Vozidlá BMW M môžu dostať aj trojvalec

Športová oddelenie bavorskej automobilky, BMW M, nemá problém použiť trojvalcové pohonné jednotky vo svojich športových vozidlách. Neplánuje využívať pohon oboch náprav.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Portál „Car and Driver“ zverejnil rozhovor s hlavou športovej divízie BMW M - Friedrichom Nitschkem, ktorý hneď na začiatku prezrádza, že výroba súčasnej generácie modelu BMW M3 bude pokračovať. Objednať ho teraz ale možné nie je, pretože všetky autá majú svojich majiteľov.

Friedrich Nitschke ďalej prezradil, že nové pohonné jednotky pre vozidlá divízie M už nebudú vyvíjané samostatne ako tomu bolo doteraz. Nové generácie športových vozidiel budú poháňať upravené motory dostupné aj pre bežné modely.

Napriek trochu smutnej správe, Friedrich Nitschke podotkol, že pohonné jednotky budú prepracované pre potreby divízie M. Je to ale celkom iné, ako vývoj motora od podlahy pre potreby športového vozidla.

Odelenie BMW M sa nestráni ani použitia trojvalcových motorov. Podľa ich zástupcov je „prepĺňaný trojvalec atraktívny motor s výkonovým potenciálom do 200 koní z jedného litra. My máme objem 1,5-litra, čiže k dispozícii približne 300 koní a to stále nie sme na limite. Vedeli by sme si to predstaviť.“

Z rozhovoru ďalej vyplýva že divízia M v najbližšej budúcnosti už neplánuje využitie pohonu všetkých kolies aj napriek tomu, že ho konkurenti ponúkajú. Friedrich Nitschke vylúčil možnosť, že by sa pohon 4x4 mal objaviť v budúcich generáciách M kupé alebo sedanov.

„Pohon všetkých kolies váži 70 až 90 kg a znamená stratu presnosti riadenia. Sústredenie sa len na schopnosť akcelerácie v priamom smere nemá budúcnosť.“ doplnil Friedrich Nitschke na tému BMW M a 4x4.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 729
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 007
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 245
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 362
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 354
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 906
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 614
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 543
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 856

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop