BRATISLAVA. Najvýkonnejšie Porsche 911 poháňa za zadnou nápravou uložený plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra a výkonom 520 koní, za ktorý vďačí dvojici turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek.
Tak, ako boli sklamaní fanúšikovia ikony GT3, ani 911 Turbo nedostane manuálnu prevodovku. Napriek tomu, zástupcovia automobilky Porsche si chránia svoje dieťa slovami o najdokonalejšej dvojspojkovej automatickej prevodovke.
Pohon všetkých kolies využívajúci viaclamelovú medzinápravovú spojku, je chladený vodou. Dopĺňa ho natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré je závislé na aktuálnej rýchlosti.
Do 50 km/h sú kolesá natáčané do opačného smeru ako kolesá prednej nápravy, čo virtuálne skracuje vozidlo o 250 mm, má zlepšiť dynamiku v prudkých zákrutách a uľahčiť parkovanie.
Kolesá zadnej nápravy sa na nad rýchlosť 80 km/h môžu otočiť o 2,8 stupňa v rovnakom smere ako kolesá predné. Rázvor osí kolies by sa týmto spôsobom mal „predĺžiť“ a vylepšiť stabilitu automobilu vo vysokých rýchlostiach.
Porsche Turbo i Turbo S povinne dostane systém Stop-Štart, aby sa priemerná papierová spotreba paliva dostala pod hranicu 10 litrov na 100 km.
Kompletné dynamické parametre vozidla ešte zverejnené neboli, známe je však zrýchlenie z pokoja na 100 km/h, ktoré sa pohybuje okolo 3,2 sekundy. Turbo S šprintuje o desatinku rýchlejšie. Nikoho neprekvapí, že oba vozy môžu s prehľadom prekročiť rýchlosť 300 km/h.
Porsche ostalo verné známemu dizajnu exteriéru doplnený o prvky aktívnej aerodynamiky, vďaka ktorým si Porsche polepšilo na Severnej slučke Nürburgringu o dve sekundy. Základom je predný, v troch stupňoch pneumaticky nastaviteľný spojler pod predným nárazníkom a nastaviteľné zadné prítlačné krídlo.
V balíku príplatkovej výbavy nemusia chýbať karbón-keramické brzdy, systém rozpoznávajúci dopravné značky alebo aktívny tempomat . Napriek charakteristickému zvuku motora typu Boxer sú dvojičky Turbo i Turbo S doplnené o elektronický generátor zvuku, ktorý má prejav šesťvalca ešte vylepšiť.
Predaj modelov Turbo začne v septembri. Na nemeckom trhu označia automobil Porsche Turbo cenovkou 162 000 eur. Turbo S bude drahšie o viac ako 30 tisíc eur.