SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Mexickej rely sa zúčastnil elektrický špeciál

Medzi základné vlastnosti väčšiny elektromobilov patrí nízka hlučnosť, vysoká cena a moderné technologické riešenia. Až na pár výnimiek ich nie je možné označiť za zábavné.

(Zdroj: Jeffrey Smith)

BRATISLAVA. Jeden vôbec z prvých plne elektrických terénnych špeciálov, off-road SRI EV1, je určený na preteky Mexican 1000 (Baja 1000), ktoré boli prvý krát usporiadané už v roku 1962.

Tento rok pripravili organizátori trať dlhú takmer 2 000 km z čoho bolo 1 252 km súťažných.

Aby sa zabránilo úplnému zlyhaniu systému v podmienkach pretekov je EV1 poháňaný dvoma nezávislými elektromotormi, navzájom prepojenými remeňovým pohonom. Počas maximálneho výkonu, batérie dodávajú prúd 2 000 ampérov pri 230 V.

Celkový výkon elektrickej sústavy sa vyšplhal na 400 kW a extrémnych 1 017 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť sa môže vyšplhať až na 200 km/h.

Jeden akumulátor je poskladaný zo 69 kusov 3,3 voltových článkov typu lithium-ion. Tím má k dispozícii dva kusy a v prípade potreby vymenia vybitý akumulátor za plne nabitý. Na oživenie batérie do jej plnej kapacity je potrebných päť hodín nabíjania rýchlonabíjačkou.

Tím Strategic Racing Designs pracoval na vývoji a výrobe automobilu nepretržite 18 mesiacov spolu so spoločnosťou Strategic Recovery Institute.

Zdá sa však, že ani 18 mesiacov úsilia nestačilo. Preteky konajúce sa v tých najťažších a hlavne reálnych podmienkach od 27. apríla do 1. mája automobil nezvládol do konca. V porovnaní s najlepšími sa vozidlo evidentne trápilo, poslednú – ôsmu etapu automobil nedokončil bez udania dôvodu.

Overené technika spaľovacích motorov zvíťazila nad „technologickou špičkou“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  3. Vytvor si svoju budúcnosť
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  6. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 136
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 905
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 151
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 087
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 043
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 498
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 136
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  2. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  3. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  4. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  5. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  6. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  7. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 204 059
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 813
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 136
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 847
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 938
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 465
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 006
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu