvalec a naftové pohonné jednotky. Americká továreň v Tennessee začne produkovať nový model v roku 2015. Na jeho výrobu bude okrem americkej továrne slúžiť aj závod v Šanghaji – Čína.