SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Nové Porsche Turbo točí zadnými kolesami

Porsche pred časom predstavil dve špičkové autá. Modely 911 Turbo a 911 Turbo S prinesú po vzore verzie GT3 natáčanie zadných kolies a dvojspojkovú prevodovku.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Najvýkonnejšie Porsche 911 poháňa za zadnou nápravou uložený plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra a výkonom 520 koní, za ktorý vďačí dvojici turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek.

Tak, ako boli sklamaní fanúšikovia ikony GT3, ani 911 Turbo nedostane manuálnu prevodovku. Napriek tomu, zástupcovia automobilky Porsche si chránia svoje dieťa slovami o najdokonalejšej dvojspojkovej automatickej prevodovke.

Pohon všetkých kolies využívajúci viaclamelovú medzinápravovú spojku, je chladený vodou. Dopĺňa ho natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré je závislé na aktuálnej rýchlosti.

Do 50 km/h sú kolesá natáčané do opačného smeru ako kolesá prednej nápravy, čo virtuálne skracuje vozidlo o 250 mm, má zlepšiť dynamiku v prudkých zákrutách a uľahčiť parkovanie.

Kolesá zadnej nápravy sa na nad rýchlosť 80 km/h môžu otočiť o 2,8 stupňa v rovnakom smere ako kolesá predné. Rázvor osí kolies by sa týmto spôsobom mal „predĺžiť“ a vylepšiť stabilitu automobilu vo vysokých rýchlostiach.

Porsche Turbo i Turbo S povinne dostane systém Stop-Štart, aby sa priemerná papierová spotreba paliva dostala pod hranicu 10 litrov na 100 km.

Kompletné dynamické parametre vozidla ešte zverejnené neboli, známe je však zrýchlenie z pokoja na 100 km/h, ktoré sa pohybuje okolo 3,2 sekundy. Turbo S šprintuje o desatinku rýchlejšie. Nikoho neprekvapí, že oba vozy môžu s prehľadom prekročiť rýchlosť 300 km/h.

Porsche ostalo verné známemu dizajnu exteriéru doplnený o prvky aktívnej aerodynamiky, vďaka ktorým si Porsche polepšilo na Severnej slučke Nürburgringu o dve sekundy. Základom je predný, v troch stupňoch pneumaticky nastaviteľný spojler pod predným nárazníkom a nastaviteľné zadné prítlačné krídlo.

V balíku príplatkovej výbavy nemusia chýbať karbón-keramické brzdy, systém rozpoznávajúci dopravné značky alebo aktívny tempomat . Napriek charakteristickému zvuku motora typu Boxer sú dvojičky Turbo i Turbo S doplnené o elektronický generátor zvuku, ktorý má prejav šesťvalca ešte vylepšiť.

Predaj modelov Turbo začne v septembri. Na nemeckom trhu označia automobil Porsche Turbo cenovkou 162 000 eur. Turbo S bude drahšie o viac ako 30 tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 300
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 628
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 116
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 943
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 296
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 719
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 569
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


20 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 409
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 5 768
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 276
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 795
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 011
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 848
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 697
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu