SME

Legendárny terénny Unimog prešiel modernizáciou

Extrémne agilný terénny automobil Mercedesu dostal nové pohonné ústrojenstvo, hydrauliku a naftové motory.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Unimog je skupina ľahkých a stredne ťažkých nákladných automobilov postavených pre tie najťažšie podmienky. Meno vzniklo ako skratka nemeckých slov „Universal-Motor-Gerät“ – univerzálne motorové vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý model pripravil Mercedes krátko po skončení druhej svetovej vojny pre potreby poľnohospodárstva a lesného priemyslu. Bol navrhnutý s trvalým pohonom oboch náprav a takou svetlou výškou, aby poľahky prekonal prekážky, ktoré bežné traktory nezvládnu.

Vďaka svojim off-road schopnostiam a modularite karosérie Unimog bežne využíva armáda, hasiči a komunálne služby. Existuje aj množstvo stavebných mechanizmov.

SkryťVypnúť reklamu

300.jpgPred dvoma rokmi predstavil Mercedes Unimog koncept ako oslavu 60. narodenín tejto značky.

Niekoľko dní späť ukázala nemecká automobilka svetu modernizovaný rad vozidiel Unimog zložený z vozidiel U 216 a radu U 5024.

Na trh sa dostanú s novým dizajnom kabíny, prepracovanými hydraulickými systémami a možnosťou prepínať medzi klasickou prevodovkou a hydraulickým pohonom počas jazdy.

Najväčšou zmenou však prešli dve naftové pohonné jednotky zaradené do triedy „BlueEfficiency“ tak, aby spĺňali najprísnejšie emisné štandardy. Paleta motorov sa tak rozšírila na sedem.

Najsilnejším z nich je radový 7,7-litrový šesťvalec produkujúci 260 kW (354 k) a masívnych 1 200 Nm krútiaceho momentu.

Nákladné autá Unimog začínajú byť v Spojených štátoch populárne ako dôstojnejšia a „neopozeraná“ náhrada za civilné vozidlá Hummer. Čoraz viac známych osobností si dvíha sebavedomie nemeckým ultraterénnym autom a neraz si nechajú na zákazku pripraviť vozidlá Unimog, ktorých cena hravo prekročí hranicu 250-tisíc dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Značke Unimog na jeseň minulého roka neodolal ani Arnold Schwarzenegger.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 714
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 328
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 928
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 2 951
  5. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 824
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 794
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 218
  8. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 438
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Pollák: Popierači, chcimírovia a kremľofili
  2. Dávid Polák: Kde sú hranice kolektívnej zodpovednosti?
  3. Miroslav Ferkl: Dobre vyzeráte súdruh Babiš!
  4. Monika Albertiová: Keď vy Fica, my Babiše. Bude zase Československo?
  5. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰
  6. Gustáv Murín: Čítanie na nedeľu - v obkľúčení amerických feministiek
  7. Matúš Grznár: Každé 4 roky zaplatíte viac ako 50 tisíc eur štátu. Čo sa s nimi deje?
  8. Jozef Drahovský: Zneužívanie špeciálne upraveného dopravného značenia na páchanie trestnej činnosti
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 238
  2. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 082
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 600
  4. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 733
  5. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 10 089
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 919
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 938
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 641
  1. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  2. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  5. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  6. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  7. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  8. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
SkryťZatvoriť reklamu