SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Vozidlá BMW M môžu dostať aj trojvalec

Športová oddelenie bavorskej automobilky, BMW M, nemá problém použiť trojvalcové pohonné jednotky vo svojich športových vozidlách. Neplánuje využívať pohon oboch náprav.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Portál „Car and Driver“ zverejnil rozhovor s hlavou športovej divízie BMW M - Friedrichom Nitschkem, ktorý hneď na začiatku prezrádza, že výroba súčasnej generácie modelu BMW M3 bude pokračovať. Objednať ho teraz ale možné nie je, pretože všetky autá majú svojich majiteľov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Friedrich Nitschke ďalej prezradil, že nové pohonné jednotky pre vozidlá divízie M už nebudú vyvíjané samostatne ako tomu bolo doteraz. Nové generácie športových vozidiel budú poháňať upravené motory dostupné aj pre bežné modely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Napriek trochu smutnej správe, Friedrich Nitschke podotkol, že pohonné jednotky budú prepracované pre potreby divízie M. Je to ale celkom iné, ako vývoj motora od podlahy pre potreby športového vozidla.

Odelenie BMW M sa nestráni ani použitia trojvalcových motorov. Podľa ich zástupcov je „prepĺňaný trojvalec atraktívny motor s výkonovým potenciálom do 200 koní z jedného litra. My máme objem 1,5-litra, čiže k dispozícii približne 300 koní a to stále nie sme na limite. Vedeli by sme si to predstaviť.“

Z rozhovoru ďalej vyplýva že divízia M v najbližšej budúcnosti už neplánuje využitie pohonu všetkých kolies aj napriek tomu, že ho konkurenti ponúkajú. Friedrich Nitschke vylúčil možnosť, že by sa pohon 4x4 mal objaviť v budúcich generáciách M kupé alebo sedanov.

SkryťVypnúť reklamu

„Pohon všetkých kolies váži 70 až 90 kg a znamená stratu presnosti riadenia. Sústredenie sa len na schopnosť akcelerácie v priamom smere nemá budúcnosť.“ doplnil Friedrich Nitschke na tému BMW M a 4x4.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 351
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 501
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 406
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 330
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 593
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 555
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 509
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


16 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


20 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  5. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  6. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  7. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  8. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 234
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 025
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 939
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 755
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 724
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 395
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu