BRATISLAVA. Konštruktéri z technologického centra pre vývoj elektromobilov spoločnosti Toyota Motorsport GmbH (TMG) analyzovali údaje získané počas minuloročnej rekordnej jazdy a ešte viac zvýšili výkon pohonnej jednotky s cieľom zlepšiť dosiahnutú hodnotu.
Špeciálu TMG EV P002 sa už podarilo dokázať svoj výkonový potenciál a všestrannosť – dosiahol svetové rekordy medzi elektromobilmi na Pikes Peak a na Severnej slučke okruhu Nürburgring.
Za volant špeciálu TMG EV P002 sa počas pretekov na Pikes Peak posadí Rod Millen. Jazda sa uskutoční 30. júna, čo je iba jeden týždeň po pretekoch 24h Le Mans, na ktorých sa tím Toyota Racing zúčastní so svojím hybridným prototypom.
Toyota opäť použije technológiu mimopalubného nabíjania akumulátorov. Nabíjacie zariadenie je zabudované do zadnej časti vozidla Toyota Hiace. Jeho súčasťou je lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 42 kWh, ktorý je možné nabíjať z elektrickej siete so striedavým prúdom. Vyprázdnením jedného akumulátora, dôjde k nabitiu druhého.
Jednosmerné rýchlonabíjacie zariadenie dokáže vďaka rôznym úrovniam napätia a prúdu na výstupe, fungovať ako nezávislý zdroj energie pre rýchle nabíjanie na ľubovoľnom mieste.
TMG EV P002 – technické údaje | |
Jazdné vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť | 230 km/h |
Najvyšší krútiaci moment | 1 200 Nm |
Najvyšší výkon | 400 kW |
Max. otáčky | 6 000 ot./min |
Pohonná jednotka | |
Elektromotor | 2 axiálne indukčné elektromotory |
Invertor | 2 x invertor TMG |
Prevodový pomer | 2,5 |
Prevodovka | jednostupňová redukčná prevodovka |
Akumulátor | lítiovo-keramický |
Kapacita akumulátora | 42 kWh |
Technológia nabíjania | mimopalubné nabíjanie jednosmerným prúdom |
Rozmery | |
Dĺžka | 410 cm |
Výška | 104 cm |
Šírka | 179 cm |