SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Euro NCAP vytýka Mercedesu Citan málo bezpečnostných prvkov

Malý úžitkový Citan, ktorý vychádza z modelu Renault Kangoo, dostal v teste bezpečnosti iba tri hviezdičky.

Problémom pri bočnom náraze mala byť vzniknutá medzera medzi B stĺpikom a posuvnými dverami.Problémom pri bočnom náraze mala byť vzniknutá medzera medzi B stĺpikom a posuvnými dverami. (Zdroj: Euro NCAP)

BRATISLAVA. Mercedes Citan absolvoval testy v čase, kedy nezávislá skúšobňa bezpečnosti opäť začína rozširovať počet systémov, ktoré bude brať do úvahy pri hodnotení nových áut.

Najnovšie si v Euro NCAP definovali tri kategórie automatického brzdenia, ktoré má predchádzať nárazu alebo znížiť jeho následky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno preto sa tak obuli do toho, že Citan má "len" ESP a ABS v základnej výbave. Pred pár rokmi by Citan postavený na báze modelu Kangoo získal minimálne štyri hviezdičky, pretože počet asistenčných systémov pri teste Renaultu ešte nebrali do úvahy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V bočnom náraze kritizovali airbag

Samozrejme pri aute tejto kategórie neboli ani výsledky samotných nárazových testov úplne excelentné. Pri neporušenej klietke na prežitie a pomerne stabilnej karosérii v čelnom náraze zaznamenali senzory možné riziko zranenia nôh u vyšších postáv.

Technici očakávali od čelného nárazu aj menšie zaťaženie hrudníka avšak stále išlo o prijateľné hodnoty.

mercedescitancelo.jpg

V bočnom náraze dostal Citan pochvalu za ochranu hlavy a naopak strhli mu body za prácu hlavového airbagu, ktorý sa dostal do konfliktu s horným ukotvením pásu.

Technikom tiež prekážala vzniknutá medzera medzi B stĺpikom a posuvnými dverami.

Chodcom prekáža len hrana kapoty

Predný nárazník si v teste zrážky s chodcom vyslúžil pochvalu a dobre dopadla aj samotná kapota. Nepáčila sa však predná hrana kapoty a miesta, kde obyčajne dopadne hlava chodca.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardne montovaný stabilizačný systém ESP aj jeho činnosť skúšobňa Euro NCAP kvituje, avšak prekáža, že pripomínač nezapnutých pásov sa vzťahuje iba na sedadlo vodiča.

Čím menej otravného pískania v aute, tým horšie hodnotenie. Pokiaľ ide o asistenčné systémy, Citan nesplnil požiadavky Euro NCAP, a tak si kritiku a znížené hodnotenie na tri hviezdičky vypil do dna.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 607
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 147
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 095
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 736
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 685
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 022
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 017
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


15 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  6. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 660
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 287
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 576
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 966
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 833
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu