SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Policajti pustili ďalej auto, ktoré na cestách nesmie jazdiť

Tuning auta, ktorý neschvália úrady, môže skončiť nielen zadržaním techničáku, ale aj zákazom šoférovania.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Pavol Funtál)

Ladislav: "Známemu sa stalo, že išiel po Bratislave a zastavili ho policajti v rámci bežnej kontroly. Keďže je fanúšikom "tuningu" na autách, spolu s kamarátmi si vyrobil predný/zadný spojler na auto, imitáciu nasávania vzduchu na kapote auta a prahové lišty.

Nešlo o nič, čo by ovplyvňovalo jazdné vlastnosti auta, alebo nejako obmedzovalo šoféra pri vedení vozidla. Bežné autodoplnky, aké je vídať na mnohých autách na našich cestách. Keďže pracuje v automobilovom priemysle, pozná výrobné postupy týchto doplnkov, podľa ktorých ich aj vyrobil.

Ide o to, že policajti od neho vyžadovali certifikáty k jednotlivým doplnkom na aute, ktoré samozrejme nevedel predložiť, nakoľko si ich vyrobil sám.

Po dlhšom dohadovaní, počas ktorého mu chceli vziať TP a poslať ho na STK, ich "zjednal" len na pokutu 150 € (pôvodne mu chceli dať 300 € pokuty).

Môžu policajti takto postupovať? Najprv im doplnky vadia a potom sa uspokoja s pokutou a pustia ho ďalej?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Každé auto, s ktorým chcete jazdiť po cestách, musí spĺňať technické požiadavky vyplývajúce s predpisov.

Prevádzkovateľ vozidla, ktoré je v premávke na pozemných komunikáciách, je povinný okrem iného

  • udržiavať vozidlo v riadnom technickom stave podľa pokynov na obsluhu a údržbu vydaných výrobcom
  • po vykonaní montáže systému, komponentu alebo samostatnej technickej jednotky na vozidlo zabezpečiť na vlastné náklady vykonanie určených testov alebo kontrol, ak taká povinnosť bola uložená obvodným úradom dopravy.

Schváliť treba nielen spojler, ale aj jeho namontovanie na auto

Úprava auta pomocou svojpomocne vyrobených doplnkov, ktoré zákon pozná ako samostatné technické jednotky, znamená nielen veľa byrokracie, ale aj peňazí na vykonanie povinných skúšok a testov. Pritom vám doplnky na auto nemusia schváliť, ak nebudú v poriadku.

Skryť Vypnúť reklamu

Nielen priemyselne vyrobené doplnky na auto musia byť schválené podľa zákona o premávke vozidiel na pozemných komunikáciách.

Ak si ich vyrobíte doma, nemusia ohrozovať premávku. Ale bez toho, aby ich niekto oficiálne skontroloval, nebudete mať nikdy istotu, že vás neohrozí. A ani iní účastníci cestnej premávky v okolí.

Nielen samotné doplnky ale aj ich namontovanie na auto musí byť prejsť schvaľovacím procesom.

Ladislavov známy si namontovaním doplnkov na auto upravil karosériu. Zákon pritom vyžaduje požiadať obvodný úrad dopravy o povolenie prestavby vozidla.

Neschválené auto nesmie na cesty

Auto Ladislavovho známeho nesmie podľa predpisov na cesty. "Vodič predmetného vozidla sa dopustil priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávke," uviedla Denisa Baloghová z policajného prezídia.

Skryť Vypnúť reklamu

Šoférovanie takéhoto auta znamená pre vodiča riziko až 300-eurovej pokuty a zákaz šoférovania na dva roky. Okrem toho, policajti smú zadržať techničák a tabuľky s evidenčným číslom.

Policajti boli na Ladislava príliš benevolentní. Dovolili, aby auto, ktoré nesmie byť v premávke, pokračovalo v jazde. Každé neschválené vozidlo na cestách je pre premávku rizikom.

Ak by si Ladislavov známy nedal schváliť prestavbu auta, neprejde technickou kontrolou. Tú musí absolvovať povinne raz za dva roky každé osobné auto staršie ako štyri roky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 677
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 179
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 393
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 133
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 829
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 506
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 463
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 767
  9. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 2 480
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 456
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Štefan Vidlár: 613 a 363
  3. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  4. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  5. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  6. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  7. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  8. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 404
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 683
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 060
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 028
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 478
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 458
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 192
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 190
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu