BRATISLAVA. Automobilka Škoda doplnila modelový rad Octavia o model Combi s pohonom oboch náprav. Rozdelenie krútiaceho momentu na nápravy zaisťuje elektronika prostredníctvom prítlaku hydrauliky na sadu lamiel v medzinápravovej spojke Haldex poslednej – piatej generácie.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je samotná spojka ľahšia o 1,4 kg a na svoju činnosť nepotrebuje tlakový zásobník oleja.
V bežných prevádzkových podmienkach systém Haldex prenáša krútiaci moment primárne na kolesá prednej nápravy. To zaručuje nižšie straty ako pri poháňaní oboch náprav.
Kolesá zadnej nápravy sú pripojené len ak je to nutné. Výrobca uvádza reakčný čas rádovo v milisekundách.
Na zvýšenie stability a trakcie, bol model Octavia 4x4 doplnený štandardne o elektronickú uzávierku diferenciálu EDS na prednej i zadnej poháňanej náprave.
Medzinápravová spojka Haldex reguluje krútiaci moment medzi nápravami a elektronická uzávierka EDS sa stará o jeho distribúciu medzi ľavým a pravým kolesom nápravy, pribrzďovaním kolesa s horšou trakciou.
Nová Škoda Octavia Combi 4x4 sa na trh dostane už o necelé dva mesiace, s dvoma dieslovými pohonnými jednotkami a jednou benzínovou. Naftu spaľujú 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Benzínovým zástupcom sa stal prepĺňaný agregát 1,8 TSI (132 kW).
Na rozdiel od modelu Octavia bez pohonu všetkých štyroch kolies, Octavia Combi 4x4 kombinuje viacprvkovú zadnú nápravu so všetkými pohonnými jednotkami.