SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Honda Civic dosiahla na Slovakia Ringu hattrick

Po prvej nudnej jazde s dominanciou japonskej značky prišla druhá s množstvom predbiehaní a kontaktov. V čele triumfovali skúsení starší jazdci.

(Zdroj: Marián Bazala)

BRATISLAVA. Od minuloročnej premiéry WTCC zažilo Slovensko ďalšie svetové podujatie na poli motorizmu vysielané v priamom prenose do celého sveta.

Teraz však môžeme hrdo povedať, že Slovensko je pevnou súčasťou svetového kalendára a po pretekoch v Taliansku a Marakéši boli diváci na Slovakia Ringu svedkami dvoch súťažných jázd tretieho kola. Kým ovzdušie malo príjemných 23 stupňov, asfalt sa na okruhu v Orechovej Potôni zohrial až na 42 stupňov.

Miláčik Michelisz

Asi najviac maďarských fanúšikov pritiahol na Slovensko ich pretekár Norbert Michelisz, ktorý štartoval s Hondou Civic z krásneho tretieho miesta. Cestu mu razili ďalšie dve Hondy podporované továrňou a pilotované mladým Monteirom a skúseným Tarquinim.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Práve Talian Tarquini je jedným z držiteľov titulu majstra sveta a štart zvládol bez väčších problémov. Hondy sa tak dostali na čelo a v poradí, v akom odštartovali, krúžili povinných 10 kôl pretekov.

Jediným vzrušujúcim momentom boli občasné priblíženia sa majstra sveta Yvana Mullera na Chevrolete k tretiemu Micheliszovi.

Hondy totiž pri spomaľovaní do ostrých zákrut často prebrzďovali pneumatiky a ku koncu pretekov začal Michelisz mierne strácať na vedúcu dvojicu. V treťom kole vyletel z trate Tom Chiltom, ktorému takáto strata bodov na štvrtom mieste priebežného poradia určite neprospela.

hondaxxx.jpg

Tri Hondy v prvej jazde prenasledoval iba jeden Chevrolet a Yvan Muller.

FOTO - MARIÁN BAZALA

Tarquini vyhral systém štart - cieľ

V ustálenom poradí, kedy špička jazdila ako vo vláčiku, priniesli mierne vzrušenie súboje Thomsona na Lade a Huffa na Seate, ktoré vlastne vyriešil Huff výletom mimo trať.

Skryť Vypnúť reklamu

Hondy mohli prísť o hattrick prvej jazdy snáď len raz, keď Michelisz v šiestom kole neskoro brzdil za náročným druhým horizontom a skúsený Muller sa mu dostal doslova na nárazník.

Posledným divácky pútavým momentom prvej jazdy ostal tiahly bočný šmyk Monteira vo ôsmom kole, ktorý Španiel ustál a v cieli bol druhý.

Gabriele Tarquini neskrýval radosť, ktorou doslova žiarili všetci z tímu Hondy, pretože tá na Slovakia Ringu potvrdila svoj náskok v šampionáte.

podium_1xx.jpg
Víťazné trio prvých pretekov dňa. FOTO - MARIÁN BAZALA

Nuda zmizla

Podľa očakávania druhá jazda s pevným štartom a otočeným poradím prvej desiatky priniesla vytúžené dramatické momenty. Tom Coronel na BMW využil prvú pozíciu na rošte a danosť BMW odštartovať rýchlejšie než autá s predným pohonom.

Za vedúcim BMW bolo husto, Tarquini s Hondou dokonca niekomu uštedril drobnú ranu a postupne sa dostal až na piate miesto. Zo súboja úradujúceho majstra sveta Roba Huffa a vedúceho jazdca šampionátu Mullera vyšiel po chybe Huffa víťazne Muller.

Skryť Vypnúť reklamu

Tarquni ďobal do Mullera

Sotva si však Muller ukoristil druhé miesto, za chrbtom mal Hondu s Tarquinim, ktorý občas skúšal tvrdosť jeho zadného nárazníka.

Jazda plná krásnych súbojov skončila víťazstvom Coronela, ktorý ako jediný jazdec s BMW dokázal na Slovakia Ringu bodovať.

coronel_jazdaxx.jpg

Tom Coronel viedol v druhej jazde s jediným BMW, ktoré dokázalo konkurovať prenasledovateľom na Chevrolete a Honde. FOTO - MARIÁN BAZALA

Po dvoch víťazstvách v Japonsku si Coronel pripísal tretie v kariére práve na Slovakia Ringu. Coronel bol po prvej jazde s autom tak spokojný, že zakázal medzi jazdami mechanikom čokoľvek nastavovať alebo meniť. Tak mu vraj zabudli utrieť aj čelné sklo.

Po treťom podujatí znížil Gabriele Tarquini (96 bodov) náskok Yvana Mullera (120 bodov) a posunul značku Honda do vyššieho levelu. Smolu mal Norbert Michalisz, ktorého Honda odmietla v poslednom kole poslušnosť a prepadol sa až na posledné miesto.

Skryť Vypnúť reklamu
coronelxx.jpg
Po Japonsku konečne aj víťazstvo na inom okruhu. Tom Coronel vyhral vo WTCC tretí krát v kariére a prvý raz na Slovakia Ringu. FOTO - MARIÁN BAZALA
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 105
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 577
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 359
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 546
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 815
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 719
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 620
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 372
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 174
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 166
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept