Poradí si Sébastien Loeb na asfalte s 875 koňmi?

Aby sa Peugeot dostal čo najskôr na vrchol hory Pikes Peak, za volant posadí Sébastiena Loeba a do rúk mu dá automobil vážiaci len 875 kg s výkonom 875 konských síl.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot sa vráti na legendárne preteky Pikes Peak v americkom štáte Colorado s extrémne upraveným modelom 208 T16 Pikes Peak. Doteraz sme vedeli, že za volant sa posadí niekoľkonásobný majster sveta v rely Sébastien Loeb. Peugeot Sport konečne pridal aj niekoľko detailov o samotnom vozidle.

Pretekov konajúcich sa 30. júna tohto roka, v kráľovskej kategórii „Unlimited“, sa zúčastnia najextrémnejšie upravené vozidlá, ktoré majú v pravidlách len minimum obmedzení.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak má pomer počtu koní pod kapotou k hmotnosti auta 1:1. Na pohon bude slúžiť benzínový agregát bi-turbo V6 produkujúci výkon 875 konských síl. Na rýchlosť 100 km/h vystrelí Peugeot za 1,8 sekundy a šprint k hranici 200 km/h zvládne za menej ako päť sekúnd.

Ak by bol použitý atmosférický motor, stratil by 1 % výkonu, každých 100 metrov nadmorskej výšky. To znamená, že ak sa postaví na štart vo výške 2 865 m, automaticky príde takmer o 30 % svojho výkonu. Strata u prepĺňaných motorov nie je taká dramatická.

Kompromis vo vývoji automobilu nepripadá do úvahy. Zrýchlenie vozidla spolu s pohonom oboch náprav hrá prvé husle v rozmedzí rýchlosti od 50 do 240 km/h a extrémna aerodynamika je kľúčová od rýchlosti 100 km/h. S daným výkonom a hmotnosťou 875 kg sa vozidlo približuje na úroveň monopostov F1.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 55 221
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 873
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 027
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 967
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 513
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 770
  7. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 5 673
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 135
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 451
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 060