Policajti pustili ďalej auto, ktoré na cestách nesmie jazdiť

Tuning auta, ktorý neschvália úrady, môže skončiť nielen zadržaním techničáku, ale aj zákazom šoférovania.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Pavol Funtál)

Ladislav: "Známemu sa stalo, že išiel po Bratislave a zastavili ho policajti v rámci bežnej kontroly. Keďže je fanúšikom "tuningu" na autách, spolu s kamarátmi si vyrobil predný/zadný spojler na auto, imitáciu nasávania vzduchu na kapote auta a prahové lišty.

Nešlo o nič, čo by ovplyvňovalo jazdné vlastnosti auta, alebo nejako obmedzovalo šoféra pri vedení vozidla. Bežné autodoplnky, aké je vídať na mnohých autách na našich cestách. Keďže pracuje v automobilovom priemysle, pozná výrobné postupy týchto doplnkov, podľa ktorých ich aj vyrobil.

Ide o to, že policajti od neho vyžadovali certifikáty k jednotlivým doplnkom na aute, ktoré samozrejme nevedel predložiť, nakoľko si ich vyrobil sám.

Po dlhšom dohadovaní, počas ktorého mu chceli vziať TP a poslať ho na STK, ich "zjednal" len na pokutu 150 € (pôvodne mu chceli dať 300 € pokuty).

Môžu policajti takto postupovať? Najprv im doplnky vadia a potom sa uspokoja s pokutou a pustia ho ďalej?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Každé auto, s ktorým chcete jazdiť po cestách, musí spĺňať technické požiadavky vyplývajúce s predpisov.

Prevádzkovateľ vozidla, ktoré je v premávke na pozemných komunikáciách, je povinný okrem iného

  • udržiavať vozidlo v riadnom technickom stave podľa pokynov na obsluhu a údržbu vydaných výrobcom
  • po vykonaní montáže systému, komponentu alebo samostatnej technickej jednotky na vozidlo zabezpečiť na vlastné náklady vykonanie určených testov alebo kontrol, ak taká povinnosť bola uložená obvodným úradom dopravy.

Schváliť treba nielen spojler, ale aj jeho namontovanie na auto

Úprava auta pomocou svojpomocne vyrobených doplnkov, ktoré zákon pozná ako samostatné technické jednotky, znamená nielen veľa byrokracie, ale aj peňazí na vykonanie povinných skúšok a testov. Pritom vám doplnky na auto nemusia schváliť, ak nebudú v poriadku.

Nielen priemyselne vyrobené doplnky na auto musia byť schválené podľa zákona o premávke vozidiel na pozemných komunikáciách.

Ak si ich vyrobíte doma, nemusia ohrozovať premávku. Ale bez toho, aby ich niekto oficiálne skontroloval, nebudete mať nikdy istotu, že vás neohrozí. A ani iní účastníci cestnej premávky v okolí.

Nielen samotné doplnky ale aj ich namontovanie na auto musí byť prejsť schvaľovacím procesom.

Ladislavov známy si namontovaním doplnkov na auto upravil karosériu. Zákon pritom vyžaduje požiadať obvodný úrad dopravy o povolenie prestavby vozidla.

Neschválené auto nesmie na cesty

Auto Ladislavovho známeho nesmie podľa predpisov na cesty. "Vodič predmetného vozidla sa dopustil priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávke," uviedla Denisa Baloghová z policajného prezídia.

Šoférovanie takéhoto auta znamená pre vodiča riziko až 300-eurovej pokuty a zákaz šoférovania na dva roky. Okrem toho, policajti smú zadržať techničák a tabuľky s evidenčným číslom.

Policajti boli na Ladislava príliš benevolentní. Dovolili, aby auto, ktoré nesmie byť v premávke, pokračovalo v jazde. Každé neschválené vozidlo na cestách je pre premávku rizikom.

Ak by si Ladislavov známy nedal schváliť prestavbu auta, neprejde technickou kontrolou. Tú musí absolvovať povinne raz za dva roky každé osobné auto staršie ako štyri roky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 470
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 016
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 776
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 141
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 486

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.