SME
reklama

Prvá jazda: Chevrolet Trax dáva prednosť multimédiám a benzínu

Chevrolet pripravil malé SUV s dostatkom vnútorného priestoru, ktoré vzhľadom zapadne do moderného veľkomesta. Reputáciu naftovej pohonnej jednotky zachraňuje prepĺňaný benzínový agregát.

(Zdroj: Martin Vosko)

ZADAR. Malé mestské SUV sú v móde už niekoľko rokov a tento trend zrejme nebude ustupovať ani v blízkej budúcnosti. V krajinách na západ od nás je to viac módny výstrelok ako výsledok hľadania praktického auta. U nás to môže byť spôsob, ako bez ujmy zvládnuť povrch vozoviek našej krajiny.

Do rozbehnutého vlaku chce Chevrolet naskočiť novým mestským SUV Trax. Vzhľad vozidla je na prvý pohľad veľmi robustný a myslíme si, že vyvážený - príjemne vyzdvihne ego nejedného motoristu zaujímajúceho sa o tento typ auta.

Napriek možnosti pohonu oboch náprav, mimo spevnené cesty to nie je žiadny „T-rex“. Navzdory istým nepopierateľným off-road schopnostiam, jeho skutočné zameranie prezradí nízko položená spodná hrana čelnej masky a úzky priestor medzi kolesom a blatníkom. Celková svetlá výška vozidla je 168 mm. (158 mm pri modeli s poháňanou prednou nápravou)

Reálne schopnosti pohonu AWD sme na prvej jazde v okolí chorvátskeho mesta Zadar nemali možnosť overiť.

Zatiaľ v ponuke s troma motormi

Automobilka Chevrolet priviezla do Chorvátska nový Trax s dvoma pohonnými jednotkami. Benzín spaľujúci štvorvalec so zdvihovým objemom 1 364 cm3 dopovaný turbodúchadlom, s celkovým výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Motor spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Rolu jediného turbodiesla v ponuke zastupuje koncernový 1,7-litrový štvorvalec s výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Ten ako jediný dostal možnosť spolupracovať okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky aj s automatickou, s rovnakým počtom prevodových stupňov. K dispozícii je s pohonom prednej alebo oboch náprav.

Na chvoste sa ušlo miesto atmosférickému motoru s objemom 1,6-litra (85 kW (115 k)/ 155 Nm), no ten je možné kombinovať výhradne len s pohonom prednej nápravy a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Pohotovostná hmotnosť automobilu sa v závislosti na výbave a použitej technike, pohybuje na úrovni od 1 290 kg až do 1 429 kg.

Interiéru dominuje jednoduchosť a účel

Po zasadnutí za volant novinky a rozhliadnutí sa, sme zistili, že automobilka pripravila svojim zákazníkom priestranný interiér s množstvom praktických odkladacích priestorov. Do dverí sa okrem 1,5 l PET fľaše zmestia aj ďalšie drobnosti. Vodič má k dispozícii malú skrinku na úrovni ľavého kolena a dva otvory v strede palubnej dosky, napríklad pre mobilný telefón.

300.jpgOceňujeme aj dve priehradky pred spolujazdcom a štyri za sebou umiestnené pozície na užšie fľaše alebo poháre na stredovom tuneli. Praktické sú aj zásuvky pod prednými sedadlami a 230 V zásuvka dostupná od tretieho výbavového stupňa LT.

Drobným sklamaním je nedostupnosť automatickej klimatizácie. Manuálna je v cene druhého (a každého vyššieho) výbavového stupňa LS+, no automatická k dispozícii nie je ani za príplatok. Ovládací panel je na túto triedu áut aj vďaka tomu až netradične jednoduchý.

V druhom rade si nebuchnete hlavu

Nastupovanie do druhého radu sedadiel je príjemné a nechýba priestor na nohy či nad hlavou. Do oblasti hlavy nezasahuje ani prípadné otvárateľné strešné okno.

Oceňujeme vyklápanie sedákov v druhom rade sedadiel, ktorý sa najprv vysunie dopredu a až následne vyklopí nahor, vďaka čomu nie je vyžadovaná neprimeraná sila na jeho odklopenie (vytiahnutie spod operadla).

Operadlá druhého radu sedadiel je možné sklopiť do jednej roviny s dnom kufra (60:40) a zväčšiť jeho štandardný objem 356 litrov na 785 litrov. V prípade naloženia po strop, automobil ponúka kapacitu 1 370 litrov.

