SME
Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

Peugeot 308 prekvapuje prehľadným interiérom a moderným vzhľadom

Peugeot uvoľnil prvé oficiálne informácie a fotografie odvážneho hatchbacku 308, ktorý automobilka predstaví 10. septembra na autosalóne vo Frankfurte.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Vďaka novej modulárnej platforme EMP2 má nový Peugeot 308 kompaktné rozmery a je ľahší o 140 kg voči svojmu predchodcovi. Automobil dlhý 4,25 metra ukrýva batožinový priestor s objemom 470 litrov a údajne priestrannejší interiér.

Vďaka nižšej hmotnosti sa emisie CO2 dostanú pod úroveň 85 g na jeden kilometer jazdy.

Dizajnu dominuje nová maska

Automobilka pripravila svieži a moderný dizajn používajúci prvky väčších súrodencov. Dominantná je nová maska so stredovým výliskom na kapote motora. Full LED svetlomety sú súčasťou sériovej výbavy vyšších verzií, čo je v danom segmente zriedkavé.

Nový Peugeot 308 príde na trh s prehľadným a jednoduchým interiérom. Prístrojový panel je umiestnený „nad volantom“ podobne ako v menšom modeli 208. Dotykový displej multimediálneho systému s uhlopriečkou 9,7-palca je hladko zapustený medzi stredové výduchy ventilácie. Napohľad nič netrčí a nepôsobí rušivo.

Výroba novej generácie modelu 308 bude prebiehať vo francúzskom meste Sochaux. Závody v Trémery a v Douvrine budú dodávať hnacie agregáty.

Dva naftové motory, tri benzínové

V Európe sa do predaja dostane už na jeseň tohto roka s piatimi typmi pohonných jednotiek. Najmenšou naftovou bude 1,6 HDi v dvoch výkonových verziách (68 kW (92 k) a 88 kW (120 k)). Väčší 2,0 HDi dostane tiež dve výkonové varianty (110 kW (150 k) a 120 kW (163 k)).

Benzínové agregáty budú na začiatku predaja tri. Rolu najslabšieho zastúpi 1.4 VTi s výkonom 72 kW (98 k). Na opačnú stranu ponuky sa postaví 1.6 THP. Silnejší variant bude disponovať výkonom 147 kW (200k), slabšiemu musí stačiť 114 kW (155 k).

V budúcom roku sa do ponuky dostanú aj dve novinky - 1,2 THP s výkonom 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k). Rovnako sa v ponuke objaví aj najsilnejší naftový, dvojlitrový motor HDi s výkonom 132 kW (180 k).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 989
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 301
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 207
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 391
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 642
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 138
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 043
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pásku strihá trojica Pellegrini, Kollár, Obický a primátor Ragan.

Vranovská športová hala stála 1,6 milióna eur.


5 h
Tréner Craig Ramsay na lavičke slovenskej reprezentácie.

Tréner vysvetlil stiahnutie Pospíšila.


3 h
Týždeň Petra Schutza

Podvodníci s ropou a s „pomocou rodinám“.


19. máj
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


3 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Anna Zemanová: Ruské tanky narazili
  2. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...6. Ľavica aj pravica s maslom na hlave.
  3. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  6. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  7. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  8. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 220
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 106
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 745
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 845
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 964
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 144
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 971
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu