BRATISLAVA. Mercedes Citan absolvoval testy v čase, kedy nezávislá skúšobňa bezpečnosti opäť začína rozširovať počet systémov, ktoré bude brať do úvahy pri hodnotení nových áut.
Najnovšie si v Euro NCAP definovali tri kategórie automatického brzdenia, ktoré má predchádzať nárazu alebo znížiť jeho následky.
Možno preto sa tak obuli do toho, že Citan má "len" ESP a ABS v základnej výbave. Pred pár rokmi by Citan postavený na báze modelu Kangoo získal minimálne štyri hviezdičky, pretože počet asistenčných systémov pri teste Renaultu ešte nebrali do úvahy.
V bočnom náraze kritizovali airbag
Samozrejme pri aute tejto kategórie neboli ani výsledky samotných nárazových testov úplne excelentné. Pri neporušenej klietke na prežitie a pomerne stabilnej karosérii v čelnom náraze zaznamenali senzory možné riziko zranenia nôh u vyšších postáv.
Technici očakávali od čelného nárazu aj menšie zaťaženie hrudníka avšak stále išlo o prijateľné hodnoty.
V bočnom náraze dostal Citan pochvalu za ochranu hlavy a naopak strhli mu body za prácu hlavového airbagu, ktorý sa dostal do konfliktu s horným ukotvením pásu.
Technikom tiež prekážala vzniknutá medzera medzi B stĺpikom a posuvnými dverami.
Chodcom prekáža len hrana kapoty
Predný nárazník si v teste zrážky s chodcom vyslúžil pochvalu a dobre dopadla aj samotná kapota. Nepáčila sa však predná hrana kapoty a miesta, kde obyčajne dopadne hlava chodca.
Štandardne montovaný stabilizačný systém ESP aj jeho činnosť skúšobňa Euro NCAP kvituje, avšak prekáža, že pripomínač nezapnutých pásov sa vzťahuje iba na sedadlo vodiča.
Čím menej otravného pískania v aute, tým horšie hodnotenie. Pokiaľ ide o asistenčné systémy, Citan nesplnil požiadavky Euro NCAP, a tak si kritiku a znížené hodnotenie na tri hviezdičky vypil do dna.