ADAC porovnal spoľahlivosť automobilov v roku 2012

Nemecký automobilový klub ADAC pripravil rozsiahlu štatistiku poruchovosti motorových vozidiel za rok 2012.

(Zdroj: ADAC)

BRATISLAVA. Štatistiku Pannenstatistik pripravuje nemecký autoklub už od roku 1978 a tento rok vyšiel z približne 2,6 milióna výjazdov k vozidlám, ktoré do ADAC klubu patria. Informácie sú zaradené do dvoch kategórií, na tých najlepších a najmenej spoľahlivých.

Hoci sa spoľahlivosť automobilov zlepšuje, najväčšie problémy sú stále v oblastiach elektroinštalácie, konkrétne akumulátora. Situáciu údajne nezlepšuje ani systém Stop-Štart, ktorý batériu zaťažuje v oveľa väčšej miere.

V nasledujúcom grafe je legenda zoradená podľa veľkosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlá zaradené do štatistiky, sú rozdelené podľa klasických veľkostných kategórií vozidiel: mini vozidlá, malé autá, automobily nižšej strednej triedy, stredná trieda, vyššia stredná trieda, vany a minibusy.

ADAC najprv stanovuje mieru porúch pre každý model vozidla a rok registrácie. Vo vyššie uvedenej tabuľke sú hodnoty v stĺpcoch pod číslami rokov (vždy ako horné limity). Čím je miera porúch vyššia, tým horšie body dostáva.

Porovnania sú rozdelené lineárne. Hodnotenie jednotlivých modelov vozidiel je odvodené z priemeru jednotlivých skóre v každom roku.

Najlepším najmenším je dlhodobo Twingo

Na prvom mieste v tabuľke mini vozidiel sa umiestnil Volkswagen Fox. Nasledujú ho Ford Ka a Citroën C1. Prvú trojku dopĺňa Toyota Aygo. Prekvapením pre viacerých bude zrejme Renault Twingo, ktorý sa v štatistike ADAC už šiesty rok zaraďuje medzi najspoľahlivejšie miniautá.

Inak spoľahlivý Colt v minulom roku prepadol

Kategóriu malých automobilov otvára Nissan Micra, za ktorým je Mini a Peugeot 206. Opačný koniec rebríčka je však oveľa zaujímavejší. Ocitli sa na ňom aj relatívne technicky jednoduché vozidlá ako Fiat Punto, Honda Jazz a Hyundai i20.

Posledný spomenutý, sa na konci rebríčka ocitol zrejme kvôli viacerým, často podceňovaným drobnostiam: vybitá batéria, chybné zapaľovacie sviečky, chyba na vnútornom osvetlení alebo porucha lambda sondy.

Premianti potvrdili prémiovosť

Pohľad do tabuľky vozidiel nižšej strednej triedy ukazuje v najlepšom svetle autá prémiových značiek aj v priebehu viacerých rokov. Medzi nimi na druhom mieste svieti Citroën C4 Picasso.

Kia Ceed a Hyundai i30 sa ocitli na konci rebríčka pre poruchy batérie, imobilizéra, zapaľovacích sviečok alebo vnútorného osvetlenia.

Obe spomenuté vozidlá máme v ich poslednej generácii k dispozícii v redakcii na dlhodobý test. Ani jedno z nich po vyše 25 000 najazdených kilometroch štatistiku zatiaľ nepotvrdilo.

Strednej triede dominujú Nemci

Tabuľku štatistiky spoľahlivosti ADAC s autami strednej triedy, začínajú vozidlá nemeckých značiek Audi a BMW. V priebehu rokov hodnotenia, si ocenenie "spoľahlivý" vyslúžil aj Mercedes Benz triedy C.

Na konci tabuľky sa ocitli dve vozidlá z dielní Ford, ktorým ADAC v priebehu rokov vyčítal poruchy EGR ventilu, štartéra, filtra pevných častíc alebo chybu palivového čerpadla.

Väčších limuzín je v štatistike najmenej

Pozíciu v tabuľke štatistiky „Pannenstatistik 2013“ s najväčšími vozidlami potvrdili aj tento rok Audi A6 a BMW radu 5. Vlajkovej lodi mladoboleslavskej Škody, ADAC vytýkal zuhoľnatený EGR ventil, veľmi nízko umiestený spodný kryt motora a problémy s batériou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 883
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 510
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 079
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 590
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 280
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 909
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 847
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 484
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 389
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 709

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

KULTÚRA

Jana Oľhová: Politický sitkom potrebuje učiteľky zo základnej

Bývajú vystrašené, hovorí o učiteľkách, ktoré navštevujú jej divadelnú dielňu.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.