SME
reklama

Euro NCAP vytýka Mercedesu Citan málo bezpečnostných prvkov

Malý úžitkový Citan, ktorý vychádza z modelu Renault Kangoo, dostal v teste bezpečnosti iba tri hviezdičky.

Problémom pri bočnom náraze mala byť vzniknutá medzera medzi B stĺpikom a posuvnými dverami.Problémom pri bočnom náraze mala byť vzniknutá medzera medzi B stĺpikom a posuvnými dverami. (Zdroj: Euro NCAP)

BRATISLAVA. Mercedes Citan absolvoval testy v čase, kedy nezávislá skúšobňa bezpečnosti opäť začína rozširovať počet systémov, ktoré bude brať do úvahy pri hodnotení nových áut.

Najnovšie si v Euro NCAP definovali tri kategórie automatického brzdenia, ktoré má predchádzať nárazu alebo znížiť jeho následky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno preto sa tak obuli do toho, že Citan má "len" ESP a ABS v základnej výbave. Pred pár rokmi by Citan postavený na báze modelu Kangoo získal minimálne štyri hviezdičky, pretože počet asistenčných systémov pri teste Renaultu ešte nebrali do úvahy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V bočnom náraze kritizovali airbag

Samozrejme pri aute tejto kategórie neboli ani výsledky samotných nárazových testov úplne excelentné. Pri neporušenej klietke na prežitie a pomerne stabilnej karosérii v čelnom náraze zaznamenali senzory možné riziko zranenia nôh u vyšších postáv.

Technici očakávali od čelného nárazu aj menšie zaťaženie hrudníka avšak stále išlo o prijateľné hodnoty.

mercedescitancelo.jpg

V bočnom náraze dostal Citan pochvalu za ochranu hlavy a naopak strhli mu body za prácu hlavového airbagu, ktorý sa dostal do konfliktu s horným ukotvením pásu.

Technikom tiež prekážala vzniknutá medzera medzi B stĺpikom a posuvnými dverami.

Chodcom prekáža len hrana kapoty

Predný nárazník si v teste zrážky s chodcom vyslúžil pochvalu a dobre dopadla aj samotná kapota. Nepáčila sa však predná hrana kapoty a miesta, kde obyčajne dopadne hlava chodca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štandardne montovaný stabilizačný systém ESP aj jeho činnosť skúšobňa Euro NCAP kvituje, avšak prekáža, že pripomínač nezapnutých pásov sa vzťahuje iba na sedadlo vodiča.

Čím menej otravného pískania v aute, tým horšie hodnotenie. Pokiaľ ide o asistenčné systémy, Citan nesplnil požiadavky Euro NCAP, a tak si kritiku a znížené hodnotenie na tri hviezdičky vypil do dna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 765
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 074
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 922
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 627
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 340
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 117
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 068
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 387
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 690
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 599
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 438
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 348
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 051
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu