SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Volkswagen CrossBlue Coupé je štýlové SUV s moderným interiérom

CrossBlue Coupé sa má stať konkurentom pre úspešný americký krížnik z dielní Toyota, model Highlander.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Volkswagen CorssBlue Coupé, preberajúci dizajnové prvky karosérie typu kupé, bol vyvíjaný spoločne so sedemmiestnym modelom SUV CrossBlue, ktorý automobilka predstavila v januári na detroitskom autosalóne.

Oba modely – sedemmiestny CrossBlue i päťmiestne „kupé“ CrossBlue, budú v Amerike a Číne nasledovníkmi menšieho Tiguanu. Cenou a rozmermi by mali podliezať luxusnejší Touareg, hlavne po predstavení jeho ďalšej generácie (2016), ktorá značne podrastie.

Kľúčovými dizajnovými vlastnosťami je zachovanie hlavných línií SUV modelu CrossBlue a zvýraznenie športových rysov, vrátane nižšej – viac zvažujúcej sa karosérie. Uhol čelného skla je menší a vrchná časť karosérie viac pripomína veľký hatchback ako SUV.

Cross Blue Coupé je o 93 mm dlhšie, 74 mm širšie a 36 mm nižšie ako druhá generácia VW Touareg. Automobil využíva flexibilnú podlahovú platformu MQB s motorom uloženým naprieč. Vozidlo sa môže pochváliť rázvorom náprav 2 980 mm a celkovou dĺžkou 4 889 mm.

Dizajnový štýl päťmiestneho interiéru v podstate kopíruje SUV CrossBlue. Objem batožinového priestoru je niekde na úrovni 540 litrov, vrátane rezervného kolesa.

Na pohon „kupé“ CrossBlue slúži nová hybridná technika typu Plug-In zložená z prepĺňaného, benzínového trojlitrového motora V6, ktorý ponúkne výkon 224 kW (305 k). Spolu s dvojicou elektromotorov vozidlo disponuje celkovým výkonom 305 kW (415 k) a 700 Nm krútiaceho momentu.

Elektrická energia je uskladnená v lithium-ion, 375 V batériách s kapacitou 9,8 kW/h. Rozmiestnené sú v stredovom tuneli naprieč celým automobilom.

Hybridné pohonné ústrojenstvo je kombinované so šesťstupňovou, dvojspojkovou prevodovkou a poháňa kolesá prednej, zadnej, alebo oboch náprav. Jedným z piatich módov prevodovky je „nabíjací“, umožňujúci nabitie batérií pomocou spaľovacieho agregátu.

Do produkčnej verzie modelu CrossBlue Coupé sa dostane okrem benzínovej V6 aj štvorvalec a naftové pohonné jednotky. Americká továreň v Tennessee začne produkovať nový model v roku 2015. Na jeho výrobu bude okrem americkej továrne slúžiť aj závod v Šanghaji – Čína.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 093
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 292
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 700
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 673
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 056
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


5 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


6 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


13 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


8 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  4. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  5. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  6. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 649
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 090
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 760
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 689
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 945
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu