Zotrvačníkom ako z formuly chce Volvo ušetriť až štvrtinu paliva

Karbónový zotrvačník rozbehnutý na 60-tisíc otáčok za minútu môže pomôcť znížiť spotrebu vozidiel Volvo až o 25 percent.

(Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Aj automobilka Volvo hľadá spôsoby ako znížiť spotrebu paliva svojho vozového parku.

Len pred niekoľkými dňami sme písali o malom elektrickom automobile z dielní Renault, ktorý disponuje elektrickým systémom na rekuperáciu elektrickej energie tzv. KERS. Volvo vyvíja svoj vlastný systém, založený na mechanickom princípe.

300.jpgZákladom systému KERS od Volva je zotrvačník spojený s kolesami zadnej nápravy cez špeciálnu prevodovku s plynule nastaviteľným pomerom (CVT) a spojku.

Počas brzdenia prebytočná energia roztočí zotrvačník rýchlosťou až 60-tisíc otáčok za minútu.

V momente rozbiehanie je zotrvačník pripojený na zadné kolesá.

Štandardný spaľovací motor sa vypne hneď potom, ako vodič pustí plyn alebo začne brzdiť. To zabezpečí, aby sa čo najväčšie množstvo kinetickej energie premenilo na otáčky zotrvačníka.

Švédi tvrdia, že systém najlepšie funguje v mestskej premávke, pretože zotrvačník je schopný poháňať automobil len krátku dobu – tú najdôležitejšiu, v momente rozbiehania.

Počas šoférovania mestom plným križovatiek, môže byť spaľovací motor vypnutý až polovicu času jazdy.

Automobilka Volvo pracuje na „zotrvačníkovom pohone“ od roku 1980, keď bol prvýkrát namontovaný do modelu 260. Vtedy bol vyrobený z ocele a považovaný za príliš ťažký aby sa dostal do produkčných vozidiel.

Dnes je nový zotrvačníkový systém KERS vyrobený z uhlíkových vlákien, má priemer 20 cm a váži približne šesť kilogramov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 7 335
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 595
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 487
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 041
  5. Kam do tepla v januári? 2 525
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 296
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 262
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 142
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 305
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Televízia, kam Babiš a Zeman utekajú pred dotieravými otázkami

Politické diskusie nemajú na Barrandove veľkú sledovanosť, no sú lacné a zvyšujú prestíž moderátora.

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci aj tak pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc.

KOMENTÁRE

Fico aj Danko sa zmenia na vítačov. To si pozrieme

Blíži sa čas, keď vláda bude musieť obhájiť príchod ekonomických migrantov.

EKONOMIKA

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel.

Neprehliadnite tiež

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.