SME

Nové Porsche Turbo točí zadnými kolesami

Porsche pred časom predstavil dve špičkové autá. Modely 911 Turbo a 911 Turbo S prinesú po vzore verzie GT3 natáčanie zadných kolies a dvojspojkovú prevodovku.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Najvýkonnejšie Porsche 911 poháňa za zadnou nápravou uložený plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra a výkonom 520 koní, za ktorý vďačí dvojici turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak, ako boli sklamaní fanúšikovia ikony GT3, ani 911 Turbo nedostane manuálnu prevodovku. Napriek tomu, zástupcovia automobilky Porsche si chránia svoje dieťa slovami o najdokonalejšej dvojspojkovej automatickej prevodovke.

Pohon všetkých kolies využívajúci viaclamelovú medzinápravovú spojku, je chladený vodou. Dopĺňa ho natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré je závislé na aktuálnej rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu

Do 50 km/h sú kolesá natáčané do opačného smeru ako kolesá prednej nápravy, čo virtuálne skracuje vozidlo o 250 mm, má zlepšiť dynamiku v prudkých zákrutách a uľahčiť parkovanie.

Kolesá zadnej nápravy sa na nad rýchlosť 80 km/h môžu otočiť o 2,8 stupňa v rovnakom smere ako kolesá predné. Rázvor osí kolies by sa týmto spôsobom mal „predĺžiť“ a vylepšiť stabilitu automobilu vo vysokých rýchlostiach.

Načítavam video...

Porsche Turbo i Turbo S povinne dostane systém Stop-Štart, aby sa priemerná papierová spotreba paliva dostala pod hranicu 10 litrov na 100 km.

Kompletné dynamické parametre vozidla ešte zverejnené neboli, známe je však zrýchlenie z pokoja na 100 km/h, ktoré sa pohybuje okolo 3,2 sekundy. Turbo S šprintuje o desatinku rýchlejšie. Nikoho neprekvapí, že oba vozy môžu s prehľadom prekročiť rýchlosť 300 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Porsche ostalo verné známemu dizajnu exteriéru doplnený o prvky aktívnej aerodynamiky, vďaka ktorým si Porsche polepšilo na Severnej slučke Nürburgringu o dve sekundy. Základom je predný, v troch stupňoch pneumaticky nastaviteľný spojler pod predným nárazníkom a nastaviteľné zadné prítlačné krídlo.

V balíku príplatkovej výbavy nemusia chýbať karbón-keramické brzdy, systém rozpoznávajúci dopravné značky alebo aktívny tempomat . Napriek charakteristickému zvuku motora typu Boxer sú dvojičky Turbo i Turbo S doplnené o elektronický generátor zvuku, ktorý má prejav šesťvalca ešte vylepšiť.

Predaj modelov Turbo začne v septembri. Na nemeckom trhu označia automobil Porsche Turbo cenovkou 162 000 eur. Turbo S bude drahšie o viac ako 30 tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 383
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 398
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 041
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 790
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 622
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 566
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 035
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 737
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 685
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 366
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 805
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 315
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 075
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 464
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 500
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu