Mexickej rely sa zúčastnil elektrický špeciál

Medzi základné vlastnosti väčšiny elektromobilov patrí nízka hlučnosť, vysoká cena a moderné technologické riešenia. Až na pár výnimiek ich nie je možné označiť za zábavné.

(Zdroj: Jeffrey Smith)

BRATISLAVA. Jeden vôbec z prvých plne elektrických terénnych špeciálov, off-road SRI EV1, je určený na preteky Mexican 1000 (Baja 1000), ktoré boli prvý krát usporiadané už v roku 1962.

Tento rok pripravili organizátori trať dlhú takmer 2 000 km z čoho bolo 1 252 km súťažných.

Aby sa zabránilo úplnému zlyhaniu systému v podmienkach pretekov je EV1 poháňaný dvoma nezávislými elektromotormi, navzájom prepojenými remeňovým pohonom. Počas maximálneho výkonu, batérie dodávajú prúd 2 000 ampérov pri 230 V.

Celkový výkon elektrickej sústavy sa vyšplhal na 400 kW a extrémnych 1 017 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť sa môže vyšplhať až na 200 km/h.

Jeden akumulátor je poskladaný zo 69 kusov 3,3 voltových článkov typu lithium-ion. Tím má k dispozícii dva kusy a v prípade potreby vymenia vybitý akumulátor za plne nabitý. Na oživenie batérie do jej plnej kapacity je potrebných päť hodín nabíjania rýchlonabíjačkou.

Tím Strategic Racing Designs pracoval na vývoji a výrobe automobilu nepretržite 18 mesiacov spolu so spoločnosťou Strategic Recovery Institute.

Zdá sa však, že ani 18 mesiacov úsilia nestačilo. Preteky konajúce sa v tých najťažších a hlavne reálnych podmienkach od 27. apríla do 1. mája automobil nezvládol do konca. V porovnaní s najlepšími sa vozidlo evidentne trápilo, poslednú – ôsmu etapu automobil nedokončil bez udania dôvodu.

Overené technika spaľovacích motorov zvíťazila nad „technologickou špičkou“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.