SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Nové Porsche Turbo točí zadnými kolesami

Porsche pred časom predstavil dve špičkové autá. Modely 911 Turbo a 911 Turbo S prinesú po vzore verzie GT3 natáčanie zadných kolies a dvojspojkovú prevodovku.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Najvýkonnejšie Porsche 911 poháňa za zadnou nápravou uložený plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra a výkonom 520 koní, za ktorý vďačí dvojici turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek.

Tak, ako boli sklamaní fanúšikovia ikony GT3, ani 911 Turbo nedostane manuálnu prevodovku. Napriek tomu, zástupcovia automobilky Porsche si chránia svoje dieťa slovami o najdokonalejšej dvojspojkovej automatickej prevodovke.

Pohon všetkých kolies využívajúci viaclamelovú medzinápravovú spojku, je chladený vodou. Dopĺňa ho natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré je závislé na aktuálnej rýchlosti.

Do 50 km/h sú kolesá natáčané do opačného smeru ako kolesá prednej nápravy, čo virtuálne skracuje vozidlo o 250 mm, má zlepšiť dynamiku v prudkých zákrutách a uľahčiť parkovanie.

Kolesá zadnej nápravy sa na nad rýchlosť 80 km/h môžu otočiť o 2,8 stupňa v rovnakom smere ako kolesá predné. Rázvor osí kolies by sa týmto spôsobom mal „predĺžiť“ a vylepšiť stabilitu automobilu vo vysokých rýchlostiach.

Porsche Turbo i Turbo S povinne dostane systém Stop-Štart, aby sa priemerná papierová spotreba paliva dostala pod hranicu 10 litrov na 100 km.

Kompletné dynamické parametre vozidla ešte zverejnené neboli, známe je však zrýchlenie z pokoja na 100 km/h, ktoré sa pohybuje okolo 3,2 sekundy. Turbo S šprintuje o desatinku rýchlejšie. Nikoho neprekvapí, že oba vozy môžu s prehľadom prekročiť rýchlosť 300 km/h.

Porsche ostalo verné známemu dizajnu exteriéru doplnený o prvky aktívnej aerodynamiky, vďaka ktorým si Porsche polepšilo na Severnej slučke Nürburgringu o dve sekundy. Základom je predný, v troch stupňoch pneumaticky nastaviteľný spojler pod predným nárazníkom a nastaviteľné zadné prítlačné krídlo.

V balíku príplatkovej výbavy nemusia chýbať karbón-keramické brzdy, systém rozpoznávajúci dopravné značky alebo aktívny tempomat . Napriek charakteristickému zvuku motora typu Boxer sú dvojičky Turbo i Turbo S doplnené o elektronický generátor zvuku, ktorý má prejav šesťvalca ešte vylepšiť.

Predaj modelov Turbo začne v septembri. Na nemeckom trhu označia automobil Porsche Turbo cenovkou 162 000 eur. Turbo S bude drahšie o viac ako 30 tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 459
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 656
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 934
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 977
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 077
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 616
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 747
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 711
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 581
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 037
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.