SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Vozidlá BMW M môžu dostať aj trojvalec

Športová oddelenie bavorskej automobilky, BMW M, nemá problém použiť trojvalcové pohonné jednotky vo svojich športových vozidlách. Neplánuje využívať pohon oboch náprav.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Portál „Car and Driver“ zverejnil rozhovor s hlavou športovej divízie BMW M - Friedrichom Nitschkem, ktorý hneď na začiatku prezrádza, že výroba súčasnej generácie modelu BMW M3 bude pokračovať. Objednať ho teraz ale možné nie je, pretože všetky autá majú svojich majiteľov.

Friedrich Nitschke ďalej prezradil, že nové pohonné jednotky pre vozidlá divízie M už nebudú vyvíjané samostatne ako tomu bolo doteraz. Nové generácie športových vozidiel budú poháňať upravené motory dostupné aj pre bežné modely.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Napriek trochu smutnej správe, Friedrich Nitschke podotkol, že pohonné jednotky budú prepracované pre potreby divízie M. Je to ale celkom iné, ako vývoj motora od podlahy pre potreby športového vozidla.

Odelenie BMW M sa nestráni ani použitia trojvalcových motorov. Podľa ich zástupcov je „prepĺňaný trojvalec atraktívny motor s výkonovým potenciálom do 200 koní z jedného litra. My máme objem 1,5-litra, čiže k dispozícii približne 300 koní a to stále nie sme na limite. Vedeli by sme si to predstaviť.“

Z rozhovoru ďalej vyplýva že divízia M v najbližšej budúcnosti už neplánuje využitie pohonu všetkých kolies aj napriek tomu, že ho konkurenti ponúkajú. Friedrich Nitschke vylúčil možnosť, že by sa pohon 4x4 mal objaviť v budúcich generáciách M kupé alebo sedanov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pohon všetkých kolies váži 70 až 90 kg a znamená stratu presnosti riadenia. Sústredenie sa len na schopnosť akcelerácie v priamom smere nemá budúcnosť.“ doplnil Friedrich Nitschke na tému BMW M a 4x4.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 694
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 147
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 501
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 931
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 282
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon