BRATISLAVA. Na trhy v Spojených štátoch amerických sa v lete tohto roku dostane malý elektrický Spark najväčšej globálnej značky koncernu General Motors – Chevrolet. Srdcom pohonu modelu Spark EV je olejom chladený elektromotor s permanentnými magnetmi s výkonom 100 kW.
Aj vďaka krútiacemu momentu 542 Nm, ktorý je v prípade elektromotora dostupný prakticky okamžite, Chevrolet Spark EV dokáže zrýchliť na 100 km/h za menej, než 8,5 sekundy. Motor a pohonná jednotka sú montované v baltimorskom závode GM vo White Marsh, Maryland, USA.
Sústava lítiovo - iónových batérií Chevroleta Spark EV s kapacitou 21 kWh bude pokračovať v tradícii značky Chevrolet a ponúkať záruku osem rokov, alebo 161 000 km, podľa toho, čo sa dosiahne skôr.
Spark EV dosahuje dojazd v kombinovanom cykle mesto/diaľnica 132 km, pri plnom nabití batérie, čo podľa EPA* zodpovedá palivovému ekvivalentu spotreby v kombinovanom cykle 119 MPGe* (míľ na galón palivového ekvivalentu), čo je v prepočte približne 1,98 litra pohonnej hmoty na 100 km jazdy.
Podľa automobilky Chevrolet môže Spark EV ušetriť v porovnaní s priemerným novým vozidlom v USA až 9000 USD (6879 €) na nákladoch za palivo počas piatich rokov.
Spark EV bude dostupný s nabíjačkou SAE Combo pre rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. Tá umožní dobiť batérie na 80 % kapacity za približne 20 minút. Dobíjanie striedavým prúdom z bežnej zásuvky 230 V trvá približne šesť, až osem hodín.
Na vybraných európskych trhoch bude dostupný v roku 2014.
U.S. EPA
Hoci elektrické automobily ako Spark EV nespotrebovávajú žiadne tekuté palivo, U.S. Environmental Protection Agency (EPA) vyvinula vzorec pre výpočet ekvivalentnej hodnoty porovnateľnej so spotrebou paliva vozidiel poháňaných tradičným spaľovacím motorom.
Táto hodnota, nazývaná MPGe (míľ na galón palivového ekvivalentu) umožňuje zákazníkovi zistiť, aká je energetická účinnosť jeho vozidla v porovnaní s inými elektrickými, alebo tradične poháňanými vozidlami. Jeden (US) galón (3,785 litra) paliva je ekvivalentom 33,7 kWh.