BRATISLAVA. Vďaka novej modulárnej platforme EMP2 má nový Peugeot 308 kompaktné rozmery a je ľahší o 140 kg voči svojmu predchodcovi. Automobil dlhý 4,25 metra ukrýva batožinový priestor s objemom 470 litrov a údajne priestrannejší interiér.
Vďaka nižšej hmotnosti sa emisie CO2 dostanú pod úroveň 85 g na jeden kilometer jazdy.
Dizajnu dominuje nová maska
Automobilka pripravila svieži a moderný dizajn používajúci prvky väčších súrodencov. Dominantná je nová maska so stredovým výliskom na kapote motora. Full LED svetlomety sú súčasťou sériovej výbavy vyšších verzií, čo je v danom segmente zriedkavé.
Nový Peugeot 308 príde na trh s prehľadným a jednoduchým interiérom. Prístrojový panel je umiestnený „nad volantom“ podobne ako v menšom modeli 208. Dotykový displej multimediálneho systému s uhlopriečkou 9,7-palca je hladko zapustený medzi stredové výduchy ventilácie. Napohľad nič netrčí a nepôsobí rušivo.
Výroba novej generácie modelu 308 bude prebiehať vo francúzskom meste Sochaux. Závody v Trémery a v Douvrine budú dodávať hnacie agregáty.
Dva naftové motory, tri benzínové
V Európe sa do predaja dostane už na jeseň tohto roka s piatimi typmi pohonných jednotiek. Najmenšou naftovou bude 1,6 HDi v dvoch výkonových verziách (68 kW (92 k) a 88 kW (120 k)). Väčší 2,0 HDi dostane tiež dve výkonové varianty (110 kW (150 k) a 120 kW (163 k)).
Benzínové agregáty budú na začiatku predaja tri. Rolu najslabšieho zastúpi 1.4 VTi s výkonom 72 kW (98 k). Na opačnú stranu ponuky sa postaví 1.6 THP. Silnejší variant bude disponovať výkonom 147 kW (200k), slabšiemu musí stačiť 114 kW (155 k).
V budúcom roku sa do ponuky dostanú aj dve novinky - 1,2 THP s výkonom 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k). Rovnako sa v ponuke objaví aj najsilnejší naftový, dvojlitrový motor HDi s výkonom 132 kW (180 k).