Pod podlahou batožinového priestoru je miesto na dojazdovú rezervu, za ktorú si automobilka vypýta 50 eur. Podľa jeho veľkosti odhadujeme, že by sa tam zmestilo aj koleso plnohodnotné.

Zbytočne vypína hudbu

Novinkou vo vozidle je multimediálny systém Chevrolet MyLink, ktorý je v aute dostupný od tretieho stupňa výbavy LT, štandardne s cúvacou kamerou. Farebný dotykový displej s rozmerom sedem palcov dobre reaguje na dotyky prsta (kapacitná technológia) a je čitateľný aj na priamom slnku.

Jeho ovládanie je intuitívne s nadštandardným spojením so smartfónom, kde v kombinácii s telefónom Apple iPhone (4S a vyšším) ponúka i pokročilé hlasové ovládanie Siri*. Okrem klasických rádií je vďaka aplikácii TuneIn dostupných 70-tisíc internetových rozhlasových staníc* alebo tzv. Podcast*. (*vyžaduje internetové pripojenie)

Mapy navigácie sa stali súčasťou mobilného telefónu prostredníctvom aplikácie BringGo, dostupnej pre zariadenia Apple i Android. Po ich nahratí do smartfónu sú dostupné aj offline.

Výhradu máme voči úplnému prerušeniu hrajúcej hudby (z rádia alebo telefónu) pred oznámením hlasového navigačného pokynu. Po skončení príkazu ju systém pustí ďalej. Je to obťažujúce, najmä ak je pokynov niekoľko za sebou a po zastavení hudby je viac ako sekunda ticha, kým dôjde k hlasovej navigácii.

Okrem kontaktov, hudby a fotografií dokáže MyLink prehrávať na sedem palcovej dotykovej obrazovke zo smartfónu aj videá. Žiaľ kvôli bezpečnosti, len ak automobil stojí.

Naftový motor potrebuje kratšie prevody

V prvom kole sme sa zoznámili s Traxom, ktorý poháňal jediný naftový motor z ponuky. Nemôžeme zakryť sklamanie. Naftová „jedna-sedmička“ dosiahne vrchol krútiaceho momentu 300 Nm až pri 2 000 otáčkach za minútu a na tejto hodnote vydrží len ďalších 500 otáčok. S ohliadnutím na tvrdú konkurenciu je to prinajmenšom neštandardné.

Šesťstupňová manuálna prevodovka je zameraná na ekologickejšiu jazdu s dlhými prevodovými stupňami. Najmä na posledných dvoch si motor aj v menších stúpaniach len s veľkou námahou drží požadovanú rýchlosť. Na zrýchlenie do kopca, potrebuje správny prevodový stupeň a musíte sa zmestiť do úzkeho spektra špičky krútiaceho momentu.

Motoru na cti nepridá ani vyššia hlučnosť. Je zvláštne, že zvonku má celkom príjemný zvuk, no vibrácie prenášané do kabíny nie sú dobrým spoločníkom počas jazdy. V prospech nového auta si želáme, aby slová o predsériových kusoch boli pravdivé.

Benefitom prevodovky sú nízke otáčky na cestách s povolenou „90-kou“ a diaľniciach. V podstate nezabehnutý motor v podmienkach „prvej jazdy“ si vystačil priemerne so 6,4 litrami nafty na 100 km jazdy.

Benzín v meste nesklame, chýba len automat

Benzínový pohon predstavoval turbom prepĺňaný štvorvalec s obsahom valcov 1,4-litra, ktorý svojim papierovým výkonom 103 kW (140 k) prekonáva aj konkurenciu. Spolu so šesťstupňovou prevodovkou s menším stálym prevodom voči „naftovej“ prevodovke, ponúka pocitovo oveľa lepšiu dynamiku a príjemne odstupňované prevodové stupne.

Napriek relatívne vyššej spotrebe (priemerne počas prvej jazdy 7,6 l/100 km) a neexistencii výkonovej špičky vo vrchnom spektre otáčok, sa motor netrápi a šofér nemusí hľadať vhodný prevodový stupeň.

Prepĺňaná benzínová jednotka si spolu s manuálnou prevodovkou dobre rozumie v uličkách mesta a mimo neho neobťažuje hlukom. Malé mestské SUV by si však zaslúžilo možnosť kombinovať tento motor aj s automatickou prevodovkou.

