BRATISLAVA. Automobilke Ferrari sa v roku 2012 podarilo predať viac ako 7 300 vozidiel. Na otázku či firma prekoná minuloročné predajné výsledky aj tento rok, generálny riaditeľ Ferrari di Montezemola odpovedal slovami: „Darí sa nám aj v tomto roku. Napriek tomu sa tento rok zameriame na pozdvihnutie exkluzivity značky.“
Automobilka sa chystá znížiť ročný predaj áut pod 7 000 kusov. Predajcovia údajne musia pochopiť, že dôležitá je kvalita a nie množstvo. Zvýšenie exkluzivity by malo ochrániť zisk a zostatkovú hodnotu vozidiel Ferrari.
Maranellská stajňa sa však sťažovať nemôže, pretože súčasná pozícia firmy je lepšia ako kedykoľvek v minulosti. „S obnovovaním nášho sortimentu sa nemusíme ponáhľať.“ dodal šéf automobilky.
Mimoriadne úspešný je individualizační program Tailor-Made, prostredníctvom ktorého si zákazníci objednajú príplatkové prvky v hodnote približne 66-tisíc amerických dolárov. Príjmy Scuderie rastú aj vďaka oddeleniu Ferrari Classiche Department, ktoré je zamerané na renovácie starších ročníkov.
Sťažovať si nemôže ani centrála v Maranelle. Múzeum v nej navštívilo v minulom roku asi 250 tisíc návštevníkov.