Policajti mohli pokutovať nielen vjazd do zákazu, ale aj otáčanie

Vjazd do zákazu vjazdu nie je o nič závažnejší priestupok, ako otáčanie sa v riadenej križovatke. V oboch prípadoch môžete dostať pokutu do 60 eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Branislav: "Dostal som v Bratislave pokutu za porušenie zákazu vjazdu s výnimkou. Po zaplatení 20 eur som policajtovi povedal, že zatiaľ im ušlo pekných pár áut, otáčajúcich sa do protismeru v riadenej križovatke, čo je podľa mňa vážnejší priestupok.

Policajt povedal, že môj priestupok je vážnejší, lebo som porušil zákazovú značku. Ja na to, že áno, porušil som zákazovú značku, ale tým som nikoho neobmedzil, ani neohrozil, a to ani nebudeme diskutovať o opodstatnenosti tejto konkrétnej značky.

Naproti tomu, červené auto otáčajúce sa na zelenú obmedzí a často aj ohrozí korektne odbočujúce zelené auto. Cez túto križovatku jazdím minimálne 2-krát denne 13 rokov. Ktorý priestupok je závažnejší?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

zakaz.jpg

Zákaz vjazdu má zmysel

Dopravná značka zákaz vjazdu je tam osadená správcom komunikácie. Umiestnili ju, aby vodiči nevyužívali cestu ako skratku.

Ak by tam zákaz vjazdu nebol, hrozilo by, že by sa premávka presunula na cestu, ktorá na to technicky nie je pripravená.

Cesta, kadiaľ šiel Branislav, je určená predovšetkým na obsluhu firiem sídliacich pri nej. Nebola vybudovaná pre premávku, ktorá sa lokalitou len presúva.

Ani jeden z priestupkov nie je závažnejší

Zákon č. 8/2009
Otáčanie sa
Vodič sa nesmie otáčať a nesmie cúvať
a) na neprehľadných alebo na inak nebezpečných miestach, najmä v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti, pred neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním,
b) na križovatke s riadenou premávkou; otáčať sa smie, ak to dovoľuje dopravná značka alebo dopravné zariadenie,
c) na priechode pre chodcov alebo na priechode pre cyklistov,
d) na železničnom priecestí a v jeho tesnej blízkosti,
e) v tuneli a v jeho tesnej blízkosti,
f) na jednosmernej ceste; vodič však smie cúvať, ak je to nevyhnutne potrebné najmä na zaradenie do radu stojacich vozidiel alebo na vyjdenie z neho,
g) na moste.

Z hľadiska bezpečnosti premávky na danom mieste nie je veľký rozdiel v nebezpečnosti jeho priestupku a v porušení pravidiel vodičmi, ktorí sa otáčajú do opačného smeru jazdy na riadenej križovatke.

Branislav mohol najviac obmedziť plynulosť cestnej premávky. Podobne ako otáčajúce sa autá v riadenej križovatke.

Otáčajúce sa autá spomaľujú tých, ktorí chcú z Rožňavskej odbočiť na Turbínovú. Zároveň nútia vodičov na Turbínovej odbočujúcich na Rožňavskú vpravo byť viac opatrní. Teoreticky by ich mohli aj ohroziť, ak sa natlačia odbočujúcim autám do ich jazdného pruhu; to už ale bude súvisieť s prednosťou v jazde a nie otáčaním sa.

Dopravné pravidlá neurčujú, či je závažnejší vjazd do zákazu vjazdu alebo otáčanie sa do opačného smeru jazdy v riadenej križovatke. Tieto priestupky nepatria medzi závažné a policajt ich smie "ohodnotiť" na mieste najviac 60-eurovou pokutou.

Policajti mohli pokutovať aj otáčajúcich sa

To, že policajti počas riešenia Branislavovho priestupku nemohli zastaviť iných vodičov porušujúcich dopravné pravidlá, sa môže zdať nespravodlivé. Najmä vodičovi, ktorého policajti pokutujú.

Policajná hliadka má zvyčajne dvoch členov. Ak sa obaja venujú jednému priestupku, je pochopiteľné, ak si iný priestupok nevšimnú.

Policajti si ale mohli prácu rozvrhnúť tak, že jeden člen hliadky bude zastavovať vozidlá porušujúce pravidlá a druhý bude priestupky riešiť. Neraz sme videli policajtov, ktorí takto postupovali, napríklad pri meraní najvyšších povolených rýchlostí.


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 985
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 849
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 091
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 329
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 246
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 956
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 670
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 661
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 484
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 869

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Za hladomorom nie je len príroda, ale najmä ľudia

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor. Okrem Juhosudáncov môže byť v ohrození až dvadsať miliónov ľudí.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop