BRATISLAVA. Jeden vôbec z prvých plne elektrických terénnych špeciálov, off-road SRI EV1, je určený na preteky Mexican 1000 (Baja 1000), ktoré boli prvý krát usporiadané už v roku 1962.
Tento rok pripravili organizátori trať dlhú takmer 2 000 km z čoho bolo 1 252 km súťažných.
Aby sa zabránilo úplnému zlyhaniu systému v podmienkach pretekov je EV1 poháňaný dvoma nezávislými elektromotormi, navzájom prepojenými remeňovým pohonom. Počas maximálneho výkonu, batérie dodávajú prúd 2 000 ampérov pri 230 V.
Celkový výkon elektrickej sústavy sa vyšplhal na 400 kW a extrémnych 1 017 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť sa môže vyšplhať až na 200 km/h.
Jeden akumulátor je poskladaný zo 69 kusov 3,3 voltových článkov typu lithium-ion. Tím má k dispozícii dva kusy a v prípade potreby vymenia vybitý akumulátor za plne nabitý. Na oživenie batérie do jej plnej kapacity je potrebných päť hodín nabíjania rýchlonabíjačkou.
Tím Strategic Racing Designs pracoval na vývoji a výrobe automobilu nepretržite 18 mesiacov spolu so spoločnosťou Strategic Recovery Institute.
Zdá sa však, že ani 18 mesiacov úsilia nestačilo. Preteky konajúce sa v tých najťažších a hlavne reálnych podmienkach od 27. apríla do 1. mája automobil nezvládol do konca. V porovnaní s najlepšími sa vozidlo evidentne trápilo, poslednú – ôsmu etapu automobil nedokončil bez udania dôvodu.
Overené technika spaľovacích motorov zvíťazila nad „technologickou špičkou“.