BRATISLAVA. Mimoriadne úspešné, zábavné modely Toyota GT86/Subaru BRZ by v relatívne krátkom čase mohli dostať konkurentov. Oživená Mazda MX-5 i nový Spider z dielní Alfa Romeo ponúknu rovnakú techniku, no obe automobilky použijú svoje pohonné jednotky.
Japonská Mazda by chcela použiť nový atmosférický motor Skyactiv s objemom 1,6-litra a výkonom približne 103 kW (140 k). Talianska Alfa Spider zvažuje motor 1,4 prepĺňaný turbom a výkonnejší 1 750 TBi, ktorý bude poháňať aj špičkový model Alfa Romeo 4C.
Je to trochu netradičné, no na trhu sa objavia zrejme aj modely poháňané naftovým motorom. Táto informácia sa objavila zatiaľ len v súvislosti s Mazdou. Dieslový agregát nebude tak „voňavý“ ako atmosférický benzínový motor, no už sme sa presvedčili, že Mazda vie pripraviť diesel s parádnou reakciou na plynový pedál a slušným ťahom v celom spektre otáčok.
Obe autá zrejem dostanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Alternatívou by mohla byť automatická prevodovka s radením pádlami pod volantom.
Mazda verí, že vďaka kompaktným rozmerom a použitím moderných konštrukčných materiálov si automobil zachová hmotnosť pod 1 000 kg. Ozajstným umením bude zrejme dosiahnuť nízku hmotnosť spolu s vysokým hodnotením nárazových testov Euro NCAP.