Technická špecifikácia

Chevrolet Trax 1.4 Turbo MP (AWD) 1.7D MP (AWD)
Motor
Umiestnenie motora: vpredu naprieč vpredu naprieč
Počet valcov: 4 4
Objem (cm3): 1364 1686
Vstrekovanie paliva: viacbodové nepriame common rail
Výkon (kW/k pri 1/min): 103/140 @ 4900~6000 96/130 @ 4000
Max. krútiaci moment (Nm pri 1/min): 200 @ 1850~4900 300 @ 2000-2500
Prevodové ústrojenstvo
Poháňané kolesá: všetky všetky
Prevodovka: 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Spojka: Jednolamelová suchá Jednolamelová suchá
Karoséria
Počet sedadiel: 5 5
Koeficient aerodynamického odporu (c w): 0,350 0,360
Zadná náprava: Kľuková náprava s torznou priečkou Kľuková náprava s torznou priečkou
Brzdy
Brzdy vpredu, priemer (mm): Ventilované kotúče, 300 Ventilované kotúče, 300
Brzdy vzadu, priemer (mm): Plné kotúče, 268 Plné kotúče, 268
Rozmery a hmotnosti
Vonkajšie rozmery
Dĺžka (mm): 4248 4248
Šírka (mm): 1766 1766
Šírka so spätnými zrkadlami (mm): 1792 (sklopené) / 2035 (nesklopené) 1792 (sklopené) / 2035 (nesklopené)
Výška (mm): 1674 1674
Rázvor (mm): 2555 2555
Rozchod vpredu/vzadu (mm): 1540/1540 1540/1540
Svetlá výška (mm): 168 168
Objem batožinového priestoru (l) (základný/sklopené zadné sedadlá/ sklopené zadné sedadlá po strop): 356/785/1370 356/785/1370
Výška nakladacej hrany (mm): 721 721
Rozmer diskov/pneumatík: 6,5J x 16"/ 205/70 R 16, 97H
7,0J x 18" / 215/55 R 18, 95H
6,5J x 16"/ 205/70 R 16, 97H
7,0J x 18" / 215/55 R 18, 95H
Riadenie: Hrebeňové s elektrickým posilňovačom Hrebeňové s elektrickým posilňovačom
Pohotovostná/max. celková hmotnosť (kg): 1379/1876 1429/1926
Max. hmotnosť prívesu - nebrzdeného (kg): 500 500
- brzdeného (kg): 1200 1200
Objem palivovej nádrže (l): 53 52
Jazdné výkony, spotreba a emisie
Maximálna rýchlosť (km/h): 194 188
Zrýchlenie 0 - 100km/h (s): 9,8 9,4
Spotreba paliva (l/100 km)
mesto: 7,8 5,6
mimo mesta: 5,6 4,5
kombinovaná: 6,4 4,9
Emisie CO2 kombinované (g/km): 149 129
Emisná norma: Euro V Euro V

Do predaja sa dostane v júni tohto roka

Ceny nového modelu sú nastavené tesne pod úroveň konkurencie, za ktorú Chevrolet považuje Škodu Yeti, Nissan Juke a Mitsubishi ASX. Uvádzacia cena ešte zrazí štandardnú cenníkovú o 1 800 eur. Najlacnejším sa stane model s atmosférickým benzínovom motorom a pohonom prednej nápravy, na ktorom bude visieť uvádzacia cenovka 13 990 eur.

Automobil s pohonom oboch náprav a benzínovým motorom 1,4 Turbo, bude po príchode na náš trh dostupný od 18 090 eur. Trax s naftovým motorom a poháňanými prednými kolesami bude štartovať od 18 790 eur.

ico

Môj názor

Nový Trax sa bude páčiť najmä ženám a práve preto si myslím, že absencia automatickej prevodovky, kombinovanej s prepĺňaným benzínovým motorom je nežiaduca (česť všetkým, ktoré si obľúbili manuál).

Za adekvátnu cenu pripravila automobilka slušný dizajn a napriek tvrdším plastom interiéru, zodpovedné spracovanie dielov.

Dizajnovo, nový Chevrolet Trax spĺňa požiadavky na mestské SUV a do radu konkurencie sa hodí. Priestor v interiéri ničím nezaostáva za konkurenciou a ponukou odkladacích priestorov mnohých prekonáva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 629
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 458
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 444
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 366
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 031
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 911
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 562
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 966
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 570
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 197
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 216
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 665
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 709
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 581
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu